VW ID.4 – komfortowy, elektryczny SUV
Obecnie chyba już nie ma takiego producenta samochodów, który nie posiada w swojej ofercie SUV-a. To segment, który w ostatnich latach cieszy się niezwykłą popularnością. Jednak jeszcze nie wszystkie marki mogą pochwalić się ofertą SUV-ów elektrycznych.
Zdecydowanie nie pozostaje w tyle Volkswagen – model ID.4 pozwala mu śmiało konkurować z innymi producentami.
Doskonała optymalizacja
Z całą pewnością ID.4 można zaliczyć do segmentu SUV. Obecnie wielu producentów nadużywa tego określenia w stosunku do swoich modeli samochodów, jednak Volkswagen ID.4 posiada wszystkie cechy pozwalające na określenie go jako SUV-a: napęd na 4 koła, zwiększony prześwit, wyższe nadwozie i przestronne wnętrze.
Elegancja w każdym detalu
ID.4 z zewnątrz prezentuje się bardzo zgrabnie i proporcjonalnie. Bryła nadwozia sprawia wrażenie siły, co odróżnia ją od bliźniaczego modelu ID.5, w którym inaczej poprowadzona linia dachu i tylnej klapy dodaje dynamicznego wyglądu. Nowoczesny design jest stonowany i niemal konserwatywny - z pewnością nie odstrasza nadmiernym nowatorstwem. Stylistyka jest wyważona i nie wzbudza kontrowersji.
Komfort i nowoczesność w jednym
Wnętrze jest bardzo estetyczne, przestronne i przyjazne. Wysokiej jakości ekologiczne materiały, bardzo przyjemne w dotyku, dają poczucie komfortu i elegancji. Niemal 4,6 metra długości zewnętrznej nadwozia przekłada się na dużą ilość przestrzeni we wnętrzu kabiny pasażerskiej. Fotele są wyjątkowo wygodne i jednocześnie dobrze trzymają bocznie, co zachęca do zwiększania zużycia energii. Liczne systemy zwiększające bezpieczeństwo i ułatwiające jazdę sprawiają, że każdy kierowca poczuje się w ID.4 „dobrze zaopiekowany”. Wspomaganie parkowania, aktywny tempomat, automatyczne utrzymywanie odstępu, kontrola pasa ruchu, świetnie działające kamery – to tylko część z nich. Jednocześnie producent nie wymusza na użytkowniku samochodu korzystania ze wszelkich zainstalowanych dobrodziejstw elektroniki – można je wyłączyć w prosty sposób. Na pochwałę zasługuje łatwość obsługi, która jest nienaganna, szczególnie przy tak dużej liczbie systemów.
Moc na nowym poziomie
Napęd elektryczny zapewnia przyzwoitą dynamikę jazdy, która w mocniejszej wersji z napędem na wszystkie koła może także sprawić dużo radości z jazdy. Dobrze zestrojone zawieszenie i precyzyjny układ kierowniczy zapewniają przyjemne prowadzenie ponad 2-tonowego auta. Silnik o mocy 286 KM (w wersji 4x4 340 KM) nie ma problemu ze sprawnym rozpędzaniem samochodu ważącego ponad 2 tony. Deklarowany zasięg i zużycie energii należy traktować z dużą ostrożnością, jednak rzeczywiste parametry nie są najgorsze: zasięg około 300 km i zużycie prądu 18 – 25 kWh/100 km. Wersja z napędem na tylną oś jest bardzo zwrotna – średnica zawracania to tylko 10,3 metra. Co ciekawe, w wersji 4x4 już nie jest tak dobrze i na ten sam manewr potrzebujemy aż 11,6 metra.
Nowe perspektywy dla menedżerów
VW ID.4 to nie tylko kolejny samochód elektryczny; to przełomowy moment w transformacji motoryzacji. Połączenie nowoczesnego designu, zaawansowanej technologii i zrównoważonych rozwiązań VW ID.4 otwiera drzwi do przyszłościowej mobilności, w której elektromobilność staje się normą, a nie wyjątkiem.
Szefów flot zachęcamy do dzielenia się swoimi wrażeniami z jazd testowych proponowanymi im autami. Ich refleksje z pewnością odbiegają od relacji dziennikarzy motoryzacyjnych, nie mniej profesjonalne uwagi mogą być niebanalnym źródłem wiedzy dla menedżerów flot.