Mercedes eActros wyrusza w trasę
Mercedes-Benz Trucks celebruje uruchomienie produkcji seryjnej eActrosa
07.10.2021

Mercedes eActros wyrusza w trasę

Ruszyła seryjna produkcja w pełni elektrycznego Mercedesa eActros. W ramach testów po drogach już jeżdżą cztery przedprodukcyjne egzemplarze. Trzy z nich są wykorzystywane są w branży logistycznej do przewozu żywności zaś kolejny eActros, skonfigurowany jako śmieciarka, ma trafić do usług komunalnych i przemysłowych.


Wczesny prototyp eActrosa z akumulatorowym napędem elektrycznym przejechał dotychczas 70 tysięcy kilometrów i przetransportował ponad 40 tysięcy ton ładunku, czym potwierdził swoją niezawodność w trudnych warunkach pogodowych.

Kolejny eActros skonfigurowany został pod eksploatację w charakterze śmieciarki dla firmy Remondis, która w przyszłości planuje wykorzystywać tego typu pojazd w centrum Kolonii do wywozu odpadów. Z kolei dwa eActrosy eksploatowane we flotach Simon Loos i Tevex Logistics zostały wyposażone w chłodziarkę transportową firmy FRIGOBLOCK, która pozwala realizować przewozy ładunków wymagających ciągłego chłodzenia.

Mercedes
W porównaniu z prototypami, w modelu produkowanym seryjnie znacznie poprawiono kilka cech, takich jak zasięg, moc napędu i bezpieczeństwo

Bezemisyjny napęd

Sercem technologicznym eActrosa jest jednostka napędowa z dwoma zintegrowanymi silnikami elektrycznymi wraz z dwubiegową skrzynią biegów. Oba silniki zapewniają kierowcy komfort jazdy i doskonałą dynamikę pojazdu, a cichy i bezemisyjny napęd elektryczny oznacza, że ciężarówka może być również wykorzystywana do dostaw nocnych i wjazdów do centrów miast z zakazami jazdy dla pojazdów z silnikami wysokoprężnymi. W zależności od wersji eActros czerpie energię z trzech lub czterech akumulatorów – każdy o pojemności około 105 kWh. Dzięki maksymalnej pojemności 420 kWh realny zasięg sięga 400 kilometrów. eActros może być ładowany z mocą do 160 kW. Po podłączeniu do zwykłej stacji ładowania 400 A DC, trzy zestawy akumulatorów potrzebują nieco dłużej niż 1 godzinę, aby naładować baterie od 20 do 80 procent.

Mercedes
eActrosy eksploatowane we flotach Simon Loos i Tevex Logistics są wyposażone w chłodziarkę transportową firmy FRIGOBLOCK, która pozwala realizować przewozy ładunków wymagających ciągłego chłodzenia



Produkcja seryjna eActrosa ruszyła w największej montowni samochodów ciężarowych Mercedes-Benz Trucks w Wörth am Rhein. W ostatnich miesiącach poczyniono tam intensywne przygotowania do innowacyjnych procesów produkcyjnych. W początkowej fazie seryjny model eActrosa będzie dostępny w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Włoszech, Hiszpanii, Francji, Holandii, Belgii, Wielkiej Brytanii, Danii, Norwegii, Szwecji a także Polski. (ww)