Kia Niro Hybrid na długie trasy
Kia Niro dostosowuje tryb pracy napędu hybrydowego do warunków jazdy
05.10.2021

Kia Niro Hybrid na długie trasy

Z roku na rok zwiększa się rynkowy udział sprzedaży samochodów hybrydowych i zmniejsza udział diesli. Kompaktowy crossover Kia Niro Hybrid doskonale wpisuje się w rozwój rynku samochodów hybrydowych.


Kia Niro to efekt popularności rynkowej samochodów łączących w sobie napęd hybrydowy z aspiracjami crossovera. Wielkością lokuje się pomiędzy modelem Sportage i Cee’d. W przypadku koreańskiej konstrukcji to potencjał silnika elektrycznego (43 KM) oraz benzynowego (105 KM) o pojemności 1,6 litra. W sumie uzyskano moc systemową 141 KM oraz moment obrotowy o wartości 265 Nm. W trybie elektrycznym Niro osiąga 120 km/godz zaś prędkość maksymalna całego zespołu napędowego wynosi 164 km/h.

Kia Niro Hybrid
Konstrukcja podwozia Niro wykorzystuje z przodu kolumny McPhersona, a z tyłu niezależne zawieszenie z podwójnymi wahaczami dolnymi


Korzystając z obu silników Niro oferuje zdecydowanie wystarczającą dynamikę i zasięg. Do setki auto rozpędza się w 10,8 sek. zaś na pełnym baku można przejechać ponad 700 km. Napęd jest przekazywany wyłącznie na przednią oś za pośrednictwem sprawnie działającej, dwusprzęgłowej automatycznej skrzyni biegów. Przełączając na tryb "S" auto nabiera wyjątkowego wigoru. Średnie spalanie w trakcie testu oscylowało na poziomie 5,2 l 100/km.

Kia Niro Hybrid
Charakterystyczny grill chłodnicy w kształcie tygrysiego nosa nadaje Niro niepowtarzalny charakter. Akcentują go błyszczące czarne i chromowane dodatki. Drogę po zmroku oświetlają reflektory LED, światła do jazdy dziennej w stylistyce strzałek oraz światła przeciwmgielne LED

Konstrukcja podwozia wykorzystuje z przodu kolumny McPhersona, a z tyłu niezależne zawieszenie z podwójnymi wahaczami dolnymi. Wszystko to sprawia, że auto jest zrywne i świetnie się prowadzi. Pozycja za kierownicą wyjątkowo wygodna zaś wewnątrz przestronnie i cicho. Elegancka, błyszcząca deska rozdzielcza z subtelnymi chromowanymi detalami kryje w sobie 7-calowy zestaw zegarów z kolorowym wyświetlaczem oraz wygodny, centralny ekran dotykowy o przekątnej 10,25 cala.

Kia Niro Hybrid
Elegancka, błyszcząca deska rozdzielcza z subtelnymi chromowanymi detalami kryje w sobie 7-calowy zestaw zegarów z kolorowym wyświetlaczem oraz wygodny, centralny ekran dotykowy o przekątnej 10,25 cala, który umożliwia dostęp do trzech aplikacji jednocześnie

W Niro Hybrid akumulator jest umieszczony pod tylnymi siedzeniami. Dzięki takiemu rozwiązaniu bagażnik ma objętość 356 l. Złożenie na płasko oparcia kanapy tylnej, dzielonego w proporcji 60:40, tworzy przestrzeń bagażową o objętości 1354 l (wartości dla opcji z dojazdowym kołem zapasowym).

Kia Niro Hybrid
Automatyczna 6-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa (DCT) gwarantuje płynną zmianę przełożeń i wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa


Podstawowa Kia Niro HEV w wersji M kosztuje w promocji 97 990 zł. Auto seryjnie posiada m.in.: 7 poduszek powietrznych, system Kia Lane Keep Assist, pakiet bezpieczeństwa ABS + BAS + ESS + ESC + HAC + VSM, czujniki ciśnienia powietrza w oponach, automatyczną i dwustrefową klimatyzację. Najbogatsza wersja XL kosztuje 125 990 zł. Warto pamiętać, że wszystkie nowe samochody marki Kia objęte są gwarancją na 7 lat lub 150 000 km (do 3 lat: bez ograniczeń przebiegu, powyżej 4 lat: do 150 000 km).