Toyota Aygo X z dachem w kształcie dachu pagody
Stylistyka dachu Aygo X nawiązuje – jak twierdzi producent – do kształtu dachu japońskiej pagody
07.11.2021

Toyota Aygo X z dachem w kształcie dachu pagody

Toyota zaprezentowała nowego crossovera Aygo X – unikalny model w segmencie A. To małe, zgrabne auto znakomicie przyjęło się w Europie jako popularny samochód głównie w miejskich aglomeracjach.



Śmiała, dwukolorowa stylistyka nadwozia Aygo X sprawia, że z daleka zwraca ona uwagę. Opadająca ku tyłowi linia dachu sprawia, że samochód wygląda bardziej sportowo. Duży, nisko osadzony grill, światła przeciwmgielne i osłona podwozia zostały uformowane w motyw sześciokąta.

Aygo
Szerokość nadwozia jest większa od poprzedniego modelu o 125 mm i wynosi 1 740 mm. W wyniku tego przednie fotele zostały rozsunięte o 20 mm, zwiększając przestrzeń na wysokości ramion o 45 mm. Bagażnik również jest jednym z największych w segmencie. Jego długość wzrosła o 125 mm, a pojemność o 63 litry do wartości 231 litrów

Zwinny kompakt

Nowy crossover ma długość 3 700 mm i jest o 235 mm dłuższy od swojego poprzednika. Rozstaw osi jest większy od Aygo drugiej generacji o 90 mm. Przedni zwis jest o 72 mm krótszy niż w Yarisie. Podwozie nowego modelu umożliwia zastosowanie 18-calowych kół.

Aygo X
Aygo X został zaprojektowany z myślą o sprawnym poruszaniu się nawet po najwęższych ulicach miast, dlatego jest wyjątkowo zwinny. Jego promień skrętu wynosi 4,7 m


Stylistyka dachu Aygo X nawiązuje – jak twierdzi producent – do kształtu dachu japońskiej pagody. Wnętrze zyskało na wygodzie i przestronności m.in. za sprawą większej wysokości auta, która wzrosła o 50 mm do 1 510 mm.

Jednym z kwestii, które wpływają na większe poczucie pewności podczas prowadzenia, jest większy prześwit i bardziej masywne nadwozie, typowe dla crossovera. Pozycja za kierownicą jest wyższa o 55 mm, dając lepszą widoczność otoczenia auta. W tym samym celu zwiększono o 10% kąt nachylenia słupka A, który wynosi teraz 24 stopnie.

Aygo X
Nowy model będzie można opcjonalnie wyposażyć w składany materiałowy dach – będzie to pierwszy crossover segmentu A z takim udogodnieniem. Nowy płócienny dach został zaprojektowany tak, aby zmaksymalizować przyjemność korzystania z niego

Nowoczesne technologie

Choć Aygo X jest małym miejskim samochodem, otrzymał wiele najnowszych rozwiązań i zaawansowanych technologii. Klienci będą mogli pozostać w kontakcie ze swoim Aygo X za pośrednictwem systemu Toyota Smart Connect i aplikacji MyT na smartfony. Dzięki aplikacji MyT będzie można sprawdzić lokalizację pojazdu przez GPS oraz obserwować statystyki jego pracy, takie jak analizy stylu jazdy, poziom paliwa czy różnego rodzaju ostrzeżenia.

Aygo X
Komfort korzystania z auta podnosi duży, 9-calowy ekran dotykowy, bezprzewodowa ładowarka telefonu i nastrojowe oświetlenie

Bezpieczeństwo

Aygo X wprowadza do segmentu A nowe standardy bezpieczeństwa – po raz pierwszy samochód tego segmentu będzie na wszystkich rynkach bez dopłaty wyposażony w pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense. Auto otrzymuje pakiet TSS 2.5 nowej generacji, oparty na współpracy kamery i radaru. Czujnik radarowy, który zastąpi dotychczasową technologię laserową, ma większą czułość i zasięg, dzięki czemu systemy TSS 2.5 działają również przy dużych prędkościach.

Aygo X będzie wyposażony w nową wersję układu wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS), wraz z którą debiutuje w tym modelu system wykrywania pieszych w dzień i w nocy oraz rowerzystów w dzień, system wspomagania kierownicy w razie ryzyka zderzenia, inteligentny tempomat adaptacyjny (IACC), asystent utrzymania pasa ruchu (LTA) oraz system Collision Mitigation Support.

Aygo X
Auto otrzymuje pakiet TSS 2.5 nowej generacji, oparty na współpracy kamery i radaru

Niskie koszty użytkowania

Za napęd Aygo X odpowiada 3-cylindrowy silnik 1KR-FE o pojemności 1,0 litra. Został on udoskonalony, aby spełnić nowe europejskie normy, jednocześnie zachowując dobre osiągi i bardzo wysoki poziom niezawodności. Według wstępnej oceny silnik Aygo X zużywa 4,7 l/100 km benzyny i emituje 107 g/km CO2. Auto zadebiutuje w salonach Toyoty w 2022 roku. (ms)

Aygo X