Kia Sportage 5. generacji: zajedzie daleko od utwardzonych dróg
Nowa Kia jest dostępna w wersji z napędem na przednie (FWD) lub na cztery koła (AWD)
31.12.2021

Kia Sportage 5. generacji: zajedzie daleko od utwardzonych dróg

Kia wprowadza na rynek europejską wersję Kia Sportage. Nowością jest zaawansowany model hybrydowy typu plug-in (PHEV). Jego zasięg na energii elektrycznej wystarcza do pokonania codziennych podróży z domu do pracy czy na zakupy. Sportage piątej generacji debiutuje również w wersjach – hybrydowej (HEV) oraz hybrydowej typu mild (MHEV) z silnikiem benzynowym.

Skonstruowany na nowej platformie podłogowej „N3”, europejski Sportage dysponuje optymalnymi rozmiarami zewnętrznymi i optymalnym rozstawem osi oraz proporcjami nadwozia z uwagi na potrzeby i gust nabywców na Starym Kontynencie.

Nowy tryb jazdy w terenie

Po raz pierwszy w Sportage zastosowano nowy tryb do jazdy w terenie. Dostosowuje on ustawienia podzespołów tak, aby zapewniał on optymalną dynamikę jazdy w każdych warunkach drogowych i pogodowych.

Kia Sportage

Nowy Sportage ma także liczne nowe rozwiązania techniczne. Elektronicznie sterowane zawieszenie (ECS) zapewnia optymalny komfort podróżowania i najwyższy poziom bezpieczeństwa dzięki kontroli tłumienia amortyzatorów w czasie rzeczywistym. Elektronicznie sterowany układ przeniesienia napędu na cztery koła (AWD) zapewnia optymalny rozdział momentu obrotowego między przednie i tylne koła w zależności od przyczepności poszczególnych kół, co służy poprawie nie tylko osiągów, ale także zwiększa bezpieczeństwo jazdy.

Szeroka gama silników

Nowy Sportage debiutuje z szeroką gamą mocnych i wydajnych układów napędowych, w tym z najnowocześniejszymi hybrydowymi i zelektryfikowanymi, a także z benzynowymi i wysokoprężnymi silnikami najnowszej generacji. Wszystkie trzy nowoczesne napędy hybrydowe – HEV, PHEV i jedna z dwóch MHEV – są wyposażone w 1,6-litrowy benzynowy silnik T-GDI.

W Sportage w wersji hybrydowej typu plug-in turbodoładowana benzynowa jednostka spalinowa jest częścią układu napędowego, w skład którego wchodzi również silnik elektryczny o mocy 66,9 kW z magnesami trwałymi i litowo-jonowo-polimerowy akumulator zdolny zmagazynować 13,8 kWh energii elektrycznej. Maksymalna moc układu napędowego wynosi w sumie 265 KM, przy czym 180 KM pochodzi z 1,6-litrowego silnika T-GDI.

Kia Sportage

W Sportage w wersji hybrydowej (HEV) jednostka napędowa 1.6 T-GDI w połączeniu z silnikiem elektrycznym o mocy 44,2 kW z magnesami trwałymi i akumulatorem litowo-jonowo-polimerowym, który może zmagazynować 1,49 kWh energii elektrycznej dysponuje mocą systemową wynoszącą 230 KM.

Sportage jest również dostępny z silnikiem benzynowym 1.6 T-GDI i technologią typu mild hybrid (MHEV). Do wyboru są dwie wersje mocy układu napędowego typu MHEV – 150 KM lub 180 KM.
W gamie silników jest także bardzo wydajna wysokoprężna jednostka napędowa o pojemności 1,6 litra, w dwóch wariantach mocy – 115 KM lub 136 KM. Wersja o mocy 136 KM jest drugim układem napędowym typu mild hybrid (MHEV) dostępnym w Sportage.

Układy napędowe i silniki nowego Sportage mogą współpracować z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową (7DCT). Zarówno Sportage w wersji hybrydowej (HEV), jak i hybrydowej typu plug-in (PHEV) jest wyposażony w 6-stopniową przekładnię automatyczną (6AT). Nowa Kia jest dostępna w wersji z napędem na przednie (FWD) lub na cztery koła (AWD). Odmiana hybrydowa typu plug-in seryjnie jest wyposażona w napęd na cztery koła.

Nowoczesne wnętrze

W centrum nowocześnie urządzonej kabiny nowej Kii znajduje się wyświetlacz, który obejmuje dwa ekrany. Rozciąga się on od miejsca przed kierowcą do środka deski rozdzielczej. 12,3-calowy ekran dotykowy, który znajduje się na środku deski rozdzielczej zapewnia kierowcy i pasażerowi dostęp do wszystkich funkcji, także tych związanych z łącznością ze światem zewnętrznym. Z kolei 12,3-calowy zestaw wskaźników przed kierowcą jest wyposażony w najnowszej generacji, ultracienki wyświetlacz ciekłokrystaliczny, który zapewnia precyzyjną i wyraźną grafikę.

Kia Sportage

Nowy Sportage korzysta z bezprzewodowej aktualizacji „over-the-air” zarówno map nawigacji, jak i oprogramowania systemu. Zaawansowany system łączności z nowym Sportage umożliwia użytkownikom w Europie zdalne połączenie z samochodem za pośrednictwem aplikacji Kia Connect na smartfony. Intuicyjna w obsłudze aplikacja zapewnia dostęp do kluczowych funkcji i pozwala sprawdzić, czy drzwi Sportage są zamknięte, a zamki zablokowane. Dzięki niej łatwo również dowiedzieć się, gdzie samochód został zaparkowany.

Kia Sportage

Na konsoli środkowej jest umieszczone pokrętło wyboru biegów automatycznej przekładni. Bezprzewodowa ładowarka to szybkie ładowanie z mocą 15 W.

Rozstaw osi 2680 mm, długość, szerokość i wysokość nadwozia wynoszące – odpowiednio – 4515 mm, 1865 mm i 1645 mm sprawiają, że ten SUV Kia posiada przestronne wnętrze i obszerny bagażnik. Pojemność bagażnika, w Sportage napędzanym silnikiem spalinowym, wynosi 591 litrów (VDA).

Ceny Kia Sportage w Polsce zaczynają się od 84 900 zł, a wersji hybrydowych - od 114 990 zł. (ms)