Nowy Range Rover – luksus i elegancja
Sześciocylindrowe silniki benzynowe i wysokoprężne są wyposażone w najnowszą 48-woltową technologię MHEV
28.10.2021

Nowy Range Rover – luksus i elegancja

Rodzina Land Rovera powiększyła się właśnie o nowy, piątej już generacji flagowy model marki Range Rover. To tradycyjnie nadal oryginalny, luksusowy i elegancki SUV, który od 50 lat wzbudza zrozumiałe zainteresowanie i podziw zarówno swoim masywnym i eleganckim wyglądem jak i wyposażeniem we wszelkie nowoczesne technologie i nowinki techniczne.


Taki jest też i nowy Range Rover. Auto dysponuje pakietem wydajnych jednostek napędowych z łagodną hybrydą i hybrydami typu plug-in. Całkowicie elektryczny Range Rover ma dołączyć do gamy w 2024 roku. Obecny model dostępny jest z możliwością wyboru czterech, pięciu lub siedmiu siedzeń, w standardowym i długim rozstawie osi nadwozia.

RangeRover

Nowy Range Rover dostępny jest z nowmi, hybrydowymi układami napędowymi typu plug-in o rozszerzonym zasięgu (PHEV), a także najnowszym łagodnym hybrydom (MHEV). Dostępne są także tradycyjme silniki benzynowe oraz Diesla. Np. potężny nowy flagowy silnik benzynowy P530 Twin Turbo V8 zapewnia teraz lepsze osiągi oraz jest o 17% bardziej wydajny niż poprzedni V8.

RangeRover

Nowe PHEV o zwiększonym zasięgu to połączenie sześciocylindrowego, rzędowego silnika benzynowego Land Rover Ingenium z akumulatorem litowo-jonowym o mocy 38,2 kWh oraz silnikiem elektrycznym o mocy 105 kW zintegrowanym ze skrzynią biegów. Razem układ napędowy zapewnia do 100 km (62 mil) niemal bezgłośnej jazdy na całkowicie elektrycznym napędzie. Dzięki elektrycznemu momentowi obrotowemu nowy P510e przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,3 sekundy (0-100 km/h w 5,6 sekundy). Najnowocześniejsze PHEV mogą osiągać prędkość do 140 km/h (87 mil na godzinę), pozwalając na jazdę wyłącznie z napędem elektrycznym podczas większości podróży w mieście i poza miastem, przy ogólnej emisji CO2 poniżej 30 g/km. Nabywcy Range Rovera będą mogli odbyć do 75 procent podróży, korzystając tylko z energii elektrycznej 7, jeśli rozpoczną każdą podróż z pełnym naładowaniem.

RangeRover

Sześciocylindrowe silniki benzynowe i wysokoprężne są wyposażone w najnowszą 48-woltową technologię MHEV, która pozyskuje energię zwykle traconą podczas zwalniania i hamowania w celu zwiększenia oszczędności paliwa.

Ceny tego samochodu, który można już zamawiać w W. Brytanii, zaczynają się od 94 400 tamtejszych funtów. (oprac. ms)