Eclipse Cross PHEV: SUV z japońskim DNA
Eclipse Cross PHEV oferuje możliwość jazdy w 3 trybach: elektrycznym, hybrydowym szeregowym oraz hybrydowym równoległym
28.04.2021

Eclipse Cross PHEV: SUV z japońskim DNA

Eclipse Cross PHEV - SUV coupe z napędem - elektrycznym i hybrydowym z możliwością szybkiego ładowania trafił do polskich salonów Mitsubishi. Podczas prezentacji importer ujawnił, że nowe Mitsubishi Eclipse Cross PHEV można kupić w zależności od poziomu wyposażenia w cenach 160 990 zł, 180 990 zł i 189 990 zł.


Popularnego SUV-a Mitsubishi, który teraz dostępny jest w wersji z napędem - elektrycznym
i hybrydowym wyróżnia odważna stylistyka, wyraźnie nawiązującą do japońskiego DNA firmy.
Nowe Eclipse Cross PHEV otrzymał z przodu nowoczesną stylistyką reflektorów, zderzaka
i wlotu powietrza. Na górze umieszczono wąskie i designerskie lampy LED-owe do jazdy dziennej.
LED-owe światła mijania i drogowe wraz ze światłami przeciwmgielnymi są ulokowane poniżej. Nowy model jest dłuższy - aż o 14 cm i ma charakterystyczne linie odcięcia na drzwiach oraz wznoszącą się, dynamiczną linię okien. Z tyłu widać całkowicie przeprojektowaną tylną szybę
i pokrywę bagażnika.

Mitsubishi
Nowe Eclipse Cross PHEV wyróżnia odważna stylistyka, wyraźnie nawiązującą do japońskiego DNA firmy

Bogate wnętrze

Wewnątrz pojazdu uwagę zwraca duży 8-calowy, ekran systemu multimedialnego (SDA), który znajduje się w wyposażeniu standardowym. Oferuje on interfejsy CarPlay i Android Auto,
co oznacza, że podpięty telefon może korzystać z dostępnych aplikacji oraz np. Google Maps.
W najwyższej wersji wyposażenia wbudowano nawigację opartą o mapy TomTom.

Mitsubishi
Menu SDA oferuje duże, czytelne ikony, są też pokrętła i przyciski funkcyjne, dzięki czemu obsługa jest bardziej intuicyjna, bezpieczniejsza i nie angażuje uwagi kierowcy.


Nowy jest joystick wyboru przełożenia i panel sterowania klimatyzacją. Komfortu dopełniają elektryczna regulacja foteli kierowcy i pasażera, podgrzewanie przednich foteli i tylnej kanapy, kierownicy, a także przedniej szyby. Jest też wyświetlacz przezierny HUD prezentujący najważniejsze informacje tuż przed oczami kierowcy. Mitsubishi Eclipse Cross PHEV oferuje również funkcję grzania i chłodzenia postojowego, dzięki czemu ładując samochód możemy ustawić sobie pożądaną temperaturę wnętrza. Ustawień można dokonać na ekranie SDA lub w aplikacji na smatfony.

Napęd 4x4 - elektryczny i hybrydowy

Napęd modelu Eclipse Cross PHEV to system hybrydowy z możliwością ładowania z zewnętrznego źródła zasilania, czyli plug –in. Do napędu służą 2 silniki elektryczne umieszczone przy przedniej
i tylnej osi. Silnik spalinowy służy głównie do ładowania baterii oraz wsparcia napędu elektrycznego.

Mitsubishi
Eclipse Cross PHEV oferuje możliwość jazdy w 3 trybach: elektrycznym, hybrydowym szeregowym oraz hybrydowym równoległym.

Napęd ma łączną moc 188 KM i baterię 13,8 kW. Tryb całkowicie elektryczny - EV, w którym energia czerpana jest z akumulatora napędowego a pojazd napędzają 2 silniki elektryczne, zapewnia zasięg do 55 km w mieście według normy WLTP km oraz umożliwia rozpędzenie auta do 135 km/h. W trybie szeregowym, pojazd nadal napędzają 2 silniki elektryczne a silnik spalinowy, pracujący w cyklu Atkinsona napędza generator, a nie koła. Produkuje on energię ładującą baterię. Ta zaś zasila oba silniki elektryczne, oferujące wysoki moment obrotowy już od samego startu. Dla kierowców oznacza to, że po wciśnięciu pedału przyspieszenia auto rusza z miejsca z dynamiką wyższą, niż typowe auta w tej klasie. W trybie hybrydowym równoległym napęd realizują oba silniki elektryczne oraz silnik spalinowy. Napędza on przednią oś przez 1-biegową przekładnię. Silnik spalinowy ładuje też akumulator napędowy przez generator. Przedni silnik elektryczny wspomaga pracę silnika spalinowego a tylny napędza tylną oś.
Tryb ten aktywowany jest przy spokojnej stałej jeździe nawet już od ok. 70 km/h oraz podczas jazdy autostradowej. Wtedy silnik benzynowy pracuje w optymalnych warunkach, które zapewniają wyższą prędkość i niskie spalanie. Inteligentny napęd nowego Eclipse Cross PHEV dostosowuje tryb jazdy do aktualnej sytuacji. Przełączanie przebiega niezauważalnie i można je obserwować na wyświetlaczu ekranu SDA. Co ważne - system operacyjny Mitsubishi Eclipse Cross PHEV zawsze dąży do powrotu do oszczędnego trybu EV lub szeregowego hybrydowego.

