Nadszedł sezona na kabriolety: debiut Mercedesa-AMG SL
Topowy wariant SL 63 4MATIC+ rozwija moc 585 KM
07.05.2022

Nadszedł sezona na kabriolety: debiut Mercedesa-AMG SL

Wreszcie w naszej strefie klimatycznej nadszedł tak oczekiwany przez miłośników sezon na kabriolety. Wraz z nim na rynek trafił nowy Mercedes-AMG SL.


Za sprawą klasycznego, miękkiego dachu i wyjątkowo sportowego charakteru najnowsza odsłona legendarnego roadstera powraca do swoich korzeni. Kultowy SL obchodzi w tym roku swoje okrągłe urodziny: dokładnie 70 lat temu w Stuttgarcie światło dzienne ujrzał wyścigowy samochód sportowy 300 SL, który niemal z miejsca stał się legendą.

Mercedes Benz


Teraz tradycję tę kontynuuje najnowsza generacja SL-a. Na początku w sprzedaży debiutują dwa poziomy mocy 4,0-litrowego silnika V8 biturbo AMG. Jednostki są składane w całości ręcznie w siedzibie firmy w Affalterbach, zgodnie z zasadą „jeden człowiek, jeden silnik”. Topowy wariant SL 63 4MATIC+ rozwija moc 430 kW (585 KM) i maksymalny moment obrotowy 800 Nm w szerokim zakresie od 2500 do 4500 obr./min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu tylko 3,6 s, a prędkość maksymalna to 315 km/h. Jednostka SL 55 4MATIC+ generuje moc 350 kW (476 KM) i maksymalny moment obrotowy 700 Nm. Sprint od zera do 100 km/h trwa tu 3,9 s, prędkość maksymalna wynosi 295 km/h.

Innowacyjne rozwiązania

Obie odmiany są standardowo wyposażone w przekładnię AMG SPEEDSHIFT MCT 9G, którą charakteryzują niezwykle krótkie czasy zmiany biegów. Standardem w obu wersjach V8 jest też napęd na cztery koła AMG Performance 4MATIC+ z całkowicie zmiennym rozdziałem momentu obrotowego pomiędzy przednią i tylną osią. Po raz pierwszy seryjny model Mercedes-AMG otrzymuje wielowahaczowe przednie zawieszenie z pięcioma wahaczami umieszczonymi w całości wewnątrz obręczy. Taka architektura znacząco poprawia kinematykę osi. Z tyłu za kontrolowanie kół również odpowiada konstrukcja 5-wahaczowa.

Mercedes Benz


SL 55 4MATIC+ korzysta też z nowo opracowanego stalowego zawieszenia AMG RIDE CONTROL z wydajnymi aluminiowymi amortyzatorami i lekkimi sprężynami. Opcjonalnie wersja ta występuje z innowacyjnym zawieszeniem AMG ACTIVE RIDE CONTROL z aktywną, hydrauliczną stabilizacją przechyłów, które należy do standardowej specyfikacji SL 63 4MATIC+.

Po raz pierwszy w długiej historii modelu SL wersje V8 są standardowo wyposażone w aktywną tylną oś skrętną (HAL). W zależności od prędkości jazdy tylne koła skręcają się w kierunku przeciwnym (do 100 km/h) lub w tym samym (powyżej 100 km/h), co przednie. Efekt: zwinne i stabilne zachowanie samochodu.

Mercedes Benz

Bogato w standardzie

Standardowa specyfikacja SL-a obejmuje m.in. reflektory DIGITAL LIGHT z funkcją projekcji, układ ogrzewania okolic karku AIRSCARF, skórzaną tapicerkę nappa, kierownicę AMG Performance, podgrzewane przednie fotele, asystentów martwego pola i znaków drogowych oraz dostęp bezkluczykowy KEYLESS-GO.

Mercedes Benz


Liczne opcje oferują szerokie spektrum indywidualizacji, od elementów ukierunkowanych na sport i dynamikę po dodatki akcentujące luksus oraz elegancję, w zależności od życzeń klienta.
Ceny wariantu SL 55 4MATIC+ w Polsce zaczynają się od 812 200 zł, a odmiany SL 63 4MATIC+ od 959 800 zł. (ms)