Niebawem nowy wariant Passata – jest większy od poprzednika
Nowy Passat Variant to już dziewiąta generacja jednego z najbardziej udanych samochodów średniej wielkości na świecie
15.07.2023

Niebawem nowy wariant Passata – jest większy od poprzednika

Volkswagen zapowiada ukazanie się, pod koniec sierpnia tego roku, dziewiątej generacji Passata Variant. Na rynek ma być wprowadzony w pierwszym kwartale 2024 roku. Auto, jak twierdzi producent, ma być większe, wygodniejsze i jeszcze wyższej jakości.

 


Projektując zupełnie nowy wariant Passata, Volkswagen w pełni wykorzystał potencjał modułowej matrycy poprzecznej na nowym etapie rozwoju – w skrócie MQB evo.

Nowy Passat Variant w kamuflażu

Nowa koncepcja architektury wnętrza

Samochód zostanie wprowadzony na rynek z nowo opracowanym kokpitem i nowym systemem informacyjno-rozrywkowym. Nowy standardowy wyświetlacz systemu informacyjno-rozrywkowego mierzy 32 cm (12,9 cala). Pojawi się również nowy wyświetlacz o przekątnej 38 cm (15 cali) jako opcja lub w zależności od wyposażenia. Podświetlane suwaki dotykowe znajdują się pod wyświetlaczem systemu Infotainment i służą do regulacji funkcji, takich jak temperatura i głośność wnętrza. Volkswagen opcjonalnie zaoferuje również nowy wyświetlacz head-up, który wyświetla informacje na przedniej szybie. Ponadto kierownica wielofunkcyjna ponownie ma przyciski – aby jeszcze bardziej ułatwić obsługę.

Nowy Passat Variant w kamuflażu


Nowy Passat Variant jest znacznie większy od swojego poprzednika. Nowa długość (o 14 cm więcej) zwiększa przestrzeń na nogi o kolejne 5 cm. Pojemność bagażnika wzrasta również o 40 litrów do 690 litrów (po załadowaniu do wysokości oparć tylnych siedzeń), a nawet o 140 litrów do 1920 litrów po złożeniu tylnej kanapy.

Nowy DCC Pro i integracja Vehicle Dynamics Manager

Liczne indywidualne środki poprawiają układ jezdny nowego modelu: zwiększona sztywność pochylenia kół i większa siła boczna układu kierowniczego czterowahaczowej osi tylnej (zwiększona stabilność tylnej osi, a tym samym zwiększone bezpieczeństwo jazdy), nowa elektromechaniczna konfiguracja układu kierowniczego, zmodyfikowane stabilizatory i amortyzatory oraz adaptacje do różnych obręczy kół. Bardziej bezpośrednie przełożenie układu kierowniczego i dłuższy rozstaw osi Passata Variant mają dodatkowy pozytywny wpływ na właściwości jezdne.

Nowy Passat Variant w kamuflażu


Volkswagen oferuje również udoskonaloną generację adaptacyjnego sterowania podwoziem dla swojego bestsellera: opcjonalny DCC Pro z dwuzaworowymi amortyzatorami. System ten stale reaguje na nawierzchnię drogi i sytuację na drodze, biorąc pod uwagę takie parametry, jak manewry kierowania, hamowania i przyspieszania. Idealne tłumienie jest obliczane dla każdego koła i regulowane na amortyzatorach w ułamkach sekundy. Kierowca ma możliwość dostosowania DCC do indywidualnych preferencji – od bardzo komfortowego do bardzo sportowego. Innymi słowy: większy komfort i większa dynamika.

Nowy Passat Variant w kamuflażu


Częścią standardowego wyposażenia jest również Vehicle Dynamics Manager – system MQB. System steruje funkcjami elektronicznych blokad mechanizmów różnicowych (XDS) oraz elementami dynamiki bocznej kontrolowanych amortyzatorów w systemie DCC Pro. Dzięki Vehicle Dynamics Manager prowadzenie jest bardziej neutralne, stabilne, zwinne i precyzyjne dzięki interwencjom hamulców specyficznym dla kół i selektywnej regulacji twardości amortyzatora.

Różne typy napędów

Dzięki MQB evo w nowym Variancie możliwe są różne typy napędów. Będzie oferowany z turbodieslami (TDI), turbodoładowanymi silnikami benzynowymi (TSI), łagodnymi hybrydowymi turbodoładowanymi silnikami benzynowymi (eTSI) i hybrydowymi systemami plug-in (eHybrid).

Zasięg elektryczny nowych napędów hybrydowych plug-in został zwiększony do 100 kilometrów w porównaniu z poprzednikami, w zależności od wyposażenia. Ponadto ładowanie AC będzie szybsze we wszystkich wersjach eHybrid, a ładowanie prądem stałym będzie również możliwe po raz pierwszy w standardzie.

Nowy Passat Variant w kamuflażu (Foto: Volkswagen/ mat. prasowe)


Nowy Passat Variant to już dziewiąta generacja jednego z najbardziej udanych samochodów średniej wielkości na świecie, z ponad 50-letnią historią i ponad 30 milionami sprzedanych egzemplarzy. (ms)