Mitsubishi
Tak samo, jak samochody elektryczne, Mitsubishi Eclipse Cross PHEV nie ma skrzyni biegów a jednobiegową przekładnię, co zapewnia płynne przyspieszanie bez szarpnięć wywoływanych zmianą przełożeń

Auto w przeważającej części jeździ na samym prądzie. W wyposażeniu znajdziemy system monitorujący martwe pole w lusterkach oraz ruchu poprzecznego z tyłu pojazdu. Jest też adaptacyjny tempomat, system awaryjnego hamowania z funkcją wykrywania pieszych, czy system nadzoru nad pasem ruchu. W parkowaniu pomoże system kamer dookólnych 360”. O bezpieczeństwo dba także seryjny napęd na wszystkie koła S-AWC. Ten zaawansowany system, który działa także w trybie elektrycznym EV pozwala zachować trakcję nie tylko na zaśnieżonych
i śliskich drogach.

Ładowanie baterii – szybkie, zwykłe gniazdko, rekuperacja

Aby oszczędnie użytkować nowe Mitsubishi Eclipse Cross PHEV auto musi być ładowane z zewnętrznego źródła. Do tego służy standardowa ładowarka dodawana do auta, którą podłączamy do zwykłego gniazdka 230V. To pozwoli na naładowanie rozładowanej baterii trakcyjnej do pełna
w około 6-7 godzin. Bateria ładuje się także energią pozyskaną z procesu hamowania w procesie rekuperacji. Eclipse Cross PHEV naładuje się też - jako jedyny w tej klasie SUV- z publicznej szybkiej ładowarki DC prądu stałego do 80% w ciągu 25 min. Auto oferuje dwa gniazda CHaDeMo oraz typ 2.

Trzy wersje wyposażenia, osiem kolorów nadwozia

Nowe Mitsubishi Eclipse Cross PHEV jest oferowane w 3 wersjach wyposażenia i 8 kolorach nadwozia, w tym nowym, wielowarstwowym białym – White Diamond. W podstawowej wersji Invite Plus znajdziemy między innymi stację multimedialną SDA z ekranem dotykowym o przekątnej 8-cali i interfejsem Android Auto i Apple CarPlay, automatyczną, dwustrefową klimatyzację, 18" aluminiowe koła z oponami 225/55 R18, światła do jazdy dziennej w technologii LED, automatyczne światła drogowe (AHB), przyciemniane tylne szyby, relingi dachowe w kolorze czarnym, kamerę cofania, system ograniczający skutki kolizji czołowych (FCM), system ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDW), łopatki przy kierownicy do sterowania systemem hamowania odzyskowego, podgrzewane przednie fotele, czy system dostępu bezkluczykowego.

Mitsubishi
Z tyłu widać całkowicie przeprojektowaną tylną szybę i pokrywę bagażnika

Wersja Intense Plus oferuje przednie reflektory w technologii Bi-LED, adaptacyjny tempomat, systemy kamer 360 stopni (w tym kamerę cofania), monitorowania ruchu poprzecznego podczas jazdy do tyłu (RCTA), monitorowania martwego pola (BSW) i rozpoznawania znaków drogowych (TSR), wyświetlacz przezierny HUD (Head-up Display), gniazdo 230V (o mocy 1500 W) w przestrzeni bagażowej, podgrzewaną kierownicę, tapicerkę foteli z syntetycznej skóry, elektrycznie regulowany fotel kierowcy (w 4 płaszczyznach), podsufitka w czarnym kolorze oraz aplikację Mitsubishi Remote Control. W topowej wersji Instyle Plus znajdziemy elektrycznie sterowane okno dachowe, skórzaną tapicerkę w foteli w kolorze czarnym lub jasnoszarym, elektrycznie regulowane fotele kierowcy i pasażera (w 4 płaszczyznach), podgrzewane fotele przednie i tylną kanapę, podgrzewaną szybę czołową, system nawigacji
dla stacji multimedialnej SDA i wysokiej jakości system nagłośnienia Mitsubishi Power Sound System. Mitsubishi Eclipse Cross PHEV można kupić w zależności od poziomu wyposażenia
w cenach 160 990 zł, 180 990 zł i 189 990 zł.