Debiut nowego Fiat 600e z Tychów
Zadebiutował, wytwarzany w tyskich zakładach Stellantis, Fiat 600e. Tym samym marka powróciła do segmentu B w wersji elektrycznej.
Jak podaje producent, dzięki sporej długości - 4,17 m, najlepszym w klasie przednim schowkom i ulepszonemu zasięgowi elektrycznemu wynoszącemu ponad 400 km w cyklu mieszanym WLTP i ponad 600 km w cyklu miejskim, auto stanowi idealne rozwiązanie zarówno dla miłośników miasta, jak i outdooru. Ten pięciodrzwiowy samochód dostępny jest w dwóch różnych wersjach w pełni elektrycznych: Fiat 600e La Prima i (600e) RED.
Terapia kolorami
Samochód ma ostry i zdecydowany przód, odświeżoną sygnaturę 600-chromową zarówno z przodu, jak i po bokach oraz odnowione oświetlenie LED. Elegancki, a jednocześnie dynamiczny wygląd zewnętrzny podkreślają większe koła (do 18 cali i średnicy 690 mm), czarne matowe osłony i nadkola, a typowy włoski styl widać również we włoskiej fladze w tylnym zderzaku.
Przede wszystkim nowy Fiat 600e jest pierwszym kompaktem oferującym terapię kolorami.
Klienci mogą wybrać do 8 różnych kolorów zarówno oświetlenia otoczenia, jak i otoczenia radiowego, z wieloma domyślnymi kombinacjami i łącznie 64 różnymi dopasowaniami do wyboru, co zapewnia bezprecedensowe doznania przestrzenne. Fotel kierowcy jest wyposażony w elektryczną regulację siedzenia i funkcję masażu pleców.
Inteligentny tunel środkowy
Nowy Fiat 600e oferuje sporą przestrzeń dzięki 5 siedzeniom i 15 litrom schowków we wnętrzu. Klienci mogą przechowywać swoje rzeczy osobiste w inteligentnym tunelu środkowym, który jest wyposażony w dostosowaną do potrzeb klienta nakładkę i elastyczne uchwyty na kubki, kieszenie w fotelach i strategiczne schowki z przodu. Bagażnik ma pojemność 360 litrów.
Doskonałe możliwości elektryczne
Oprócz wszechstronności przestrzennej model ten charakteryzuje się doskonałymi możliwościami elektrycznymi. Akumulatory litowo-jonowe o pojemności 54 kWh zapewniają nowemu Fiatowi 600e zasięg ponad 400 km w cyklu mieszanym WLTP i ponad 600 km w cyklu miejskim.
Aby zoptymalizować czas ładowania, nowy 600e jest wyposażony w system szybkiej ładowarki o mocy 100 kW, który bardzo szybko ładuje akumulator. Na przykład naładowanie akumulatora do 80% zajmuje mniej niż pół godziny, mniej więcej tyle samo, ile potrzeba na spakowanie samochodu na weekend.
Model jest również wyposażony w pokładową ładowarkę o mocy 11 kW i kabel Mode 3 do ładowania w domu lub w miejscach publicznych, co zapewnia pełne naładowanie w mniej niż 6 godzin.
Silnik ma moc 115 kW i zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,0 sekund. Klient ma do dyspozycji trzy tryby jazdy – eco, normal, sport. Hybrydowy układ napędowy uzupełni ofertę do połowy 2024 roku.
Pierwsze egzemplarze tego auta pojawią się na rynku włoskim we wrześniu tego roku. (ms)