Rolls–Royce Droptail uważany za najdroższe auto na świecie
Łącznie powstaną tylko cztery egzemplarze tego modelu
24.08.2023

Rolls–Royce Droptail uważany za najdroższe auto na świecie

Rolls-Royce przedstawił model Droptail. Jest on rezultatem czteroletniej współpracy z grupą największych wizjonerów spośród klientów marki w ramach programu Coachbuild, będącym ekwiwalentem Haute Couture i najwyższej półki marki Rolls-Royce. Samochód ten uważany jest za najdroższe auto na świecie. Jego cena wynosi ponad 25 mln dolarów amerykańskich.


Łącznie powstaną tylko cztery egzemplarze tego modelu, z których każdy będzie unikalnym wyrazem charakteru zamawiającego.

Droptail ma niską i „asertywną" postawę, przytulną kabinę. Profil jest zdefiniowany przez ostre, kanciaste kształty, które wznoszą się za drzwiami i delikatnie zakrzywiają do wewnątrz, zaznaczając, że jest to ściśle dwumiejscowy samochód. Piękna sekcja „pokładu rufowego", która znajduje się za pasażerami, pełni również funkcję aerodynamiczną, wytwarzając siłę docisku, aby poprawić stabilność, gdy samochód jedzie z dużą prędkością.




W modelu Droptail projektanci odważyli się na nową interpretację najcenniejszych ikon marki: grilla Pantheon i tabliczki Badge of Honour. Łopatki grilla są "zagięte" w kierunku górnej części chłodnicy, tworząc zwis "skroniowy" - pierwszy raz w historii Rolls-Royce'a. "Odznakę Honorową" Rolls-Royce'a zredukowano do eleganckiego monogramu "Double R" ze stali nierdzewnej.
Zdejmowany twardy dach został zaprojektowany tak, aby Droptail mógł występować w dwóch różnych postaciach: bez dachu jako lekki roadster kabrio; z zamontowanym dachem jako potężne coupé. Dach został wyposażony w elektrochromatyczne szkło – po naciśnięciu przycisku zmienia ilość światła wpadającego do wnętrza.

Wnętrze definiuje minimalizm i analogowe elementy dotykowe - widoczne są tylko trzy główne przyciski, ale cała współczesna funkcjonalność nie znika. Podłokietnik w kształcie cokołu między dwoma fotelami ukrywa panel sterowania - po naciśnięciu przycisku cokół rozsuwa się, dając dostęp do kontrolera systemu rozrywki.


La Rose Noire Droptal

Marka zaprezentowała jako pierwsze indywidualne zamówienie - Rolls-Royce La Rose Noire Droptail: odważne arcydzieło ze personalizowanym nadwoziem, zamówione przez międzynarodową rodzinę.
Ciemny kolor pestek granatu na jej płatkach wydaje się prawie czarny, ale w bezpośrednim świetle na ciemnej powierzchni ujawnia się czerwony, perłowy połysk. Te dwa kolory tworzą podstawową paletę La Rose Noire Droptail.

Górna część nadwozia została wykończona w połyskującym odcieniu czerwieni z głęboką czernią, nazwanym "True Love", który naśladuje nieskończenie zmieniającą się kolorystykę róży Black Baccara – to wynik ponad 150 prób. Jasne elementy zostały pokryte unikalnym ciemnym wykończeniem, nazwanym Hydroshade, opracowanym specjalnie dla tego projektu.


We wnętrzu – opadające płatki róży

We wnętrzu La Rose Noir Droptail znajduje się najbardziej złożona parkieteria, jaką kiedykolwiek stworzył Rolls-Royce. Abstrakcyjne odwzorowanie opadających płatków róży powstało przy użyciu 1600 kawałków forniru z drewna platana zachodniego, z których każdy został ręcznie przycięty, oszlifowany i ułożony. 1070 symetrycznych elementów, wykonanych z drewna o różnych naturalnych wzorach, tworzy tło, a 533 asymetrycznie rozmieszczone elementy ręcznie pomalowane na czerwono reprezentują płatki róż. Opracowanie formuły lakieru użytego do stworzenia czerwonych elementów, która zapewnia, że farba nie blaknie z upływem czasu, zajęło ponad rok.

Wzór ten ciągnie się w na powierzchni „tylnego pokładu". Pojawia się też po bokach skrzynki na szampana. Motyw róży jest kontynuowany na fotelach, łącząc zarówno ciemnoczerwoną skórę "Mystery", jak i jasnoczerwoną skórę "True Love", z których każda jest wykończona subtelnym miedzianym połyskiem, przywołując perłową teksturę płatków róży Black Baccara.

(Foto: Rolls-Royce/ mat.prasowe)

Luksusowy zegarek w cenie

Elementem deski rozdzielczej jest zegarek Audemars Piguet, specjalnie zamówiony przez klienta. Zegarek zaprojektowany tak, aby można go było zdjąć i nosić, jest bowiem delikatnie zdejmowany z deski po naciśnięciu przycisku, dzięki specjalnie zaprojektowanemu mechanizmowi zapięcia. Miękki skórzany woreczek przechowywany w kieszeni drzwi mieści pasek. Po wyjęciu zegarka, otwór w przedniej części jest pokryty elegancką biało-złotą zaślepką z wygrawerowaną różą. (ms)