VW Golf GTE: dwa w jednym
VW Golf GTE to zupełnie nowa konstrukcja
05.08.2021

VW Golf GTE: dwa w jednym

Volkswagen Golf potocznie określany „królem kompaktów” na trwałe wpisał się w pejzaż polskiej motoryzacji. Dostępny na rynku hybrydowy GTE w wersji plug-in godnie reprezentuje producenta z Wolfsburga.


VW Golf GTE to zupełnie nowa konstrukcja a tym samym nowy rozdział w historii niemieckiej marki. Układ napędowy GTE wykorzystuje jednostkę spalinową 1,4 litra o mocy 150 KM oraz silnik elektryczny. Osiągają przy tym moc systemową 180 kW (245 KM) i imponujący moment obrotowy nawet 400 Nm.

 

VW Golf GTE
Opcjonalnie można zamówić Golfa GTI z IQ.LIGHT - mocnymi reflektorami LED Matrix z regulacją świateł drogowych Dynamic Light Assist. Z tyłu dominują wąskie światła LED


Prowadzanie Golfa GTE sprawia wiele frajdy. Zastosowana jednostka hybrydowa powoduje, że auto jest bardziej elastyczne a przy tym ciche. Zawieszenie jest na tyle dopracowane, że nie możemy narzekać ani na trakcję, ani na komfortem jazdy. Warto zwrócić uwagę na dwusprzęgłową skrzynię DSG o sześciu przełożeniach, która precyzyjnie przenosi moment obrotowy na przednie koła.

 

VW Golf GTE
Na przednim panelu dominują wyświetlacze o wysokiej rozdzielności, a wiele funkcji, na przykład radio, klimatyzację lub oświetlenie obsługuje się dotykowymi przyciskami lub suwakami


Wnętrze klasyczne i solidnie wykończone. Kierowca sadowiąc się w wygodnych, sportowych fotelach nawiązujących do wersji GTI ma do dyspozycji łatwy w obsłudze system multimedialny z nawigacją. Wprawdzie wiele operacji można wykonać z poziomu dotykowego ekranu, to jednak część z nich dostępna jest także przy pomocy tradycyjnych przełączników. Przyciskiem przy centralnym ekranie możemy ustawić jeden z czterech trybów jazdy: Eco, Comfort, Sport oraz Individual. Także jazda nocą nie zmęczy wzroku kierowcy. Wszystko za sprawą wydajnych reflektorów IQ.Light z regulacją zasięgu i doświetleniem zakrętów.

 

VW Golf GTE
Kierownica wielofunkcyjna posiada przyciski, które wystarczy dotknąć palcem. W połączeniu z inteligentnym menu umożliwia ona dostęp do wielu funkcji, a feedback w formie lekkich wibracji potwierdza przyjęcie polecenia


Jazda hybrydowym GTE, to prawdziwa przyjemność. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/godz w 6,7 sekundy oraz osiąga prędkość 225 km/godz. Przy całkowitym naładowaniu akumulatora o poj. 13 kWh udało nam się przejechać 54 km a zużycie paliwa oscylowało na poziomie 1,5 l 100/km. Tak więc korzystając z opcji ładowania plug-in w cyklu jazdy podmiejskiej nie było potrzeby odwiedzania stacji paliw. Producent podaje, że po powrocie do domu naładujemy baterię silnika elektrycznego do pełna z normalnego gniazdka w czasie nie dłuższym niż 6 godzin. Z opcjonalnym Wallbox lub na publicznej stacji ładowania potrwa to tylko 4 godziny. Korzystaliśmy, zwykle nocą z ogólnodostępnej, miejskiej stacji ładowania. Rano auto było zawsze gotowe do jazdy. Również korzystając jedynie z napędu spalinowego auto wykazywało niewielkie zapotrzebowanie na paliwo. Średnie spalanie na poziomie 5,5 l 100/km okazało się wystarczająco satysfakcjonujące.

 

VW Golf GTE
Doskonałej jakości obraz z praktycznej i funkcjonalnej kamery cofania


Kompaktowy Volkswagen z napędem hybrydowym typu Plug-in nie jest tanim autem. Cena katalogowa wynosi 172 190 zł. Obecnie Volkswagen oferuje dla wersji GTE promocyjny rabat w wysokości 8 000 zł. Jednak wiele praktycznych dodatków dostępnych w pakietach wyposażenia może znacznie podnieść jego cenę.