Fabryczne wady szyb (odc. 2)
Naprawa bądź wymiana szyby wymaga fachowej wiedzy i doświadczenia

Fabryczne wady szyb (odc. 2)

Wady szyb związane są najczęściej z folią między warstwową: jej zabrudzeniami czy uszkodzeniami lub z elementami umieszczanymi na niej, takimi jak: druty grzewcze czy ściegi anten. Poniżej przedstawiamy najczęściej spotykane wady fabryczne szyb.

Mogą to być następujące wady szyb:

• Smugi pionowe występujące nie tylko po bokach szyby, ale także na środku jej powierzchni. Wyglądają one jakby ślad po kleju taśmy samoprzylepnej .


NowoczesnaFlota

• Skazy na folii, które objawiają się lekkim, miejscowym zmatowieniem szyby. Pod dużym powiększeniem widać wyraźnie uszkodzenia folii.

NowoczesnaFlota

• Wadą szyb są także zabrudzenia na folii międzywarstwowej. Niekiedy objawiające się dopiero po działaniu promieni słonecznych.

NowoczesnaFlota


• Może to być także niewłaściwy dobór kleju do przyklejania lusterka lub czujnika deszczu. Zbyt twardy klej, nie kompensujący różnicy pomiędzy rozszerzalnością cieplną uchwytu i szyby powoduje odprysk szkła, a następnie pęknięcie szyby.

NowoczesnaFlota

• Wadą szyby jest także niegrzanie pojedynczych czy kilku nitek grzewczych w szybach ogrzewanych.
• Stopienie folii między warstwowej z powodu zwarcia drutów grzejnych i w rezultacie pęknięcie szyby to też wada, a nie uszkodzenie szyby.

NowoczesnaFlota


• Niekiedy na folii pozostaje kawałek metalicznego zabrudzenia, np. cienkiej folii aluminiowej.

NowoczesnaFlota

• Zabrudzona lub zatłuszczona miejscowo folia międzywarstwowa.

NowoczesnaFlota


• Inne wtrącenia i zabrudzenia na folii międzywarstwowej.

NowoczesnaFlota


Jeżeli wady szyb widoczne są w polu widzenia kierowcy, to szybko są zauważane i można szybę wymienić jeszcze w ramach gwarancji podstawowej. Wady szyby po stronie pasażera mogą być niezauważone, nawet przez cały czas eksploatacji pojazdu. Chyba, że kierowca czy właściciel stają się pasażerem i zastanawiają się później, czy to był tylko sen, a może zbytnio zakrapiana kolacja.