Leasing fabryczny Wielton
Seat Leon Sportstourer: funkcjonalne kombi
Wszystkie modele Seata objęte są 5-letnią gwarancją z limitem przebiegu do 150 000 km
31.03.2023

Seat Leon Sportstourer: funkcjonalne kombi

Seat Leon Sportourer wpisuje się w kanon przestronnych kombi opartych na modułowej platformie MQB grupy Volkswagena. Jednocześnie, model ten ma mocną wewnętrzną konkurencję w postaci Skody Octavii, VW Golfa czy Audi A3. Czwarta generacja Leona ST w najbogatszej wersji wyposażenia FR oferuje sportowy designe i wydajną jednostką benzynową 2.0 TSI, która generuje 190 KM.


Seat Leon wyróżnia się od pozostałych modeli grupy VW agresywną sylwetką i w nieco innym duchu zaprojektowanym wnętrzem. Jak się okazuje, to wystarcza, by hiszpańskie kombi stało się motorem napędowym Seata. W redakcyjnym teście sprawdzaliśmy walory Leona Sportstourer w wersji FR i efektownym lakierem DesireRed, który skrywał pod maską najmocniejszy silnik 2.0 TSI o mocy 190 KM przy 4200 obr/min wsparty automatyczną, siedmiostopniową skrzynią DSG. 

NowoczesnaFlota
Seat Leon Sportstourer


Wnętrze auta jest niemal identyczne jak w wersji nadwozia hatchback. Dotyczy to m.in. deski rozdzielczej czy rozmieszczenia jakże wygodnych foteli. Warto podkreślić, że marka Seat w ramach grupy VW od lat rozwija fotele ergonomiczne, których zadaniem jest poprawa komfortu podróży i podparcia pleców w trakcie długich podróży. Dzięki licznym opcjom regulacji kierowca może optymalnie ustawić fotel i nie odczuwać zmęczenia i bólu pleców nawet po wielu godzinach jazdy.

NowoczesnaFlota
Seat Leon Sportstourer


W ten sposób zaprojektowanemu autu trudno odmówić funkcjonalności. W wersji kombi atutem Leona ST jest przestrzeń bagażowa o pojemności 620 l, która przy złożonej kanapie wzrasta aż do 1600 l. Wskaźniki, które ma przed sobą kierowca są czytelne, a elementy sterowania systemem audio i klimatyzacji na konsoli centralnej obsługuje się w sposób intuicyjny poprzez umieszczony w centralnej części kokpitu 10-calowy Navi System+, który wyposażono w pełni konfigurowalny ekran i sterowanie głosowe. Na wyróżnienie zasługuje też aplikacja SEAT Connect, która ułatwia nadzór nad autem. M.in. na bieżąco informuje o danych podróży, stanu samochodu, wymaganych czynnościach serwisowych, a także pozwala na korzystanie z rozrywki online np. serwisów muzycznych.

NowoczesnaFlota
Seat Leon Sportstourer


Zawieszenie Leona ST osadzone na 18-calowych felgach XV PERFORMANCE MACHINED skutecznie radzi sobie z nierównościami. Harmonijnie tłumi ubytki w asfalcie i gwarantuje pewność nie tylko na prostej drodze, lecz również w szybko pokonywanych łukach. Nadwozie nie wykazuje tendencji do wychylania, a samochód na granicy przyczepności zachowuje się neutralnie. Dobrze należy też ocenić układ kierowniczy.

NowoczesnaFlota
Seat Leon Sportstourer


Przy masie własnej pojazdu na poziomie 1355 kg Leon Sportstourer rozpędza się do „setki” w 8,3 sekundy i może pędzić z prędkością maksymalną 215 km/godz. Leon ST, z jednostką benzynową 2.0 TSI, nie jest autem paliwożernym. Średnie spalanie w trakcie testu oscylowało na poziomie 6,6 l 100/km bez wymagających elementów ecodrivingu. Wskazane parametry i funkcjonalności potwierdzają jedynie, że Leon Sportstourer z powodzeniem konkuruje w grupie najpopularniejszych modeli samochodów użytkowanych we flotach.

NowoczesnaFlota
Seat Leon Sportstourer (Foto: Władysław Wilkiel)


Wszystkie modele Seata objęte są 5-letnią gwarancją z limitem przebiegu do
150 000 km (w tym pierwsze 2 lata bez limitu km), 3-letnią gwarancją na powłokę lakierniczą i 12-letnią gwarancją na perforację nadwozia.