Nowy Jeep Grand Cherokee również w wersji plug-in
Jeep wprowadza na rynek pierwszego zelektryfikowanego Jeepa Grand Cherokee 4xe wraz z najwszechstronniejszym, terenowym Grand Cherokee i nową wersją Trailhawk.
Piąta generacja Jeepa Grand Cherokee ma zupełnie nową architekturę, nowy napęd hybrydowy plug-in, zmieniony wygląd nadwozia, nowe wnętrze oraz innowacyjne technologie w segmencie pełnowymiarowych SUV-ów.
Nowe standardy
Oto co nowego proponuje nowy Grand Cherokee
• Lepszy napęd – dzięki technologii 4xe (PHEV) Grand Cherokee jest w stanie pokonać 25 mil w trybie czysto elektrycznym, co przekłada się na zużycie paliwa na poziomie 57 mil na galon (MPGe) i ma łączny zasięg ponad 708 km, co czyni go najbardziej wszechstronnym i zrównoważonym ekologicznie samochodem terenowym Grand Cherokee w historii.
•Lepsze zdolności terenowe – nowy Trailhawk 4xe pokonał szlak Rubicon w trybie całkowicie elektrycznym; Nowy w tej klasie elektronicznie rozłączany przedni stabilizator zapewnia lepszą artykulację zawieszenia i przyczepność podczas jazdy po skałach lub na nierównym terenie.
•Więcej technologii – system Uconnect 5 z pierwszym w tym segmencie interaktywnym wyświetlaczem dla pasażerów z pierwszego rzędu i ekranem o wysokiej rozdzielczości dla pasażerów tylnych foteli oraz nowym systemem rozrywki o wysokiej rozdzielczości dla tylnych siedzeń i systemem Active Driving Assist.
•Więcej innowacyjnych rozwiązań – dzięki nowej architekturze pojazdu, nowej stylistyce nadwozia i nowemu wnętrzu z przednim ekranem pasażera i wbudowanym systemem Fire TV, niezależnemu przedniemu i tylnemu zawieszeniu oraz ekskluzywnemu w tej klasie zawieszeniu pneumatycznemu Quadra-Lift z elektronicznym układem adaptacyjnego tłumienia.
•Doskonałe wykonanie – dzięki któremu powstał najbardziej luksusowy Grand Cherokee w historii, obejmujący wersję wyposażenia Summit Reserve z elegancką skórzaną tapicerką Palermo i 19-głośnikowym system audio McIntosh o mocy 960 Watt.
•Większe bezpieczeństwo – dzięki ponad 110 zaawansowanym systemom bezpieczeństwa i ochrony, obejmującym m.in. system Active Driving Assist umożliwiający zautomatyzowaną jazdę z rękami na kierownicy oraz kamerę z widokiem 360o i kamery do jazdy nocnej systemu „Night Vision.
Zarówno nadwozie, jak i wnętrze Grand Cherokee zaprojektowano tak, by zapewnić duże możliwości terenowe i dynamikę jazdy. Sprawdzone systemy napędu 4x4 (Quadra-Trac I, Quadra-Trac II i Quadra-Drive II), zawieszenie pneumatyczne Quadra-Lift oraz system zarządzania trakcją Selec-Terrain to gwarancja Grand Cherokee znakomitych zdolności 4x4.
Połączenie nowej konstrukcji i rzeźbionej, aerodynamicznej sylwetki nadwozia poprawia osiągi pojazdu, bezpieczeństwo i niezawodność, a jednocześnie zmniejsza znacząco masę pojazdu, hałas i wibracje (NVH).
Pierwszy w historii Grand Cherokee 4xe
Nowy Grand Cherokee 4xe 2022 to pierwszy Grand Cherokee z hybrydowym napędem plug-in (PHEV). Dostępny w wersjach Grand Cherokee Limited, Trailhawk, Overland, Summit i Summit Reserve, zaawansowany układ napędowy 4xe łączy dwa silniki elektryczne i pakiet akumulatorów o napięciu 400 woltów z czterocylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 2,0 litra z turbodoładowaniem i ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów TorqueFlite, zapewniającą maksymalną wydajność i zdolności terenowe.
Układ napędowy 4xe generuje moc 375 KM i 470 lb.-ft. (637 Nm) momentu obrotowego. Grand Cherokee 4xe ma około 25 mil (40 km) zasięgu w trybie całkowicie elektrycznym, co przekłada się na około 57 MPGe, a jego szacowany całkowity zasięg wynosi ponad 708 km.
Nowy Jeep Grand Cherokee pojawi się w sprzedaży w Ameryce Północnej w czwartym kwartale 2021 roku, a Jeep Grand Cherokee 4xe na początku 2022 roku. Także w przyszłym roku możemy spodziewać się dostaw do Polski. (ms)