Mercedes Klasy E - nowy wymiar cyfryzacji i elektryfikacji
Od strony technicznej model wpisuje się w strategię elektryfikacji Mercedes-Benz (Foto: mat. prasowe)
15.09.2023

Mercedes Klasy E - nowy wymiar cyfryzacji i elektryfikacji

Zupełnie nowy Mercedes Klasy E jest pełen luksusu i stanowi technologiczny krok naprzód.
W Centrum Praskim Koneser w Warszawie odbyła się oficjalna polska premiera szóstej generacji limuzyny ze Stuttgartu. Zamówienia na W214 można już składać w salonach dilerskich Mercedes-Benz Polska. Utrzymany w klasycznym stylu sedan z opcją silnika diesla idzie w parze z postępującą elektryfikacją gamy modelowej i oferowany jest także w technologii Plug-in.



Mercedes Klasy E jest jednym z najważniejszych modeli w portfolio producenta ze Stuttgartu. Najnowsza odsłona biznesowej limuzyny łączy dwa światy: tradycja uznanych poprzedników spotyka się tu z zupełnie nowym wymiarem cyfryzacji i elektryfikacji.

Bogate wyposażenie standardowe i nowe funkcje

Klasa E cieszy się w naszym kraju szczególnym statusem – obok Klasy S to najbardziej ikoniczny model Mercedes-Benz w oczach polskich klientów, uznawany za wzorzec limuzyny klasy wyższej. Każde kolejne wydanie tej linii modelowej łączy pionierskie innowacje z najwyższym poziomem bezpieczeństwa, wydajności i komfortu. To wszystko składa się na niezrównane poczucie zaufania jakie towarzyszy Klasie E – niezależnie od tego, czy mowa o „skrzydlakach”, kultowych seriach 123 i 124 czy o bardziej współczesnych generacjach.

Mercedes Benz
Mercedes Klasy E


Tej samej filozofii hołduje najnowsza Klasa E (seria 214), która oficjalnie zadebiutowała w Polsce. Prezentacja odbyła się w studiu Gama Concept, zlokalizowanym na terenie Centrum Praskim Koneser na warszawskiej Pradze – utrzymanej w loftowym stylu dawnej wytwórni wódek, przekształconej w centrum artystyczno-handlowe.

Cyfrowa tablica przyrządów i przestronne wnętrze

Nowa Klasa E symbolizuje nową epokę – cyfryzacji i elektryfikacji. Tytuł najinteligentniejszej limuzyny klasy wyższej zobowiązuje: jej użytkownicy mogą korzystać m.in. z wyświetlacza dla pasażera z możliwością wyświetlania filmów podczas jazdy, aplikacji rozrywkowych (np. TikTok) oraz służbowych, służących do odbywania widekonferencji, a także z aparatu do robienia selfie. Nowe wydanie systemu operacyjnego MBUX czerpie z dobrodziejstw sztucznej inteligencji, która pozwala automatyzować rutynowe czynności i wyręczać użytkownika w aktywacji regularnie używanych funkcji.

Mercedes Benz
Mercedes Klasy E

Pulsujące nastrojowe oświetlenie sprawia, że brzmienie pokładowego systemu audio staje się widoczne, a technologia Dolby Atmos zapewnia muzyce nowy wymiar głębi i autentyczności brzmienia, podobnie jak opcjonalny system dźwięku przestrzennego Burmester 4D z siedemnastoma głośnikami oraz czterema wzbudnikami w przednich fotelach, które otwierają przed miłośnikami dobrego nagłośnienia nowy świat doznań. Kolejna nowość to cyfrowy kluczyk na urządzenia mobilne Apple z możliwością przekazywania dostępu do samochodu bliskim i współpracownikom.

Mercedes Benz
Mercedes Klasy E

Odważny design

Nową epokę zapowiada już sam design najnowszej Klasy E: lśniąca czarna powierzchnia na osłonie chłodnicy nawiązuje do elektrycznych Mercedesów, a charakterystyczne tylne lampy z motywem gwiazdy zapewniają rozpoznawalność również po zmroku. Od strony technicznej model wpisuje się w strategię elektryfikacji Mercedes-Benz: gama napędowa obejmuje wydajne silniki benzynowe i wysokoprężne, a każdy z nich jest zelektryfikowany.

Obok udoskonalonych miękkich hybryd z mocniejszym silnikiem elektrycznym trzon oferty stanowią hybrydy plug-in, dysponujące około 100-kilometrowym zasięgiem w trybie elektrycznym (WLTP) – co sprawia, że na co dzień można nimi jeździć niczym autem elektrycznym. Użyteczność poprawia dostępna na życzenie skrętna tylna oś, która zmniejsza średnicę zawracania nawet o 90 cm. To wszystko w połączeniu z odpowiedzialnym korzystaniem z zasobów: liczne komponenty częściowo wykonano z materiałów po recyklingu i surowców odnawialnych.

Mercedes Benz
Mercedes Klasy E (Foto: mat. prasowe)


Nadwozie nowej Klasy E łączy dynamiczne rysy z proporcjami klasycznej limuzyny, a kabina zapewnia wiodącą w segmencie przestronność. Zwiększony rozstaw osi sprawia, że w obu rzędach wzrosła ilość miejsca na kolana, a przestrzeń na szerokość z tyłu reprezentuje już poziom niemal Klasy S. Do tradycji poprzedników nawiązują ergonomia, intuicyjny w obsłudze interfejs systemu MBUX oraz szlachetne wykończenie – zapewniając typowe dla Klasy E poczucie zadomowienia.
Najnowsza odsłona biznesowej limuzyny Mercedes-Benz debiutuje w Polsce pod hasłem „Zmienia się razem z Tobą”, które podkreśla jej ewolucję w stronę nowych czasów.

Oferta nowej Klasy E dla nadwozi Limuzyna i Kombi początkowo obejmuje odmiany:

· E 200 (benz., 204 + 23 KM, 0-100 km/h w 7,5 s): Limuzyna od 269 900 zł, Kombi od 282 000 zł

· E 220 d (diesel, 197 + 23 KM, 0-100 km/h w 7,6 s): Limuzyna od 285 900 zł, Kombi od 298 000 zł

· E 220 d 4Matic (diesel, 197 + 23 KM, 0-100 km/h w 7,8 s): Limuzyna od 299 200 zł

· E 300 e (benz. + elektr., 204 + 129 KM, 0-100 km/h w 6,4 s): Limuzyna od 315 900 zł, Kombi od 328 000 zł

· E 300 e 4Matic (benz. + elektr., 204 + 129 KM, 0-100 km/h w 6,5 s): Limuzyna od 329 200 zł

· E 400 e 4Matic (benz. + elektr., 252 + 129 KM, 0-100 km/h w 5,3 s): Limuzyna od 365 300 zł

Z końcem września w sprzedaży pojawią się także dodatkowe odmiany napędowe dla nadwozia Kombi, nowe warianty silnikowe E 200 4Matic, E 300 de i E 300 de 4Matic, a także 6-cylindrowe wersje E 450 d 4Matic oraz E 450 4Matic. Równocześnie gama wzbogaci się o uterenowione kombi All-Terrain. (ww)