Trzy pytania do Piotra Koniecznego, dyrektora sprzedaży Samochody Dostawcze Ford Polska
Piotr Konieczny, dyrektor sprzedaży Samochody Dostawcze Ford Polska
19.04.2024

Trzy pytania do Piotra Koniecznego, dyrektora sprzedaży Samochody Dostawcze Ford Polska

Ford z ofertą samochodów dostawczych po wprowadzeniu nowej gamy modelowej już po raz dziewiąty z rzędu pozostaje numerem jeden w Europie w sprzedaży samochodów dostawczych. W tym roku zapewne również walczy o powtórzenie tego wyniku. Co wyróżnia gamę modelową dostawczych samochodów marki Ford i pozwala utrzymać wiodącą pozycję w Polsce i na rynku europejskim odpowiada Piotr Konieczny, dyrektor sprzedaży Samochody Dostawcze Ford Polska.

 


Redakcja: Segment lekkich samochodów dostawczych (B/C – ISV) w Polsce jest wyjątkowo konkurencyjny. Z mocną ofertą startuje Ford Polska, który promuje najmniejszy samochód użytkowy w gamie modelowej Transit Courier Van i osobową wersję Tourneo Courier.

Piotr Konieczny: W zamyśle konstruktorów najmniejsze z naszych samochodów dostawczych Ford Transit Courier Van i Tourneo Courier spełniają wszelkie potrzeby transportowe wielu branż. Dzięki swoim rozmiarom i możliwościom przewozowym Ford Transit Courier stanowi doskonałą propozycję dla przedsiębiorców potrzebujących lekkiego samochodu dostawczego do pracy w mieście, lub też mobilnych serwisów dla sprzedawanych przez siebie produktów.

Z kolei Tourneo Courier będzie doskonałą alternatywą chociażby dla przedstawicieli handlowych, którzy do tej pory poruszali się samochodami osobowymi z segmentu B lub C. W zasadzie każda branża w każdym z tych modeli znajdzie coś, co pomoże jej w realizacji swoich biznesów i rozwoju działalności. Dodatkowo, oferujemy możliwość konwersji czy też zabudów specjalistycznych, dostosowując oba modele do konkretnych, już bardzo specyficznych potrzeb naszych klientów.

Ford od zawsze słynął z tego, że jego pojazdy umożliwiają wykonanie zabudowy dokładnie pod specyficzne wymagania biznesowe, od transportu towarów, przez zabudowy warsztatowe, aż po pojazdy izotermiczne. Ta elastyczność pozwala na maksymalne wykorzystanie przestrzeni ładunkowej, zwiększając efektywność pracy i zapewniając komfort użytkowania.

Ponadto, wprowadzany na rynek nowy Transit Courier Van jest w pełni skomunikowany za pomocą standardowego modemu, który umożliwia korzystanie z wielu rozwiązań, mających na celu zapewnienie wydajnej pracy zarówno właścicielom-operatorom, jak i dużym flotom, a w przyszłości umożliwi korzystanie z usług Ford Pro, dzięki którym klienci będą mogli podnosić produktywność swoich firm.

W gamie modelowej samochodów dostawczych marki Ford dominują napędy spalinowe ale stopniowo wdrażane są również pojazdy z napędem elektrycznym, czego przykładem jest E-Transit. Czy zapowiada to zwrot marki w kierunku elektryfikacji samochodów dostawczych?

Rzeczywiście, w samochodach dostawczych tym podstawowym napędem pozostaje Diesel, ewentualnie silnik benzynowy w mniejszych modelach. Natomiast, jeżeli chodzi o elektryfikację, to już dokonało się wiele po wprowadzeniu wspomnianego Transita w wersji E-Transit. Warto podkreślić, że nawet w Polsce osiągnęliśmy niebywały sukces, bowiem w swoim segmencie mamy w tej chwili około 85% udziału w rynku, dlatego w najbliższym czasie planujemy wprowadzić inne wersje elektryczne lub też zelektryfikowane modele samochodów dostawczych. Będzie to właśnie E-Transit Courier, który pojawi się na początku przyszłego roku.

Pojawi się również E-Transit Custom i oraz wersje osobowe E-Tourneo dla obu tych modeli. Będziemy mieć w ofercie także wersje hybrydowe ładowane z gniazdka, tak zwane plug-in hybrydy w modelach Transit Connect oraz Tourneo Connect, a w późniejszym etapie także w naszym pick-upie Fordzie Ranger. 


Ford z ofertą samochodów dostawczych po wprowadzeniu nowej gamy modelowej już po raz dziewiąty z rzędu pozostaje numerem jeden w Europie w sprzedaży samochodów dostawczych. W tym roku zapewne również walczy o powtórzenie tego wyniku. Co wyróżnia gamę modelową dostawczych samochodów marki Ford i pozwala utrzymać wiodącą pozycję na rynku europejskim?

Na ten wynik wpływa kilka czynników. Przede wszystkim wszechstronność w użytkowaniu i funkcjonalność tych samochodów oraz komfort jazdy zarówno w samochodach osobowych jak i dostawczych. W przyjętej strategii sprzedaży Ford zawsze podkreśla, że liczy się nie tylko sam produkt, tj. samochód, ale także cała otoczka związana z serwisowaniem, z maksymalnym skróceniem czasu serwisu, aby uniknąć zbędnych przestojów, tak aby pojazdy mogły pracować i przynosić zyski swoim klientom. W najbliższym czasie będziemy rozwijać - także w Polsce - sieci różnorakich usług związanych chociażby z telematyką. Pozwoli to administratorom flot maksymalnie wykorzystywać potencjał użytkowanych samochodów.

Ważnym elementem obsługi są również kontrakty serwisowe dostępne do każdego z naszych modeli w różnych wariantach, długości trwania czy przebiegu. Na wypadek określonych usterek mechanicznych każdy z naszych samochodów dostawczych może zostać objęty chociażby przedłużonym programem ochrony gwarancyjnej Ford Protect. Ponadto, mamy pełną ofertę finansowania.

Wiadomo, że jeżeli chodzi o samochody dostawcze, to mało kto w obecnych czasach kupuje samochód za gotówkę. Dlatego klientom oferujemy wszelkie formy finansowania, począwszy od kredytu, przez leasing operacyjny ale też wynajem krótko i długoterminowy. Wszystkie te formy sprzedaży są dostępne zaś sztuka polega jedynie na tym, żeby klienci przy wsparciu naszych doradców wybrali wariant najbardziej dopasowany do ich możliwości i potrzeb.

Dziękujemy za rozmowę