Sedan, SUV, kombi – trzy w jednym czyli Citroën C5 X
Citroen oferuje ten model również jako hybrydę plug-in
17.01.2022

Sedan, SUV, kombi – trzy w jednym czyli Citroën C5 X

Wraz z modelem C5 X Citroën powraca do segmentu D. W swoim odważnym, stylu prezentuje samochód łączący sylwetkę sedana, pojemność kombi oraz solidność i poczucie bezpieczeństwa, jakie dają auta klasy SUV. Nowe auto korzysta z tej samej platformy co Peugeot 508 i DS 9.



Ta mieszanka kilku segmentów to świadomy wybór marki, która uważa, że SUV-y stają się zbyt powszechne. Z drugiej strony, wysoka pozycja za kierownicą nadal jest atrakcyjna. C5 X przejmuje tę zaletę i łączy w sobie zalety rodzinnego sedana o czym świadczą gabaryty przy długości 4,805 m, szerokości 1,865 m i wysokości 1,485 m. W przypadku elementów „kombi” zwrócimy uwagę na bagażnik o pojemności 545 l, który może wzrosnąć do 1640 l. Wreszcie nawiązanie do segmentu SUV można znaleźć w tylnej konstrukcji i kołach o dużej średnicy.

Citroen C5X

Tradycyjnie klienci z segmentu D pragną, by samochód wyróżniał ich na drodze, był nowoczesny i wyposażony w technologie pokładowe najnowszej generacji. Dziś oczekują od swoich aut również praktyczności, przestronności, dużego bagażnika. C5 X spełnia te warunki. Jego sylwetka jest muskularna, a zoptymalizowana aerodynamika zmniejsza zużycie paliwa. Długa maska, wysoka linia boczna i uskok nad tylnym kołem, są częścią stylistyki kultowych modeli Citroëna.

Citroen C5X

Marka oferuje ten model również jako hybrydę plug-in. Hybrydowy napęd o mocy 225 KM zapewnia przyjemność ruszania i jazdy w ciszy, bez emitowania ani grama CO2, z możliwością przejechania ponad 50 km w trybie elektrycznym z prędkością do 135 km/h, co odpowiada większości codziennych potrzeb i przejazdów.

Citroen C5X

W ten sposób w tygodniu możliwe stają się codzienne rutynowe dojazdy bez konieczności korzystania z silnika termicznego, jedynie z doładowaniem samochodu w domu, w pracy lub z publicznego terminala w razie potrzeby. Jednocześnie istnieje możliwość wyjazdów w dalszą, weekendową lub wakacyjną trasę bez martwienia się o konieczność ładowania akumulatora, ponieważ w takich przypadkach napęd zapewnia wydajny i oszczędny silnik termiczny.

Citroen C5X

Ceny nowego Citroëna C5 X w Polsce zaczynają się od 135 900 zł. (ms)