IONIQ 5 doceniany we flotach
13.05.2024

IONIQ 5 doceniany we flotach

W pełni elektryczny Hyundai IONIQ 5 jest także doceniany przez klientów flotowych. To pierwszy z pojazdów elektrycznych koreańskiej marki, oparty na zaawansowanej i w pełni elektrycznej platformie E-GMP, a ambicje Hyundai Motor to wprowadzenie do 2030 r. 17 modeli pojazdów elektrycznych. Oznaczałoby to, że firma osiągnęłaby roczną globalną sprzedaż BEV 1,87 mln sztuk do 2030 r.

 


Wykorzystanie tej platformy w modelu IONIQ 5 może zapewnić ultraszybkie ładowanie 800 V, które docelowo pozwoli naładować baterię od 10 do 80 procent w ciągu zaledwie 18 minut. W samochodzie zastosowano technologię Vehicle-to-Load (V2L), która pozwala na na dwukierunkowy transfer mocy, w którym energia zmagazynowana w akumulatorze pojazdu jest przekazywana do zewnętrznego urządzenia elektrycznego.

IONIQ 5

Także design tego samochodu może go wyróżnić na drodze. Nadwozie kreślono ostrymi liniami, które dopełniają charakterystyczne reflektory LED z motywem pikseli. I te reflektory stały się znakiem szczególnym modelu. Wnętrze modelu IONIQ 5 wykorzystuje rozstaw osi 3000 mm, oferując sporą przestrzeń wewnątrz.

IONIQ 5


Bazowy wariant stanowi auto wyposażone w silnik o mocy 170 KM (350 Nm), który w połączeniu z akumulatorem 58 kWh przyspiesza do "setki" w 8,5 sekundy. Przy zastosowaniu większego akumulatora o pojemności 72,6 kWh auto wykorzystuje mocniejszy silnik (218 KM) przy tylnej osi, pozwalając autu na przyspieszanie o ponad 2 sekundy szybciej (7,4 s).

IONIQ 5


Przy zastosowaniu napędu na obie osie zwiększa się moc pojazdu odpowiednio do 235 KM i 305 KM, co pozwala na znaczącą poprawę przyspieszeń. I tak pojazd z baterią 58 kWh przyspiesza w 6,1 s do 100 km/h, a auto z akumulatorem 72,6 kWh do 100 km/h zrywa się w 5,2 s. Prędkość maksymalna wszystkich odmian została ograniczona do 185 km/h.

IONIQ 5 (Foto: Władysław Wilkiel)


Dla wersji z napędem na dwa koła (2WD) i akumulatorem 72,6 kWh, zasięg IONIQ-a 5 na jednym ładowaniu wynosi około 470–480 km.