Renault ZOE – kolejne ulepszenia popularnego „elektryka”
Renault ZOE, najlepiej sprzedający się elektryczny samochód miejski w Europie, jest obecnie oferowany w nowej gamie modelowej z nową wersją wyposażenia i w nowym kolorze.
Mieliśmy okazję przejechać kilkaset kilometrów tym autem. Model ten zdaje się być jak dobre francuskie wino. Gdy wartość niektórych win wraz z upływającymi latami rośnie, tak ZOE znajduje coraz więcej nabywców wraz z kolejnym rokiem sprzedaży. Firma czyni starania, by ten mały miejski samochód otrzymywał coraz to nowocześniejsze technologie i raz po raz dodaje świeży element w jego stylistyce. Ta praca daje efekty - przez ostatnie dziesięć lat ZOE było najlepiej sprzedającym się e-samochodem w Europie.
Ze złotymi akcentami
Obecnie oferowana, topowa wersja Iconic jest wyposażona w standardzie w nowe, 17-calowe szare obręcze kół z ozdobnymi akcentami w kolorze złotym. Złote akcenty zdobią teraz także grill i obramowania reflektorów przeciwmgłowych, a w dolnej części drzwi pojawiają się boczne naklejki z nowym wzorem. Tak jak należy pochwalić pierwsze z rozwiązań tak naklejki na drzwiach z pewnej odległości mogą wyglądać jak grudki błota pozostałe po przejeździe po szutrowej drodze.
Wnętrze ZOE Iconic wyróżnia nowa tapicerka ze skóry ekologicznej łączonej z tkaniną wykonaną z materiałów pochodzących z recyklingu. Bardzo dobrze prezentuje się wytłaczany, przestrzenny wzór widoczny na materiałowych elementach wnętrza. Na bocznych krawędziach przednich siedzeń także możemy dostrzec złote oblamowania. Ekran multimedialny ma 9,3 cala, z wbudowaną nawigacją i funkcją zduplikowania ekranu smartfona.
Warto zastanowić się czy nie dokupić pakiet „Winter”, który podwyższy komfort użytkowanie, szczególnie zimą. Składa się na niego, między innymi, podgrzewana kierownica i przednie fotele oraz układ przyspieszonego ładowania prądem stałym. Doświadczenie pokazuje, że przy włączonym ogrzewaniu kierownicy i fotela nie czujemy już potrzeby, by ogrzewać całe wnętrze. Daje to nam zauważalne oszczędności w zużyciu energii bez straty na komforcie termicznym.
Dane techniczne
Skupiając się na nowej wersji stylistycznej warto jednak przypomnieć sobie podstawowe dane techniczne małego Renault. Pojazd jest wyposażony w akumulator o pojemności 52 kWh i silnik elektryczny o mocy 135 KM. By zoptymalizować zużycie energii nie forsowano zbytnio parametru przyspieszenia; ZOE przyspiesza od 0 do 100km w 9,5 sekundy. Podawane przez producenta zużycie energii w cyklu mieszanym wynosi ok. 16 kWh/100 km. Zastosowano znane rozwiązania mające na celu lepsze zarządzanie energią, jak i zwiększony tryb rekuperacji „B” oraz pompę ciepła.
Renault ZOE od początku zyskało sympatię klientów jako bezpretensjonalne, dobrze wystylizowane i technicznie zaawansowane elektryczne auto. Z pewnością pozostanie jednym z najbardziej godnych polecenia pojazdów e-segmentu.