Nowy Jeep Wrangler 4xe plug-in hybrid – nie tylko najmocniejszy
Wprowadzony na rynek zeszłego lata, nowy Jeep Wrangler 4xe plug-in hybrid jest – zdaniem producenta - najmocniejszym, najbardziej wydajnym, przyjaznym dla środowiska, zaawansowanym technicznie i skomunikowanym Wranglerem wprowadzonym do tej pory w Europie.
Dzięki hybrydowemu układowi napędowemu typu plug-in, Wrangler 4xe umożliwia klientom bezemisyjną mobilność z napędem w pełni elektrycznym. Wraz z wprowadzeniem MY2022, 100% gamy Wranglera jest oferowane na rynkach europejskich z ruchem prawostronnym jako hybryda plug-in. Stanowi to solidną podstawę dla planu marki, by do 2025 r. 70% wszystkich samochodów Jeepa na całym świecie było sprzedawanych z opcją zelektryfikowanego układu napędowego.
Przyjazne funkcje
Wrangler 4xe ma kompletne, zintegrowane i przyjazne użytkownikowi funkcje dzięki pakietowi usług Uconnect dostępnym w połączeniu z systemem multimedialnym 8.4 NAV Uconnect™, w tym aplikację „My Uconnect”. Zaawansowana łączność Wranglera 4xe została opracowana, by zaspokoić potrzeby różnych klientów i ułatwić im postępowanie w różnych sytuacjach, dzięki pakietowi aplikacji umożliwiających wygodne i zdalne sterowanie różnymi funkcjami samochodu. Dzięki aplikacji mobilnej „My Uconnect”, klienci mają dostęp do szeregu usług umożliwiających łatwe i szybkie zarządzanie stanem pojazdu, przeglądami, nawigacją, ładowaniem oraz wszelkimi problemami lub sytuacjami kryzysowymi, w tym zgłoszeniem kradzieży.
Samochód będzie miał nowe wyposażenie, by dodatkowo udoskonalić „wranglerowe” konfiguracje jazdy pod gołym niebem i opcje w zakresie personalizacji, m.in. nową szybę przednią Gorilla Glass z ekskluzywnej gamy Jeep Performance Parts (JPP), nowy dach Sunrider Flip top by Mopar i specjalne kolory, które pozwolą klientom wyróżnić się zarówno w mieście, jak i na szlakach.
Ulepszono osiągi
Wrangler 4xe przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,4 sekundy i dostarcza 380 KM maksymalnej łącznej mocy oraz 637 Nm momentu obrotowego. Ponadto, napęd 4x4 w trybie całkowicie elektrycznym, z niespotykaną dotąd kontrolą przy pełzaniu w terenie, zapewnia zasięg do 50 km i zerową emisję w trybie całkowicie elektrycznym (w cyklu miejskim WLTP), dzięki czemu model jest idealny do codziennego użytkowania w mieście. Pełne naładowanie akumulatora jest możliwe w niecałe 3 godziny przy mocy 7,4 kWh, można korzystać z opcji planowania a, dzięki funkcji Max Regen, można zwiększyć naładowanie akumulatora podczas hamowania rekuperacyjnego, czy zwalniania.
Układ napędowy Jeepa Wranglera 4xe łączy dwa silniki elektryczne, czterocylindrowy silnik 2.0l i ośmiostopniową, automatyczną skrzynię biegów, zapewniając niemal bezgłośny napęd i zwiększone możliwości terenowe 4x4, bez obaw o zasięg EV. Jeep Wrangler z emblematem Trail Rated jest wyposażony (w zależności od wersji) w dwa zaawansowane systemy napędu 4x4 typu full time aktywowane na żądanie, Selec-Trac lub Rock Trac, osie Dana nowej generacji, elektroniczne blokady przedniej i tylnej osi Tru-Lock, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Trac-Lok oraz elektroniczne rozłączany przedni stabilizator.
Tryby E Selec umożliwiają kierowcy dostosowanie napędu Jeepa Wranglera 4xe do konkretnej podróży. Dostępne są trzy tryby: Hybrid, Electric oraz eSave, który zachowuje stan naładowania akumulatora do późniejszego wykorzystania. Ładowanie nowego Jeepa Wranglera 4xe jest łatwe i intuicyjne dzięki specjalnym rozwiązaniom do ładowania na publicznych stacjach i w domu za pomocą stacji ładowania easyWallbox, oferowanej przez Free2Move oraz Mopar®, zapewniającej pełne naładowanie w mniej niż 3 godziny przy mocy 7,4 kWh.
Zamówienia na nowego Jeepa Wranglera 4xe, rok modelowy 2022 (MY2022) będą w grudniu stopniowo otwierane w całej Europie, w tym w Polsce. (oprac. ms)