Uniwersalny Opel Mokka
Zmiany w stylistyce nadwozia nowego Opla Mokka są zasadnicze
26.02.2021

Uniwersalny Opel Mokka

Opel Mokka jest przykładem udanego połączenia walorów jezdnych z komfortem jazdy. W segmencie crossoverów wyróżnia się szeroką gamą napędów począwszy od silników spalinowych a kończąc na wersji elektrycznej. Efektowna linia nadwozia a zwłaszcza przeprojektowany znak Blitz, czyli błyskawica Opla zapowiadają przyszły kierunek stylistyczny marki.


W industrialnej scenerii przedwojennej stolicy na podwórku „Małej Warszawy” wystawiono nowiutkie Mokki wprost z Russelsheim. Obok tradycyjnej wersji spalinowej wiele emocji wzbudzała bezemisyjna w pełni elektryczna Mokka –e.

Opel Mokka-e
Elektryczny Opel Mokka-e utrzymany jest w zielonej kolorystyce


Zmiany w stylistyce nadwozia są zasadnicze. Krótkie zwisy i szeroki rozstaw kół podkreślają odważną i bezkompromisową sylwetkę kompaktowego pięciomiejscowego modelu o długości 4,15 metra. Przód jest zdominowany przez niepowtarzalny panel przedni Opel Vizor. Osłania on „twarz” nowego Opla jak przyłbica kasku, integrując przedni wlot powietrza, reflektory LED i zaprojektowany na nowo znak Blitz w jeden spójny element. Nazwę modelu po raz pierwszy umieszczono pośrodku tylnej klapy. Stylistyczna przejrzystość panuje również we wnętrzu. Nowy Pure Panel to zestaw dwóch wyświetlaczy, które pomagają skupić się na najważniejszych informacjach. W przeciwieństwie do kokpitów przeładowanych danymi i przełącznikami Pure Panel jest wyjątkowo czytelny. Wszystkie komunikaty są uporządkowane i natychmiast zrozumiałe. Projektanci Opla zadbali o to, by obsługa systemu była intuicyjna i nie rozpraszała kierowcy.

Opel Mokka
Najważniejsze funkcje wciąż są sterowane przyciskami, więc nie trzeba się do nich przebijać przez wielopoziomowe menu


Stylistyka nadwozia nowej Mokki jest nie tylko czysta i odważna, ale także wydajna aerodynamicznie – ma typowy dla Opla opływowy kształt. Współczynnik oporu powietrza (cD) wynoszący 0,32 sprawia, że nowa Mokka charakteryzuje się jednym z najniższych współczynników oporu powietrza w swoim segmencie rynkowym.

Alternatywna opcja

Nowa Mokka jest dostępna w wersji w pełni elektrycznej, jak również z silnikami spalinowymi – dzięki uniwersalnej platformie CMP. Żwawe, ale oszczędne silniki benzynowe i wysokoprężny oferują moc od 100 KM do 130 KM. Wszystkie zespoły napędowe zadowalają się umiarkowaną ilością paliwa.

Mocny, prawie bezgłośny napęd elektryczny Mokki-e rozwija moc 136 KM i maksymalny moment obrotowy 260 Nm, dostępny od chwili ruszenia z miejsca. Według cyklu WLTP akumulator o pojemności 50 kWh pozwala na przejechanie do 324 kilometrów na jednym ładowaniu. Silnik elektryczny o mocy 136 KM rozwija 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego od razu po ruszeniu z miejsca. Kierowcy mogą wybierać pomiędzy trzema trybami jazdy — Normal, Eco i Sport. Dzięki 50 kWh akumulatorowi Opel Mokka e może przejechać na napędzie w pełni elektrycznym do 324 kilometrów (według WLTP2). Nowa Mokka e obsługuje wszystkie opcje ładowania prądem jednofazowym lub trójfazowym z mocą 11 kW: za pomocą ładowarki naściennej, szybkiej ładowarki lub przez kabel podłączony do domowego gniazdka elektrycznego. Sprawność akumulatora jest objęta gwarancją marki Opel przez osiem lat lub 160 000 kilometrów.

 

 

Opel Mokka
Opel Mokka zarówno w wersji spalinowej jak i elektrycznej świetnie spisuje się zarówno w ruchu miejskim jak i na trasie

.Oczywiście, nie jest to rasowa terenówka. Pewną niedogodność może powodować zbyt mała tylna szyba, co utrudnia manewr cofania. W tej sytuacji wsparciem służy kamera cofania i czujniki zbliżeniowe. Benzynowy motor jest cichy i czuły na wciśnięcie pedału gazu. Wersja elektryczny, to niemal rakieta postawiona na czterech kołach.

Wnętrze w klasie premium

Nowa Mokka pozostaje wierna tradycji marki Opel, którą jest udostępnianie technologii z wyższych segmentów szerokiej rzeszy użytkowników. Przykładami takich systemów są zaawansowany tempomat (ACC) i aktywne utrzymywanie na pasie ruchu. W oświetleniu również zastosowano najnowsze technologie, w tym niespotykane w tym segmencie rynku adaptacyjne i nieoślepiające matrycowe reflektory IntelliLux LED złożone z 14 elementów. Wszystkie warianty Mokki są standardowo wyposażone w elektryczny hamulec postojowy oraz system rozpoznawania znaków drogowych. Dostępna jest również kamera cofania obejmująca kąt 180 stopni, asystent automatycznego parkowania, system Flank Guard oraz układ ostrzegania o pojeździe w martwym polu.

Opel Mokka
W centralnej części kokpitu dominuje ciekłokrystaliczny ekran systemu multimedialnego, którym można sterować także z kierownicy


Pozostaje tylko cena. Mokka drugiej generacji dostępna w wersji z silnikiem benzynowy, Dieslem oraz w wersji elektrycznej. Ceny modeli spalinowych startują z poziomu 79 990 zł. W pełni elektryczny Opel Mokka – e, to wydatek rzędu 139 900 zł. Bogato wyposażona Mokka-e w wersji Ultimate kosztuje już 162 700 zł.