VW Caddy: funkcjonalny kombivan
Segment lekkich aut dostawczych doczekał się efektownych a przy tym funkcjonalnych wersji
23.09.2021

VW Caddy: funkcjonalny kombivan

VW Caddy produkowany w zakładach Volkswagen Poznań zaskakuje różnorodnością zabudów i napędów. Caddy piątej generacji zbudowany na nowej platformie Golfa MQB zyskał dostęp do wielu nowoczesnych technologii. Kombivan z Poznania zaskakuje lifestylową linią nadwozia i zdigitalizowanym wnętrzem.


Segment lekkich aut dostawczych doczekał się efektownych a przy tym funkcjonalnych wersji, które producent doposażył do poziomu auta osobowego klasy premium. Przykładem może być VW Caddy piątej generacji zbudowany na nowej platformie Golfa MQB. W teście redakcyjnym sprawdzaliśmy walory wersji Style z wysokoprężnym silnikiem 2.0 TDI o mocy 122 KM doposażonej w 7 biegowy automat DSG.

NowoczesnaFlota

Przedsiębiorcy zdecydowani na nie tuzinkowy samochód mogą zamówić Caddy w osobowej wersji nadwozia. Wersję Style na 17-calowych kołach wyróżnia m.in. panoramiczny dach, reflektory LED i zespoły tylnych świateł, a także oświetlenie wewnętrzne LED. Przestronny, pięcioosobowy przedział pasażerski prezentuje się efektownie. Tapicerka z alcantary i wyprofilowane fotele ergoComfort z 4-kierunkowym podparciem lędźwi zapewniają wygodną jazdę podczas długich podróży. Również pasażerowie tylnej kanapy nie powinni narzekać na ciasnotę. 3-osobowa kanapa jest podzielona na dwie części, które można bardzo łatwo złożyć lub zdemontować niezależnie od siebie.

NowoczesnaFlota

Wsiadanie i wysiadanie z tylnego rzędu foteli jest wyjątkowo łatwe. Przesuwane boczne drzwi sprawdzają się w ciasnych miejscach parkingowych. Wysoko poprowadzona linia dachu zapewnia przestrzeń nad głowami. W momencie, gdy zdecydujemy się użytkować Caddy jak samochód dostawczy okaże się, że równie efektownie prezentuje się przedział bagażowy. Bagażnik o pojemności 1213 litrów, a po rozłożeniu tylnej kanapy jego pojemności sięga 2556 litrów. Mimo wszystko, wnętrze auta, zwłaszcza materiały wykończeniowe ( twardy ale dobrze spasowany plastik) zdradzają, że mamy do czynienia z samochodem użytkowym. Stąd, wersja Style doposażona została w szereg dodatków typu: dwustrefowa klimatyzacja, nawigacja satelitarna, ładowarka indukcyjna, tempomat czy system automatycznego parkowania.

NowoczesnaFlota

W wersji Style zastosowano też komputer pokładowy z personalizowanym wyświetlaczem (Active Info Display), który oferuje dostęp do niezbędnych informacji o pojeździe i trybie jazdy a także system rozrywki wraz z mobilnymi usługami online. Niestety, obsługa 10-calowego ekranu multimediów jest absorbująca i rozprasza kierowcę podczas jazdy.

NowoczesnaFlota

Jazda Caddy, to sama przyjemność. Auto zwinnie przyśpiesza a przy tym stabilnie daje się prowadzić na nierównościach i wybojach dróg. 7 biegowy automat DSG jest dodatkowym jego atutem. Caddy z 2 litrowym Dieslem o mocy 122 KM wcale nie wykazuje ogromnego apetytu na paliwo. W cyklu miejskim średnie spalanie wynosiło wg. wskazań komputera 6,1 l 100/km zaś na trasie bez trudu można uzyskać poziom 5 l 100/km. Oczywiście, pokusa szybkiej i dynamicznej jazdy tradycyjnie wiąże się ze zwiększonym zużyciem paliwa.

NowoczesnaFlota

Wybierając kombivana z grupy VW możemy wybierać spośród jednostek napędowych TSI i TDI. Testowany egzemplarz VW Caddy w wersji Style to wydatek rzędu 151 500 zł.