Avenger z Tychów - pierwszy Jeep z napędem elektrycznym
Wprowadzenie Jeepa Avengera na rynki europejskie oznacza początek kolejnej fazy elektryfikacji marki Jeep
19.06.2023

Avenger z Tychów - pierwszy Jeep z napędem elektrycznym

Avenger, pierwszy Jeep produkowany w Polsce zdobywa rynek europejski. W kolejce ustawiło się już 20 000 klientów, którzy złożyli zamówienie po małego crossovera z fabryki Stellantis w Tychach. Avenger w wersji elektrycznej posiada 400-woltowy silnik elektryczny, który pozwala przejechać do 400 km w cyklu WLTP. Jednak pierwszą jazdę odbyliśmy modelem z oszczędną jednostką benzynową 1.2 GSE T3 Turbo.


Nowy Jeep Avenger zaawansowany technologicznie i z praktyczną możliwością zautomatyzowanej jazdy sprawdził się podczas jazdy w mieście, jak i na szutrach i leśnych. Ten mały Crossover z Tychów klasyfikowany w segmencie B doskonale wpisuje się w potrzeby europejskich klientów, dzięki wyjątkowemu połączeniu możliwości, stylu, funkcjonalności i technologii.

NowoczesnaFlota
Jeep Avenger

Od momentu światowej premiery podczas Salonu Samochodowego w Paryżu w 2022 roku, Avenger zyskał uznanie zarówno klientów, jak i ekspertów z branży. Jeszcze zanim pierwsze samochody trafiły do klientów w Europie Jeep Avenger zdobył m.in. tytuł Samochodu Roku 2023 (COTY) oraz tytuł najlepszego rodzinnego SUV-a w plebiscycie Women's World Car of the Year 2023 (WWCOTY).

NowoczesnaFlota
Jeep Avenger

Kompaktowe wymiary

Przy długości 4,08 m jest on najbardziej kompaktowym Jeepem i może wygodnie pomieścić pięć osób. Avenger jest pierwszym samochodem Jeepa z napędem na przednią oś, wyposażonym w standardzie w systemy zarządzania trakcją (Selec Terrain) i kontroli zjazdu (Hill Descent Control), które w połączeniu z 200- milimetrowym prześwitem, 20- stopniowym kątem natarcia i 32-stopniowym kątem zejścia czyni go pojazdem o świetnych możliwościach jazdy w każdych warunkach pogodowych i na każdej nawierzchni.

NowoczesnaFlota
Jeep Avenger


Aby dodatkowo poprawić wartości kątów, w Avengerze zastosowano nową modułową platformę elektryczną e-CMP2. Bazując na tej platformie, skrócono przedni i tylny zwis, projektując całkowicie nową strefę zgniotu „crash-box”, która jest o 30 mm krótsza i oferuje taką samą zdolność pochłaniania energii. Zawieszenie samochodu zostało podniesione, aby maksymalnie zwiększyć prześwit. W najniższym punkcie jakim jest osłona silnika prześwit na poziomie zawieszenia wynosi 209 mm, a na poziomie płyty akumulatora aż 223 mm. Na uwagę zasługuje pełne i płaskie podwozie Avengera, którego zadaniem jest ochrona akumulatora i silnika przed uszkodzeniami, a jednocześnie poprawa wydajności aerodynamicznej.

NowoczesnaFlota
Jeep Avenger

Nowy, elektryczny układ napędowy

Punktem wyjścia przy konstrukcji elektrycznego crossovera ważącego zaledwie 1 500 kg była wydajna platforma elektryczna eCMP2. Nowy silnik elektryczny łączy napęd o mocy 156 KM i 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego z akumulatorem o pojemności 54 kWh, zapewniającym 30 km zasięgu po zaledwie 3 minutach szybkiego ładowania prądem stałym o mocy 100 kW. Na pełnej baterii zasięg Avengera zwiększa się do 400 km w mieszanych warunkach drogowych wg. WLTP i do 550 km podczas jazdy miejskiej. Ponadto, do uzyskania wydajności i dużego zasięgu w istotny sposób przyczynia się aerodynamika. Dzięki powierzchni czołowej wynoszącej zaledwie 2,25 m2 i współczynnikowi oporu Cx wynoszącemu 0,33, Jeep Avenger to jeden z najlepszych samochodów w swojej kategorii, pod względem aerodynamiki.

NowoczesnaFlota
Jeep Avenger



Dla „tradycjonalistów” Jeep oferuje Avengera z oszczędną, turbodoładowaną jednostką benzynową 1.2 GSE T3 100 KM / 205 Nm i manualną skrzynią biegów.

NowoczesnaFlota
Jeep Avenger / Foto: Władysław Wilkiel


Wprowadzenie Jeepa Avengera na rynki europejskie oznacza początek kolejnej fazy elektryfikacji marki Jeep – fali BEV, w ramach której do 2025 roku na rynek trafią cztery w pełni elektryczne pojazdy. Według zapowiedzi producenta, do końca 2030 roku marka Jeep będzie w 100% wyłącznie elektryczna.

NowoczesnaFlota