Opel Astra 6. generacji: najładniejszy z dotychczasowych
Po raz pierwszy model klasy kompaktowej z Rüsselsheim będzie dostępny z napędem elektrycznym

Opel Astra 6. generacji: najładniejszy z dotychczasowych

Firma Opel zaprezentowała ostatnio w Warszawie przedprodukcyjną wersję nowej Astry. To szósta już generacja tego kompaktowego bestsellera, jeszcze nie tak dawno wytwarzanego w Gliwicach. Pierwsze wrażenie, a była to prezentacja statyczna, pozytywne - to niewątpliwie najładniejsza wersja tego auta.


Niemcy na ogół trzymają się zachowawczo latami sylwetki swoich samochodów, zmieniając na ogół tylko to, co wymogła postępująca technika, a w samym designu dokonując niewielkich na ogół zmian. W przypadku nowej Astry poszli nieco dalej - sylwetka tego auta stała się bardziej dynamiczna zgodnie ze stylistycznymi założeniami marki Opel Vizor, widocznymi głównie w przednim pasie samochodu. W sumie auto przyciąga uwagę swoim niebanalnym wyglądem.

Opel Astra

Po raz pierwszy model klasy kompaktowej z Rüsselsheim będzie dostępny z napędem elektrycznym. Opel zaoferuje nową Astrę jako hybrydę plug-in w dwóch wersjach różniących się osiągami, a od 2023 roku także jako w pełni elektryczną Astrę-e. Ponadto dostępne są wersje z bardzo wydajnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnym oraz przekładniami o obniżonym tarciu wewnętrznym: sześciobiegową skrzynią manualną i ośmiobiegowym automatem.

To pierwszy model Opla, w przypadku którego klienci już wkrótce będą mieli wybór między napędem w pełni elektrycznym, hybrydą z funkcją doładowania z zewnętrznego źródła prądu (plug-in) oraz silnikami spalinowymi. Moc poszczególnych wersji napędu wynosi od 81 kW/110 KM do 165 kW/225 KM (łączna moc systemu)1, co gwarantuje przyzwoite osiągi.

Innowacje zaczerpnięte z droższych pojazdów

Podobnie jak poprzedni model wprowadzony na rynek w 2015 r.,, nowa generacja Astry wnosi do klasy kompaktowej innowacje, które klienci znali wcześniej jedynie z droższych pojazdów. Dotyczy to chociażby adaptacyjnych reflektorów pikselowych Intelli-Lux LED pochodzących prosto z flagowego Opla Insignii.

Opel Astra

Wnętrze nowej Astry stało się bardziej nowoczesne. Dzięki całkowicie cyfrowemu panelowi Pure Panel wskaźniki analogowe w zasadzie odchodzą do historii. Zastępuje je nowy interfejs (HMI) o świeżej, nowoczesnej grafice. Kierowca i pasażerowie mogą obsługiwać nową Astrę intuicyjnie, korzystając z szerokich ekranów dotykowych podobnie jak ze smartfona. Najważniejsze ustawienia, w tym parametry działania klimatyzacji, można nadal regulować za pomocą fizycznych przełączników i przycisków.

Tradycyjnie firma Opel oferuje też wyjątkowy komfort foteli nowego modelu klasy kompaktowej. Przednie, komfortowe fotele, opracowane wewnętrznie przez markę, mają atest AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V. — niemiecka Kampania na rzecz Zdrowych Pleców). Kierowcę wspomagają najnowocześniejsze systemy: od wyświetlacza projekcyjnego po półautomatyczny system wspomagania Intelli-Drive 2.0 (integrujący wszystkie kamery i czujniki na pokładzie z łącznością e-horizon) oraz kamerę Intelli-Vision 360 stopni.

Opel Astra

Nowa Astra ma 4374 mm długości i 1860 mm szerokości. Jest tylko o 4 mm dłuższa od poprzedniego modelu. Rozstaw osi zwiększył się o 13 mm do 2675 mm. W solidnej bryle pięcioosobowego nadwozia nie zabrakło miejsca na praktyczny bagażnik z regulowaną podłogą, który po złożeniu tylnych siedzeń można powiększyć aż do 1250 l pojemności.

W salonach – na początku 2022 r.

Zamówienia na nowego Opla Astrę można będzie składać jesienią, a pierwsi klienci odbiorą swoje pojazdy na początku 2022 r. Najpierw w sprzedaży pojawi się wersja pięciodrzwiowa ze sportową sylwetką w stylu coupé. Potem dołączy do niej eleganckie kombi Sports Tourer. W 2023 roku Opel wprowadzi w pełni elektryczną Astrę-e nowej generacji.

Opel Astra

W czasie prezentacji wielokrotnie słusznie podkreślano niemieckie geny tego samochodu, a więc m.in. wysoką jakość wykonania, innowacyjność technologiczną, niezawodność oraz zapewnienie wielu systemów wspomagających kierowcę, Do tego doszła jeszcze niebanalna stylistyka, co w sumie stanowić będzie niewątpliwie o powodzeniu tego modelu na rynku.