VW Tiguan 3. generacji: wkrótce premiera
Nowy model jest teraz dodatkowo standardowo wyposażony w menedżera dynamiki pojazdu – system MQB, który zadebiutował w obecnym Golfie GTI
17.06.2023

VW Tiguan 3. generacji: wkrótce premiera

W ramach ostatnich jazd testowych marka Volkswagen ujawniła pierwsze szczegóły swojego obecnie najlepiej sprzedającego się modelu: trzecia generacja nowego Tiguana będzie dostępna z nowo opracowanym systemem aktywnej kontroli zawieszenia i pełnowymiarowymi funkcjami, takimi jak HD Matrix reflektory. Dzięki napędowi hybrydowemu typu plug-in nowy Tiguan będzie osiągał zasięg elektryczny do 100 kilometrów. Zostaje wersja z silnikiem Diesla. Światowa premiera odbędzie się jesienią, a nowy SUV trafi na rynek w 2024 roku.



Tiguan od lat jest najlepiej sprzedającym się modelem marki Volkswagen na całym świecie. Od jego debiutu jesienią 2007 roku ponad 7,4 miliona osób na całym świecie wybrało ten SUV. Teraz koncern z Wolfsburga przygotowuje Tiguana do seryjnej produkcji na udoskonalonej, modułowej platformie MQB evo. Nowy Tiguan wydłuża się o około trzy centymetry. Wysokość, szerokość i rozstaw osi pozostają niemal identyczne jak w przypadku poprzednika. Choć SUV jest tylko nieznacznie dłuższy, jego pojemność bagażnika wzrosła o 33 litry do 648 litrów (przy załadunku do wysokości oparć tylnych siedzeń).

Tiguan 3. generacji/ VW


Tiguan będzie jednym z pierwszych pojazdów w swojej klasie, który będzie dostępny z opcjonalnymi reflektorami matrycowymi HD. Technologia reflektorów matrycowych IQ.LIGHT HD została opracowana wspólnie dla Tiguana i Touarega.

Podróż w klasie premium

Tiguan trzeciej generacji poziomem wyposażenia  i zastosowania nowinek technologicznych aspiruje do klasy premium. Wchodzi na rynek z nowo opracowanym kokpitem i nowym systemem informacyjno-rozrywkowym. Ekran o przekątnej 15 cali wyświetla ważne funkcje, takie jak nawigacja, muzyka i klimatyzacja. Na konsoli środkowej znajduje się również przełącznik właściwości jezdnych. Pokrętło z własnym mini-ekranem może służyć do sterowania trybem jazdy, głośnością radia lub kolorami oświetlenia otoczenia.

 

Tiguan 3. generacji/ VW


Ten popularny SUV będzie teraz oferowany wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów (DSG) jak w modelach ID. Zmiana biegów odbywa się za pomocą przełącznika na kolumnie kierownicy po prawej stronie kierownicy. Przełącznik przekręca się do przodu w położenie „D”, aby jechać do przodu, do tyłu w położenie „R”, aby jechać do tyłu, podczas gdy hamulec postojowy włącza się, naciskając bok przełącznika. Ponadto za kierownicą dostępne są łopatki zmiany biegów.

Tiguan 3. generacji/ VW

W konstrukcji nowego Tiguana zastosowano elektronicznie sterowane zawieszenie, co zdaniem konstruktorów pozwoliło na uzyskanie większego komfortu i dynamiki jazdy. Nowy model jest teraz dodatkowo standardowo wyposażony w menedżera dynamiki pojazdu – system MQB, który zadebiutował w obecnym Golfie GTI. System kontroluje funkcje elektronicznych blokad mechanizmu różnicowego (XDS) oraz poprzecznych składowych dynamiki sterowanych amortyzatorów w systemie DCC Pro.

Tiguan 3. generacji/ VW

Niech żyje Diesel

W Tiguanie możliwe są różne rodzaje napędu: z turbodoładowanymi silnikami wysokoprężnymi (TDI), turbodoładowanymi silnikami benzynowymi (TSI), łagodnymi hybrydami z turbodoładowanymi silnikami benzynowymi (eTSI) oraz systemami hybrydowymi typu plug-in (eHybrid). Zasięg elektryczny nowych napędów hybrydowych typu plug-in został zwiększony do 100 kilometrów w porównaniu z poprzednikami, w zależności od wyposażenia. Ponadto ładowanie prądem przemiennym będzie szybsze we wszystkich wersjach eHybrid, a ładowanie prądem stałym będzie możliwe po raz pierwszy w standardzie.
Światowa premiera Tiguana trzeciej generacji odbędzie się jesienią a wprowadzenie na rynek planowane jest na 2024 rok. (ww)