Kia Sportage 5-tej generacji: na szutry i bezdroża Europy
Całkowicie nowa Kia Sportage – SUV po raz pierwszy zaprojektowany na rynki europejskie
02.09.2021

Kia Sportage 5-tej generacji: na szutry i bezdroża Europy

Kia Sportage, to bez wątpienia bestseller koreańskiej marki zarówno w Europie, jak i w Polsce. Koreański koncern aby sprostać oczekiwaniom rynku wprowadza na rynek całkowicie nowy model popularnego SUV-a z szeroką gamą mocnych i wydajnych układów napędowych, w tym wersją hybrydową typu plug-in.


Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że Sportage jest wiodącym modelem w ofercie koreańskiego producenta. Na fali sukcesu rynkowego Kia Europe zaprezentowała Sportage w wersji dedykowanej dla odbiorów europejskich. Kia Sportage 5-tej generacji skonstruowana na nowej platformie podłogowej, oferuje dostosowane do europejskich dróg rozstaw osi, wymiary i proporcje.

 

Kia Sportage
Nowa platforma podłogowa w dużym stopniu wpłynęła również na właściwości jezdne Sportage 5-tej generacji


W porównaniu z modelem poprzedniej generacji znacznie zwiększono pojemność bagażnika, przestrzeń nad głową i miejsce na nogi. Wymiary nadwozia nowego Sportage w wersji europejskiej wynoszą – 4515 mm x 1865 mm x 1645 mm (długość x szerokość x wysokość), a rozstaw osi – 2680 mm. Dzięki takim wymiarom zewnętrznym kabina europejskiego Sportage jest wyjątkowo przestronna. Bagażnik ma pojemność 591 litrów. Oparcie tylnej kanapy jest dzielone w proporcji 40:20:40. Po jego złożeniu pojemność przedziału bagażowego wzrasta do 1780 litrów.

 

Kia Sportage
Elektronicznie sterowany układ napędu na cztery koła AWD zapewnia optymalny rozdział momentu obrotowego między koła przedniej i tylnej osi w zależności od warunków drogowych. Poprawia on nie tylko osiągi nowego Sportage, ale także zwiększa bezpieczeństwo podróżowania i wszechstronność SUV-a

W europejskim stylu

Pierwsze , oficjalne zdjęcia pokazują, że nowa Kia Sportage łączy w sobie elegancką, ale muskularną i nowoczesną stylistykę nadwozia z najnowocześniejszym wnętrzem klasy premium, którego najbardziej wyjątkowym elementem jest zakrzywiony wyświetlacz. Integruje on najnowsze osiągnięcia z dziedziny łączności ze światem zewnętrznym oraz z innymi urządzeniami. Zaawansowany technologicznie 12,3-calowy ekran dotykowy działa jak centrum dowodzenia wszystkimi funkcjami z łącznością na czele. Obydwa systemy zostały zaprojektowane tak, aby były łatwe w użyciu oraz intuicyjne w obsłudze. Zamontowane oprogramowanie umożliwia użytkownikom zdalne łączenie się z samochodem za pośrednictwem aplikacji UVO Connect na smartfona zaś interaktywna aplikacja zapewnia im również dostęp do kluczowych funkcji, takich jak usługi Kia Live Services, nawigacja online, rozpoznawanie głosu i integracja kalendarza ze smartfona.

 

Kia Sportage
Zestaw wskaźników o przekątnej 12,3 cala jest wyposażony w najnowszej generacji, ciekłokrystaliczny wyświetlacz, który zapewnia precyzyjną i wyraźną grafikę


Dodatkowo, możliwości europejskiej wersji Sportage zwiększają nowoczesne układy napędowe. Sportage PHEV (hybryda typu plug-in) jest wyposażony w 1,6-litrową jednostkę spalinową T-GDI, w silnik elektryczny o mocy 66,9 kW oraz w akumulator litowo-jonowy zdolny zmagazynować 13,8 kWh energii. Układ napędowy generuje łączną moc systemową 265 KM, przy czym silnik spalinowy osiąga moc 180 KM.

Sportage HEV (hybrydowy) również wykorzystuje benzynowy silnik 1.6 T-GDI o mocy 180 KM i jest wyposażony w silnik elektryczny o mocy 44,2 kW oraz w akumulator litowo-jonowy o pojemności energetycznej 1,49 kWh. Moc systemowa w Sportage HEV wynosi 230 KM. Nowy silnik 1.6 T-GDI jest również oferowany pod maską Sportage z układem napędowym typu MHEV (miekka hybryda), który opracowano w celu zmniejszenia emisji i optymalizacji zużycia paliwa. Sportage MHEV łączy większą wydajność z dynamiką. Jego układ napędowy generuje moc 150 lub 180 KM.

 

Kia Sportage
Za przestrzenny dźwięk w nowym Sportage odpowiada system audio klasy premium marki Harman Kardon


W chwili rozpoczęcia sprzedaży nowego Sportage w wersji europejskiej gama silników będzie obejmować również wysokoprężną jednostkę napędową o pojemności 1,6 litra, dostępną w dwóch wariantach mocy – 115 KM lub 136 KM. Silnik 1.6 T-GDI współpracuje z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową (7DCT). Dostępna jest także 6-biegowa przekładnia mechaniczna (6MT). Wersje z silnikiem Diesla o pojemności 1,6 litra – z technologią MHEV lub bez – są łączone ze skrzynią biegów 7DCT.

 

Kia Sportage
Nowoczesne i zorientowane na kierowcę wnętrze z zaawansowanym technologicznie zakrzywionym wyświetlaczem


Po raz pierwszy koreański SUV oferuje nowy terenowy tryb jazdy, który automatycznie dostosowuje ustawienia kilku podzespołów, aby zapewnić optymalną trakcję w każdych warunkach drogowych, w tym na śniegu, błocie i piasku. Oprócz trybu terenowego do wyboru są również tryby Comfort, Eco lub Sport. Nazwa wybranego trybu jazdy jest wyświetlana na cyfrowym zestawie wskaźników.

W zależności od wersji wyposażenia, nowy Sportage jest dostępny z 17-, 18- lub 19-calowymi obręczami kół z lekkich stopów. Do wyboru jest aż pięć wzorów i kolorów obręczy kół.
Sprzedaż Kia Sportage 5-tej generacji rozpocznie się jeszcze w tym roku.