Hybrydowe Renault Arkana: SUV o atrakcyjnym wyglądzie
Nowa Arkana została zaprojektowana w prawdziwie hybrydowym stylu

Hybrydowe Renault Arkana: SUV o atrakcyjnym wyglądzie

Na polskie drogi zawitało ostatnie hybrydowe “dziecko” Renault - Arkana E-TECH Hybrid 145 KM. Nie sposób nie zauważyć tego samochodu z racji jego atrakcyjnego wyglądu. Elegancka sylwetka tego auta to zasługa francuskich konstruktorów, dzięki którym kolejne modele koncernu są coraz ładniejsze. Renault jest też jednym z pierwszych producentów popularnych samochodów, który proponuje w Europie SUV-a o wyglądzie coupé - dotychczas takie wersje charakterystyczne były głównie dla marek premium.



Nowa Arkana została zaprojektowana w prawdziwie hybrydowym stylu. Duży prześwit (199 mm), wysoka, atletyczna linia dolnej części nadwozia z mocno zarysowanymi nadkolami to stylistyka SUV-ów. Wrażenie wzmacniają osłony zderzaków z przodu i z tyłu nadwozia oraz poszerzenia nadkoli. Natomiast opadająca linia dachu i powierzchni oszklonej, sięgająca aż po tylną klapę, współtworzy dynamiczną, smukłą sylwetkę i podkreśla dynamikę, typową dla stylu SUV-ów coupé.
To co na zewnątrz nie trudno zauważyć. Jednak ciekawe jest to, co się kryje pod karoserią. Dlatego ze zrozumiałą ciekawością przez kilka dni miałem okazję sprawdzić to testując ten samochód.

Renault Arkana

Sporo miejsca w eleganckim wnętrzu

Arkana ma długość całkowitą 4 568 mm przy rozstawie osi wynoszącym 2 720 mm. Dzięki temu w środku jest sporo miejsca i to zarówno z przodu jak i z tyłu pojazdu. Podróż przebiega w niezłym komforcie, a auto jest przyzwoicie wyciszone.

We wnętrzu Arkany sporo systemów wspomagających kierowcę. Cyfrowy wyświetlacz na desce rozdzielczej, kolorowy ekran o przekątnej 10,25” pozwala na intuicyjną personalizację ustawień. Wygodny jest także umieszczony obok środkowy ekran o przekątnej 9,3”.

Renault Arkana

W środkowej konsoli jest duży schowek z ładowarką indukcyjną do smartfonów oraz boczne schowki, a także kieszeń siatkowa od strony pasażera. W konsolę wbudowano również automatyczny elektryczny hamulec postojowy z funkcją „Auto hold”. Arkana ma także bardzo pojemny bagażnik (480 litrów) z zestawem naprawczym.

Technologia hybrydowa

W skład napędu E-TECH Hybrid 145 KM wchodzi spalinowy, 4-cylindrowy silnik benzynowy Aliansu Renault-Nissan nowej generacji o pojemności 1,6 l. Silnik jest przystosowany do technologii napędu hybrydowego i wyposażony w ograniczający emisję zanieczyszczeń filtr cząstek stałych. Ma moc 69 kW (94 KM) i jest wspomagany dwoma silnikami elektrycznymi – e-silnikiem (o mocy 36 kW) i wysokonapięciowym rozrusznikiem-alternatorem typu HSG (High-Voltage Starter Generator) o mocy 15 kW.

Renault Arkana

Zespół napędowy współpracuje z innowacyjną, wielotrybową skrzynią biegów. Zmiana biegów przebiega bardzo płynnie, a to z racji połączenia silników elektrycznych i skrzyni biegów ze sprzęgłem kłowym. Biegi wchodzą bardzo płynnie, samochód przyspiesza wręcz idealnie. Wszystko to poprawia komfort podróżowania.

Producent zapowiadał, że Arkana E-TECH Hybrid zużywa w cyklu mieszanym 4,9 l/100 km i emituje 112 g CO2/km (zgodnie z WLTP). Nasz test przebiegał głównie pod drogach ekspresowych, po których poruszaliśmy się głównie z maksymalną dopuszczalną prędkością 130 km/h, co zaowocowało spalaniem ponad 6,5 l/100 km. Po mieście zużycie też było nieco większe niż podawał producent.

Renault Arkana

W sumie nowa Arkana to atrakcyjnie prezentujące się auto, przyzwoicie wyposażone w nowoczesne systemy wspomagające kierowcę, komfortowe i dobrze wyciszone, ze stosunkowo niewielkim apetytem na paliwo.
Ceny tego samochodu w Polsce zaczynają się od 113 900 zł.