Nowy Ford Bronco - stworzony dla pasjonatów off-roadu
Bronco w wersji Badlands wyposażono w stały układ napędu na wszystkie koła z elektromechanicznym reduktorem z automatycznym trybem pracy
28.08.2023

Nowy Ford Bronco - stworzony dla pasjonatów off-roadu

Ford pokazał możliwości nowego Bronco, off-roadowego SUV-a z napędem 4x4, który trafia do polskich salonów w dwóch wersjach wyposażenia: Outer Banks oraz Badlands. Obie mają pod maską silnik 2.7 V6 Ecoboost o mocy 335 KM. Ekstremalne warunki na terenie poligonu w Górze Kalwarii potwierdziły, że jazda nawet w najtrudniejszych warunkach nie jest dla niego wyzwaniem (prześwit 261 mm, głębokość brodzenia do 800 mm). Bronco, wyposażony w napęd na wszystkie koła oraz zawieszenie High-Performance Stability Suspension udowodnił charakter nieposkromionego off-roadera.

 

 

W Polsce nowy Ford Bronco dostępny jest w dwóch wersjach: Outer Banks oraz Badlands. Czym różnią się oba warianty?

NowoczesnaFlota
Nowy Ford Bronco

Outer Banks – nieustępliwy duch przygody

Bronco w wersji Outer Banks wyposażono w układ napędu na wszystkie koła z zawieszeniem High-Performance Off-Road Stability Suspension (HOSS) 1.0. Zawieszenie to składa się z niezależnych wahaczy ze sprężynami śrubowymi o dużym skoku z przodu, co zmniejsza masę nieresorowaną nawet o 20% w porównaniu z konstrukcjami ze sztywną osią. Niezależne przednie zawieszenie jest połączone z pięciowahaczowym tylnym zawieszeniem, zgodnie z założeniami filozofii Forda Built Wild.

Nowy Ford Bronco


Kierowca ma też do dyspozycji 6 trybów G.O.A.T. (Goes Over Any Terrain) systemu Terrain Management z możliwością wyboru jednego z trybów jazdy: Normal, Eco, Slippery (jazda po śliskich nawierzchniach), Sand (jazda po suchym piasku), Mud/Ruts (jazda na błotnistym terenie i głębokich koleinach) oraz Sport (najwyższe osiągi samochodu). Model jest wyposażony także w system zapobiegający wywróceniu pojazdu (RSC) oraz elektronicznie sterowany dwubiegowy reduktor umożliwiający zmianę przełożenia w czasie jazdy. Bronco może poruszać się z prędkością 6 km/h przy 2400 obrotach silnika na minutę, co zapewnia precyzyjną kontrolę nad samochodem w trudnym terenie.

Nowy Ford Bronco

Bronco Badlands – terenowy mistrz z duszą odkrywcy

Bronco w wersji Badlands wyposażono w stały układ napędu na wszystkie koła z elektromechanicznym reduktorem z automatycznym trybem pracy. Może on przełączać się między napędem na dwa koła i napędem na cztery koła w zależności od okoliczności.

Nowy Ford Bronco


Wersję Badlands wyposażono w zawieszenie HOSS 2.0 z amortyzatorami Bilstein z funkcją wykrywania położenia. Dodatkowo przedni stabilizator przechyłów ma funkcję rozłączania, która umożliwia uzyskanie najlepszej przyczepności do podłoża nawet wtedy, gdy koła znajdują się na skrajnie różnych wysokościach. Standardem w wersji Badlands jest blokada przedniego i tylnego mechanizmu różnicowego, a ochronę podwozia zapewniają stalowe płyty ochronne wraz ze stalowymi zderzakami z przodu i z tyłu.

Bronco w tej wersji w standardzie korzysta z amortyzatorów Bilstein z zewnętrznymi zbiorniczkami oleju i z charakterystyką tłumienia zależną od ugięcia zawieszenia. Dodatkowa ilość oleju, jaką zapewnia zewnętrzny zbiorniczek pozwala na dodatkowe chłodzenie w najtrudniejszych warunkach, a siła tłumienia automatycznie zwiększa się w rejonach dobicia i odbicia zawieszenia.

Nowy Ford Bronco


System Terrain Management w wersji Badlands pozwala na wybór jednego z siedmiu trybów jazdy. Poza znanymi z Outer Banks trybami Normal, Eco, Slippery, Sand, Mud/Ruts można włączyć także dedykowane Badlands tryby Rock crawl i Baja. Ten pierwszy umożliwia kontrolowane manewry w ekstremalnie nierównym terenie, a drugi łączy wydajność ze szczytowymi osiągami w terenie, nie bez powodu nawiązując do nazwy słynnego rajdu terenowego.

Nowy Ford Bronco


Wizualnie wersja Badlands wyróżnia się 17-calowymi obręczami kół ze stopów lekkich z oponami A/T 285/70 o średnicy zewnętrznej 33”, a także stalowym przednim zderzakiem. Jest nieco krótsza od Outer Banks (4800 mm w porównaniu do 4811 mm), ale szersza (1937 mm w porównaniu do 1928 mm ze złożonymi lusterkami) i wyższa (1 962 mm do 1 852 mm). Badlands jest też nieco cięższy (2 805 kg maksymalnej masy całkowitej do 2 700 kg w Outer Banks). Identyczna dla obydwu wersji jest także możliwość brodzenia - do 800 mm.

Nowy Ford Bronco

Bronco to zawsze luksus i emocje

Bronco w obydwu wersjach, poza tym samym silnikiem V6 2.7 EcoBoost Bi-Turbo o mocy 335 KM i 563 Nm połączonym z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów jest także wyposażone w pakiet najnowszych rozwiązań technologicznych. Obie wersje dają do dyspozycji 12-calowy, dotykowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego SYNC 4 z nawigacją satelitarną i bezprzewodowymi aktualizacjami Ford Power-Up oraz 8-calowy kolorowy wyświetlacz na tablicy zegarów.

Nowy Ford Bronco (Foto: Ford/ mat. prasowe/ Władysław Wilkiel)


Standardem jest system nagłośnienia Premium B&O z dziesięcioma głośnikami, zapewniający najlepsze doznania dźwiękowe. Każda wersja zapewnia bezprzewodową obsługę Apple CarPlay i Android Auto, a także bezprzewodową ładowarkę indukcyjną do smartfonów. Standardem są m.in. dodatkowo przyciemniane szyby w tylnej części nadwozia, podgrzewane przednie fotele, elektryczna regulacja położenia fotela kierowcy w dziesięciu kierunkach oraz dwustrefowa automatyczna klimatyzacja.
Ceny Bronco w wersji Outer Banks startują w Polsce od 419 300 zł, a wersji Badlands od 440 300 zł.