Nowa elektryczna wersja Volvo XC40 Recharge
Po pierwszym elektrycznym modelu Volvo XC40 Recharge wyposażonym w dwa silniki elektryczne o łącznej mocy ponad 400 KM, do polskich salonów szwedzkiej marki trafi pod koniec roku kolejna wersja tego modelu - z napędem na przednią oś o mocy 231 KM.
Nowe XC40 wyposażono w jeden silnik o mocy 231 KM, który napędza przednią oś. Akumulator pojazdu ma pojemność 69 kWh, co przekłada się na zasięg 400 km zgodnie z procedurą WLTP. Ładowanie baterii od 10 do 80% ma zająć jedynie 32 minuty, jeśli skorzystamy z szybkiej ładowarki typu DC.
Opony uniwersalne w standardzie
W krajach Europy Centralnej i Północnej elektryczne modele XC40 są wyposażone w uniwersalne opony Recharge. Dotyczy to także Polski. Zaprojektowano je tak, by radziły sobie ze zróżnicowanymi warunkami pogodowymi. Pozwalają też przez pierwsze dwa lata uniknąć zamieszania związanego z wymianą opon z letnich na zimowe i z powrotem. Opony uniwersalne zmniejszają też ślad węglowy w porównaniu do opon zimowych.
Dane techniczne i wyposażenie
Elektryczne odmiany XC40 są wyposażona w system pokładowy Android Automotive OS obejmujący takie funkcje jak: Google Assistant, Google Maps and Google Play. Samochód po opuszczeniu fabryki pobiera bezprzewodowo aktualizacje usprawniające działanie pojazdu. Będzie to też udostępnione klientom, którzy kupili modele z początku produkcji. Ta aktualizacja może być pobrana przez każdy samochód bezprzewodowo.
Nowa odmiana XC40 Recharge waży 2023 kg. Silnik o mocy 231 KM i maksymalnym momencie obrotowym 330 Nm rozpędza ten samochód od 0 do 100 km/h w 7,4 s. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 180 km/h. Oprócz tylnego bagażnika o pojemności 531 litrów, auto ma także schowek pod przednią maską (31 litrów).
Produkcja nowej wersji elektrycznego modelu XC40 Recharge rusza jesienią tego roku w dwóch fabrykach jednocześnie: w belgijskiej Gandawie oraz w chińskim Luqiao. Samochód jest już można zamówić w cenie od 199 900 zł. (ms)