Jeep Wrangler 4xe: na drogi i bezdroża również w wersji elektrycznej
Nowy hybrydowy Wrangler jest dostępny w trzech poziomach wyposażenia: Sahara 4xe, Rubicon 4xe i ekskluzywna seria specjalna „80th Anniversary 4xe”

Jeep Wrangler 4xe: na drogi i bezdroża również w wersji elektrycznej

Wchodząca właśnie na rynek nowa hybryda plug-in Jeep Wrangler 4xe to - zdaniem producenta - najwszechstronniejszy, najpotężniejszy, najbardziej wydajny, zaawansowany technicznie i przyjazny dla środowiska Wrangler wprowadzony do tej pory na europejskie rynki. W salonach pojawi się w czerwcu tego roku.


Oto kilka szczegółów na temat tego modelu. Ulepszono jego osiągi: Wrangler 4xe przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,4 sekundy i dostarcza 380 KM maksymalnej łącznej mocy oraz 637 Nm momentu obrotowego. Ponadto, zaawansowany hybrydowy układ napędowy plug-in zapewnia zasięg do 50 km i zerową emisję w trybie całkowicie elektrycznym (w cyklu miejskim WLTP), dzięki czemu model jest idealny do codziennego użytkowania w mieście. Czas ładowania akumulatora wynosi niecałe 3 godziny, korzystając z opcji planowania. a dzięki funkcji Max Regen, można zwiększyć naładowanie akumulatora podczas hamowania rekuperacyjnego (funkcja wolnego biegu).

Jeep
technologia 4xe przenosi nowego Wranglera plug-in hybrid na wyższy poziom, oferując napęd na cztery koła w trybie czysto elektrycznym


Wrangler 4xe plug-in hybrid jest wyposażony w dwa silniki elektryczne i pakiet akumulatorów wysokonapięciowych. Do tego zaawansowany, czterocylindrowy silnik 2.0 z turbodoładowaniem i sprawdzoną ośmiostopniową, automatyczną skrzynię biegów TorqueFlite. Natychmiastowa dostępność momentu obrotowego i ulepszone osiągi zapewnione przez połączenie turbodoładowanego silnika benzynowego i elektrycznego układu napędowego sprawiają, że auto ma jeszcze lepsze możliwości off-roadowe. Ponadto, technologia 4xe przenosi nowego Wranglera plug-in hybrid na wyższy poziom, oferując napęd na cztery koła w trybie czysto elektrycznym, zapewniającym wzorcowe osiągi w terenie przy zachowaniu pełnego bezpieczeństwa.
Wszystko to przy zachowaniu najlepszych właściwości terenowych podkreślonych emblematem „Trail Rated” Wranglera, które, w zależności od wyposażenia, obejmują dwa zaawansowane systemy napędu 4x4 typu full time aktywowane na żądanie Selec-Trac lub Rock Trac, elektroniczne blokady przedniej i tylnej osi Tru-Lock, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Trac-Lok oraz elektroniczne rozłączany przedni stabilizator. To nie tylko ekologiczny i wydajny samochód 4x4 (zużycie paliwa wynosi około 3,5 litra/100 km w trybie hybrydowym
a emisja CO2 jest niższa o prawie 70% w porównaniu z wersją benzynową zgodnie
z cyklem WLTP), technologia 4xe gwarantuje bowiem także wyjątkowo przyjemne wrażenia z jazdy
.

Jeep
Ładowanie za pomocą easyWallbox przy 7,4 kWh trwa mniej niż 3 godziny


Ładowanie nowego Jeepa Wranglera 4xe jest łatwe i intuicyjne dzięki specjalnym rozwiązaniom do ładowania na publicznych stacjach i w domu za pomocą stacji ładowania easyWallbox, zapewniającej pełne ładowanie w mniej niż 3 godziny przy 7,4 kWh, oferowanej przez Free2Move eSolutions (joint venture Stellantis, zawartej poprzez swoją spółkę zależną FCA Italy SpA i Engine EPS) oraz Mopar.

Jeep
Funkcjonalny kokpit i sprawdzona w terenie ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów TorqueFlite

Nowy hybrydowy Wrangler jest dostępny w trzech poziomach wyposażenia: Sahara 4xe, Rubicon 4xe i ekskluzywna seria specjalna „80th Anniversary 4xe”, z dwoma systemami napędu 4x4 i specjalnymi 17 i 18-calowymi felgami aluminiowymi.

Standardowe wyposażenie samochodu obejmuje system multimedialny Uconnect NAV z 8,4-calowym ekranem dotykowym, integrację smartfona poprzez aplikacje Apple CarPlay i Android Auto i usługi Uconnect, zapewniające w samochodzie łączność ze światem (m.in. monitorowanie przy użyciu smartfona parametrów samochodu za pośrednictwem aplikacji MY Uconnect) oraz specjalny dla modeli 4xe 7-calowy wyświetlacz TFT z informacjami o poziomie naładowania akumulatora i zasięgu (w trybie elektrycznym i hybrydowym) i 9-głośnikowy system audio Alpine z subwooferem 552W.

Jeep
Standardowe wyposażenie samochodu obejmuje m.in. system multimedialny Uconnect NAV z 8,4-calowym ekranem dotykowym


Pod względem bezpieczeństwa nowy Wrangler 4xe ma najbardziej zaawansowane systemy ADAS, w tym dostępne w standardzie system monitorowania martwego pola z funkcją wykrywania obiektów na drodze cofania (Blind Spot Monitoring with Rear Cross-Path Detection), kamerę tylną, elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC) z funkcją ERM (elektronicznym systemem przeciwdziałania dachowaniu), asystenta parkowania przodem i tyłem oraz bezkluczykowy system Keyless Enter 'N Go. Wyposażenie opcjonalne obejmuje tempomat adaptacyjny, systemy ostrzegania o zagrożeniu najechania na poprzedzający pojazd (Forward Collision Warning Plus) oraz nową przednią kamerę (standard w modelu Rubicon).
Jeep Wrangler w podstawowym poziomie wyposażenia Sahara 4xe kosztuje od 303 500 zł. Ekskluzywny model "80th Anniversary 4xe" to wydatek rzędu 316 tys. zł.