Scania z najmocniejszym silnikiem już w Polsce
Kacpi Logistic to wieloletni klient Scania
05.01.2021

Scania z najmocniejszym silnikiem już w Polsce

Pierwsza Scania 770S trafiła do Polski. Jej wyjątkowość polega na tym, że silnik V8 nowej generacji o mocy 770 KM i momencie 3700 Nm, w który została wyposażona, to prawdopodobnie najmocniejszy obecnie produkowany fabrycznie silnik do pojazdów ciężarowych. Auto dołączyło do floty firmy Kacpi Logistic i zostało wydane w serwisie Scania w Olsztynie.

Nowa ciężarówka to pojazd trzyosiowy (konfiguracja osi 6x2). Posiada pełne zawieszenie pneumatyczne. Dodatkowe elementy wyposażenia pojazdu to mi.in.: skórzane wykończenia wnętrza z motywem V8, siodło przesuwne sterowane z kabiny (jednostka BCI), pełny pakiet malowania z osłonami bocznymi, podgrzewana przednia szyba, czy kamera boczna 180 st.
Nowy silnik Scania V8 DC16 123 dzięki ogromnej mocy 770 KM zastępuje poprzednią topową jednostkę o mocy 730 KM. Opiera się on na tej samej, uprzednio zmodernizowanej platformie, co reszta nowej gamy V8.

Nowe silniki V8 Scania mają nie tylko rekordową moc, lecz także charakteryzują się niższym zużyciem paliwa. Gdy do układu napędowego włączona zostanie nowa skrzynia biegów G33, łączne oszczędności mogą w odpowiednich warunkach sięgać do 6%. Należy tu wymienić – zapewniane przez ponad 70 nowych części – zmniejszone opory wewnętrzne, wyższy stopień sprężania, ulepszony system oczyszczania spalin oraz nowy system zarządzania silnikiem (EMS).

- Nowe silniki Scania V8 są jeszcze bardziej wydajne i dostosowane do najbardziej wymagających zadań transportowych. Silnik ten posiada układ oczyszczania spalin oparty wyłącznie na SCR, solidną turbosprężarkę o stałej geometrii i taki sam rodzaj jednoczęściowych kolektorów wydechowych, co pozostałe trzy silniki V8. Większa moc pozwala na zwiększenie wydajności transportu, zwłaszcza w krajach w których dozwolone jest wykorzystywanie zestawów o większych wymiarach i masach całkowitych, w tym w Skandynawii. Dzięki większej ładowności kalkulacja emisji CO2 na tonę jest korzystna, a ponadto pojazdy Scania V8 można eksploatować, używając biopaliw, co doskonale wpisuje się w strategię zrównoważonego transportu Scania – komentuje Paweł Paluch, dyrektor ds. marketingu i komunikacji, Scania Polska S.A.

Kacpi Logistic to wieloletni klient Scania. We flocie firmy znajdują się pojazdy Scania o mocy 450, 500, 520, 580, 650 oraz 730 KM. Firma wykonuje usługi transportowe na terenie Skandynawii oraz Europy Zachodniej i Wschodniej. (Oprac. MS)