Kia Ceed: kombi z ambicjami
Kia Ceed zaprojektowana przez Petera Schreyera cieszy się nie słabnącym zainteresowaniem na rynku motoryzacyjnym i z powodzeniem walczy o palmę pierwszeństwa w jakże wymagającym segmencie C. Obecna wersja przeszła w ubiegłym roku gruntowny facelifting, w ramach którego zmieniono nie tylko stylistykę i charakter auta ale również rozszerzono paletę silników.
W ubiegłym roku zadebiutowała odnowiona gama Ceeda, który jakże chętnie jest nabywany przez klientów flotowych. Ceed w barwach odbiorców instytucjonalnych m.in. Policji czy Straży Granicznej, to bez wątpienia wizerunkowy sukces marki na polskim rynku.
Z nieskrywanym zainteresowaniem przyjęliśmy do testu „nowiutkiego” Ceeda Kombi 1.5 T-GDI 160KM w jaskrawym kolorze New Infra Red. Opcjonalnie testowy egzemplarz wyposażony był w dwusprzęgłową skrzynię biegów 7DCT czyli 7-biegowa przekładnia z możliwością sekwencyjnej zmiany przełożeń łopatkami przy kierownicy.
Sadowiąc się za kierownicą Ceeda (nazwa pochodzi od hasła „Community of Europe, with European Design”) wyczujemy, że niezależny układ zawieszenia i szybki układ kierowniczy zapewniają natychmiastowe reakcje na komendy wydawane kierownicą. W kabinie testowanego Ceeda jest klasycznie - czarne fotele, materiałowa tapicerka z wstawkami z ekologicznej skóry i podgrzewane fotele.
Ceed Kombi w wersji M i pakietem wyposażenia Smart (SMT) oferuje szereg nowoczesnych i funkcjonalnych rozwiązań, które zwiększają komfort ich obsługi i podróżowania. Przede wszystkim uwagę zwraca nowy zestaw cyfrowych zegarów Supervision Claster o przekątnej 12,3 cala i 10,25-calowy dotykowy ekran systemu multimedialnego. Obydwa należą do opcjonalnego pakietu Business Line Plus, w skład którego wchodzą jeszcze m.in. światła mijania i drogowe oraz przeciwmgielne wykonane w technologii LED, system rozpoznający znaki i ograniczenia prędkości, system automatycznego parkowania, tylna kamera cofania, indukcyjna ładowarka do telefonu o mocy 15 W z funkcją chłodzenia czy też sprawdzony system nagłośnienia JBL z 8 głośnikami wraz z subwooferem i głośnikiem centralnym. Warto wspomnieć, że kierowca ma też do dyspozycji wielofunkcyjną kierownicę do tego z praktyczną funkcją podgrzewania, co przydaje się zimą i w chłodne poranki.
Ceed kombi z silnikiem 1,5 T-GDI 160 KM posadowiony na 16-calowych felgach aluminiowych z oponami 205/55/R16 jest oszczędnym autem. Średnie spalanie przy prędkości autostradowej wyniosło 7,3 l 100/km zaś w trybie eco przy nieco mniejszej prędkości nawet 6,6 l 100/km.
Niewątpliwie atutem wersji SW jest przestrzeń bagażowa. 625-litrowy bagażnik po złożeniu tylnych siedzeń można szybko powiększyć do poziomu 1506 l. Oparcie siedzeń tylnych składane jest na płasko i dzielone w proporcji 40:20:40. Aby złożyć na płasko kanapę tylną, wystarczy pociągnąć za dźwignię w bagażniku, co znakomicie ułatwia załadunek bagażu.
W sumie testowana Kia ceed, to obszerne i wygodne kombi o dobrej jakości, adekwatnej do ceny samochodu. Przy tym jak pozostałe modele Kia objęty jest 7-letnią/150.000-kilometrową, seryjną gwarancją fabryczną producenta.