Nowe Audi RS 3 - do 100 km/h w 3,8 sek.
Nowe RS 3 w obu wersjach nadwozia od 0 do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 3,8 sekundy

Nowe Audi RS 3 - do 100 km/h w 3,8 sek.

Od 0 do 100 km/h w 3,8 sekundy, prędkość maksymalna do 290 km/h, mechanizm RS Torque Splitter, opony semi slick i specjalne tryby jazdy RS — nowe Audi RS 3 prezentuje najwyższej klasy dynamikę jazdy i najlepsze parametry w swoim segmencie.


Dzięki mającemu wysokie parametry pracy pięciocylindrowemu silnikowi, Audi RS 3 to jedyny w swoim rodzaju model w tym segmencie. Jednostka napędowa 2.5 TFSI pięć razy z rzędu zdobyła międzynarodową nagrodę silnika roku (International Engine of the Year). W najnowszej generacji tych kompaktowych pojazdów sportowych jest mocniejsza niż kiedykolwiek wcześniej.

 

Audi


Nowe RS 3 w obu wersjach nadwozia od 0 do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 3,8 sekundy. Ich prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h, ale opcjonalnie dostępne jest jej podwyższenie do 280 km/h. Samochód wyposażony w pakiet RS Dynamic i ceramiczne hamulce może nawet osiągnąć prędkość maksymalną 290 km/h. To sprawia, że Audi RS 3 jest najlepsze w swojej klasie w kategoriach przyspieszenia i prędkości maksymalnej. Zawdzięcza to głównie zwiększeniu momentu obrotowego do 500 Nm (moment dostępny w zakresie od 2250 do 5600 obr./min). To 20 Nm więcej niż w przypadku poprzedniej wersji tego modelu. W rezultacie Audi RS 3 jeszcze szybciej przyspiesza z zakresów niskiej prędkości obrotowej. Maksymalna moc silnika 294 kW (400 KM) jest dostępna szybciej niż poprzednio, przy prędkości obrotowej 5600 obr./min oraz w szerokim zakresie aż do 7000 obr./min. Nowy sterownik silnika zwiększa również prędkość, z jaką wszystkie komponenty układu napędowego komunikują się ze sobą. Siedmiobiegowa, dwusprzęgłowa automatyczna skrzynia biegów przenosi moc pięciocylindrowego silnika na nawierzchnię drogi — daje krótkie czasy przełożenia i bardziej sportowy ich rozkład. Unikatowa sekwencja zapłonu silnika 1 2 4 5-3 oraz nieporównywalny dźwięk jaki się z tym wiąże sprawiają, że jazda staje się jeszcze bardziej porywająca.

 

Audi


Ponadto RS Torque Splitter umożliwia aktywny, w pełni zmienny rozkład momentu obrotowego między tylnymi kołami. Podczas dynamicznej jazdy Torque Splitter zwiększa intensywność momentu obrotowego docierającego do tylnego koła znajdującego się po zewnętrznej stronie zakrętu, które jest w tym momencie bardziej obciążone. Znacznie zmniejsza to tendencję do podsterowności. Na lewych łukach Torque Splitter przenosi moment obrotowy na prawe tylne koło, na prawych łukach na lewe tylne koło, a podczas jazdy na wprost na oba koła. Dzięki temu uzyskuje się optymalną stabilność i maksymalną zwrotność - zwłaszcza podczas pokonywania zakrętów z dużą prędkością.

 

Audi


Standardowe zawieszenie sportowe RS jest wyposażone w zaprojektowane na nowo, specjalnie na potrzeby modelu RS 3, amortyzatory oraz układ zaworów. Zawory zapewniają szczególnie czułą reakcję amortyzatorów w zakresie charakterystyki odbicia i sprężania. W ten sposób zawieszenie jeszcze szybciej i bardziej efektywnie będzie reagowało na konkretną sytuację drogową.
Inną nowością zastosowaną w RS 3 jest modułowy sterownik dynamiki pojazdu (mVDC). Ten centralny sterownik pobiera dane z wszystkich komponentów związanych z dynamiką boczną, zapewniając tym samym ich bardziej precyzyjne i szybsze interakcje.

 

Audi


Aby utrzymać moc pięciocylindrowego silnika w ryzach, RS 3 jest standardowo wyposażone w większe i na nowo opracowane sześciotłoczkowe hamulce z tarczami stalowymi. Opcjonalnie dostępny jest układ hamulcowy osi przedniej z tarczami ceramicznymi o wymiarach 380 na 38 mm, którego charakterystyka pedału hamulca jest specjalnie dopasowana do mocy wspomagania hamulców.

Modele Audi RS 3 Sportback i RS 3 Limousine można będzie zamawiać w Europie od połowy lipca 2021 r. Natomiast na rynku nowe RS 3 pojawią się wczesną jesienią.