Toyoty najchętniej kupowane na świecie
Sprzedaż Toyoty wzrosła w minionym roku do najlepszego w historii poziomu 10 307 395 samochodów
31.01.2024

Toyoty najchętniej kupowane na świecie

W 2023 roku Toyota Motor Corporation, już po raz czwarty z rzędu, sprzedała najwięcej samochodów na świecie. W ciągu roku salony marek Toyota, Lexus, Daihatsu i Hino opuściło 11 233 039 samochodów, o 7,2% więcej niż rok wcześniej. Po raz pierwszy roczna sprzedaż tego producenta przekroczyła 11 milionów egzemplarzy.



W 2023 roku linie montażowe fabryk Toyota Motor Europe opuściło 797 871 samochodów, o 0,7% więcej niż w poprzednim roku. Wzrost produkcji zanotowały fabryki Toyoty i Lexusa we wszystkich regionach. To przełożyło się na rekordowy globalny wynik 10 033 171 aut tych marek (+11,1%) i trzeci wzrostowy rok z rzędu.

Światowa produkcja wszystkich marek koncernu - Toyoty, Lexusa, Daihatsu i Hino – również osiągnęła najwyższy w historii poziom 11 518 303 aut, o 8,6% więcej niż rok wcześniej.

Od 14 lat najpopularniejsza marka na świecie

Sprzedaż Toyoty wzrosła w minionym roku do najlepszego w historii poziomu 10 307 395 samochodów (+7,7%), co zapewniło jej pozycję najpopularniejszej marki na świecie już po raz 14. z rzędu. Do rekordowych wyników przyczyniła się bardzo silna sprzedaż w Europie i Ameryce Północnej oraz niemal 30-procentowy wzrost w Japonii. Najwięcej aut Toyoty i Lexusa trafiło do klientów w krajach Azji (3 318 504 egz.), w Ameryce Północnej (2 617 033 egz.), w Japonii (1 672 970 egz.) i w Europie (1 126 107 egz.).

Toyota
Toyota Corolla, najchętniej wybierany kompakt na świecie i bezkonkurencyjny model na rynku polskim, została doceniona przez jurorów tegorocznej edycji konkursu brytyjskiego magazynu „What Car?” (Foto: mat. prasowe)

Ponad 3,6 miliona zelektryfikowanych aut

Rok 2023 był rekordowy także dla zelektryfikowanych samochodów Toyoty i Lexusa. Ich sprzedaż na świecie wzrosła aż o 35% i osiągnęła najwyższy w historii poziom 3 679 557 egzemplarzy.
Najczęściej wybieranymi przez klientów Toyoty zelektryfikowanymi napędami są pełne hybrydy (HEV), które osiągnęły wynik 3 420 004 auta (+31,4%). Coraz większa liczba klientów decyduje się na auta ładowane z gniazdka. Hybrydy plug-in (PHEV) sprzedały się w liczbie 124 755 egzemplarzy (+38,1%), a popularność aut elektrycznych (BEV) wzrosła rok do roku aż o 325% do 104 018 samochodów.

Najwięcej zelektryfikowanych pojazdów Toyoty i Lexusa kupili klienci w krajach Azji (922 895 egz.), Japonii (919 620 egz.), Ameryce Północnej (790 462 egz.) i Europie (789 044 egz.). W pozostałych regionach firma dostarczyła ponad 250 000 zelektryfikowanych aut. (ms)