Goodyear z nową linią opon FUELMAX ENDURANCE
Goodyear zaprezentował nową linię opon FUELMAX ENDURANCE o wszechstronnym zastosowaniu i obniżonym zużyciu paliwa. Ta gama opon na oś kierowaną i napędową stanowi innowacyjne rozwiązanie dla firm transportowych i logistycznych działających zarówno na autostradach, jak i na drogach regionalnych.
Nowa linia będzie wspierać tysiące europejskich flot i producentów pojazdów ciężarowych w ograniczaniu emisji dwutlenku węgla poprzez połączenie poziomów efektywności paliwowej znanych z zastosowań długodystansowych z trwałością, trakcją i przebiegiem wymaganym do jazdy po drogach regionalnych. Goodyear deklaruje, że nowa linia produktów jest najbardziej wszechstronną pod względem paliwooszczędności, jaką kiedykolwiek wyprodukował i podkreśla, że wszystkie rozmiary posiadają oznaczenie ‘B’ w zakresie efektywności paliwowej, oferując jednocześnie wiodące osiągi w zastosowaniach międzyregionalnych.
Wyzwania zrównoważonego rozwoju
Zrównoważony rozwój jest kluczowym obszarem zainteresowania różnych interesariuszy i branż. Komisja Europejska przedstawiła w grudniu 2019 r., Europejski Zielony Ład, zgodnie z którym Europa ma stać się pierwszym kontynentem neutralnym klimatycznie do 2050 r. Pakiet obejmuje ambitny cel podstawowy polegający na zmniejszeniu emisji gazów cieplarnianych netto o co najmniej 55% do 2030 r. w porównaniu z poziomem z 1990 r.
Decyzja Goodyear o wprowadzeniu nowej gamy opon, w której nacisk położono zarówno na efektywność paliwową, jak i wytrzymałość, jest odpowiedzią na dążenie do bardziej zrównoważonego transportu i rosnące zapotrzebowanie na bardziej wszechstronne produkty zarówno ze strony firm transportowych, jak i producentów pojazdów użytkowych.
- Dzięki nowej oponie FUELMAX ENDURANCE przenosimy efektywność paliwową znaną z eksploatacji na autostradach na drogi regionalne. Jest to wydajna i wytrzymała opona, oferująca niski poziom emisji spalin i doskonałą przyczepność, a także długotrwałe osiągi i przebiegi – powiedział podczas konferencji online Grégory Boucharlat, wiceprezes Goodyear ds. biznesu opon użytkowych w Europie.
Wydajność i długotrwałe działanie
Jako nowy standardowy element wyposażenia fabrycznego nowych pojazdów ciężarowych, gama nowych opon przystosowana jest do szerokiego zakresu zastosowań w transporcie, a jednocześnie wspiera producentów w dalszym obniżaniu poziomu emisji nowych pojazdów ciężarowych średnio o 2% w porównaniu z oponami z oznaczeniem ‘C’ w zakresie efektywności paliwowej. Zgodnie z ogólnymi ambicjami Europy, emisja CO2 z nowych pojazdów użytkowych musi zostać zmniejszona o 15% od 2025 r., a następnie do 30% od 2030 r. w porównaniu do poziomu bazowego z lat 2019-20.
Do tej pory operatorzy transportowi często musieli wybierać pomiędzy trwałością, dużym przebiegiem a doskonałą wydajnością paliwową. Opony FUELMAX ENDURANCE zostały zaprojektowane, aby ułatwić ten wybór menedżerom flot, którzy poszukują oszczędności kosztów i paliwa, ponieważ nie są już ograniczeni rodzajem dróg, po których jeżdżą.
Zmniejszenie emisji CO2 o 2% przekłada się na oszczędność około 1 tony CO2 i 400 l paliwa na samochód ciężarowy rocznie. Gdyby flota składająca się ze 100 pojazdów zmieniła opony klasy C na paliwooszczędne klasy B, takie jak FUELMAX ENDURANCE, oznaczałoby to potencjalne oszczędności rzędu 100 ton CO2 i 40 000 litrów paliwa rocznie. Możemy sobie wyobrazić potencjał, gdy zaczniemy mnożyć liczbę pojazdów i flot.
Kluczowe obszary rozwoju
Wyznaczając nowe standardy, inżynierowie Goodyear skupili się na połączeniu trzech sprzecznych ze sobą aspektów, a więc przebiegu, trakcji i wszechstronności, aby zapewnić oszczędność paliwa i niską emisję spalin.
Dzięki połączeniu uznanych i nowych technologii, cała gama opon FUELMAX ENDURANCE zapewnia wysoką efektywność paliwową (kategoria B), a także zwiększoną wytrzymałość, przyczepność i trakcję nawet w późnym okresie eksploatacji. Zarówno opony na oś kierowaną, jak i napędową posiadają certyfikat 3PMSF i są wyposażone w system identyfikacji radiowej RFID umożliwiający zarządzanie oponami.
Większa trwałość dzięki dodatkowej żywotności w ramach programu bieżnikowania opon Goodyear i inteligentnym rozwiązaniom. Eksperci Goodyera podkreślają, że nowa opona FUELMAX ENDURANCE jest w pełni zgodna z programem bieżnikowania opon opracowanym przez producenta. Model na oś napędową będzie dostępny w postaci bieżnikowanej na gorąco opony premium TreadMax, która zapewnia dodatkowe przebiegi, a jednocześnie te same cechy i korzyści, co nowy, innowacyjny bieżnik, obniżając jednocześnie koszty opon nawet o 30%.
W połączeniu z rozwiązaniami Goodyear do inteligentnego monitorowania opon, takimi jak system monitorowania ciśnienia Goodyear TPMS, czytnik najazdowy Drive-Over-Reader i ostatnio wprowadzony system DrivePoint, można znacznie wydłużyć żywotność produktów i zwiększyć ich efektywność paliwową. To kolejne wsparcie dla firm transportowych w ich dążeniu do bardziej zrównoważonej przyszłości. (ww)
GOODYEAR FUELMAX ENDURANCE – ROZMIARY