Niebezpieczny transport może być bezpieczny
Pojemniki Eurobin i IsoBin firmy CHEP są jednymi z najczęściej używanych krajowych i międzynarodowych pojemników transportowych w łańcuchu dostaw przemysłu motoryzacyjnego

Niebezpieczny transport może być bezpieczny

Przewożenie akumulatorów stosowanych w pojazdach elektrycznych jest niebezpieczne i kosztowne. Skoro samochód elektryczny ma być ekologiczny to zarówno wykorzystywane w nim komponenty, jak i proces logistyczny musi eliminować czynniki, które mają negatywny wpływ na środowisko.

Popyt na pojazdy elektryczne i hybrydowe wzrasta. Wymusza to m.in. rosnąca świadomość konsumentów oraz prawodawstwo. Nawet w trakcie obecnej pandemii sprzedaż pojazdów elektrycznych (EV) i hybrydowych (PHEV) w Europie ucierpiała w znacznie mniejszym stopniu niż sprzedaż samochodów spalinowych. Inwestycji w produkcję pojazdów EV/PHEV jest coraz więcej.
Tak jak w samochodzie spalinowym silnik jest sercem, tak w pojeździe elektrycznym jest nim akumulator. To najdroższy i najbardziej krytyczny element samochodu elektrycznego. Ceny akumulatorów z roku na rok spadają. I tak np. koszt 1 KWh baterii w 2015 roku wynosił 57% wartości auta, a obecnie już prawie o połowę mniej. Koszt baterii samochodu, w zależności od modelu stanowi średnio 30% wartości samochodu elektrycznego.

Rygorystyczne przepisy dotyczące transportu akumulatorów narażają producentów
i dostawców na znaczne ryzyko zarówno pod względem kosztów, jak i odpowiedzialności.
Lit jako jeden ze składników baterii jest wysoce łatwopalny. Transport akumulatorów podlega przepisom ADR. Z tego względu komponenty te zaliczono do klasy 9 towarów niebezpiecznych (grupa pakowania II). Akumulatory muszą być zabezpieczone przed przegrzaniem, przechowywane stabilnie i w zamknięciu, aby wykluczyć narażenie na działanie powierzchni przewodzących prąd. Z tego względu stosowanie opakowań jednorazowych jest nieopłacalne.
Dlatego firma CHEP wykorzystała globalną skalę swojej działalności i doświadczenie
we współpracy z branżą motoryzacyjną, aby opracować rozwiązania opakowań wielokrotnego użytku do transportu akumulatorów. Dzięki nim z przewozu akumulatorów wyeliminowano ryzyko i zbędne odpady.

Pojemniki Eurobin i IsoBin firmy CHEP są jednymi z najczęściej używanych krajowych
i międzynarodowych pojemników transportowych w łańcuchu dostaw przemysłu motoryzacyjnego. Ponadto CHEP jako największa na świecie firma oferująca pooling współdzielonych nośników wielokrotnego użytku zapewnia jakość pojemników i ciągłość dostaw niezależnie od zmian w zapotrzebowaniu.

- Dbamy o to, aby transport akumulatorów odbywał się bezpiecznie, szybko i ekonomicznie. Nasze pojemniki Eurobin i IsoBin spełniają wszystkie wymogi ONZ i certyfikatów celnych dla transportu towarów niebezpiecznych dzięki m.in. ściśle dopasowanym pokrywom, prowadnicom na taśmy i wkładkom dostosowanym do potrzeb klienta. Firmy współpracujące z CHEP nie muszą inwestować w takie specjalistyczne opakowania, ponieważ płacą jedynie za potrzebne pojemniki, które są dostarczane we wskazanym miejscu i czasie – zaznacza Murray Gilder, wiceprezes CHEP Automotive & Industrial Solutions.

Ochrona środowiska to nie tylko pojazd nieemitujący zanieczyszczeń z rury wydechowej.
To cały proces logistyczny, począwszy od produkcji, poprzez transport, a skończywszy
na odbiorcy. Bezpieczne opakowania w czasie transportu akumulatorów tę ochronę zapewniają.