Auto klasy premium może nie być bardzo drogie
Samochody klasy premium nadal wykazują lepszą dynamikę sprzedaży niż cały rynek sprzedaży nowych samochodów osobowych

Auto klasy premium może nie być bardzo drogie

W tych trudnych czasach segment aut klasy premium nie odczuł kryzysu. Dzieje się tak, gdyż są to na ogół limuzyny i potężne SUV, przeznaczone dla top managementu i kosztujące setki tysięcy złotych. Wśród nich są jednak też modele, które można mieć w cenie przeciętnie wyposażonego popularnego kompaktu.

Prezentujemy najtańsze samochody znajdujące się w ofercie niektórych najchętniej wybieranych marek premium.

Lexus

Obecnie najtańszym Lexusem jest liczący 4,35 m długości hatchback CT 200h. W wyprzedaży rocznika 2020 japońska marka oferuje ten model od 89 800 zł lub z ratą od 641 zł w leasingu konsumenckim. Hatchback Lexusa nawet w podstawowej wersji dysponuje napędem hybrydowym o łącznej mocy 136 KM. Układ zużywa średnio od 4,8 l benzyny na 100 km i jak każda hybryda marki w standardzie otrzymuje automatyczną skrzynię biegów. Lexus skorzystał z niższej akcyzy na auta hybrydowe, co pozwoliło dodatkowo obniżyć cenę modelu.
Lexus CT 200h w standardzie ma dwustrefową klimatyzację automatyczną, system multimedialny z 7-calowym wyświetlaczem, czujniki parkowania z przodu i z tyłu czy kierownicę i gałkę skrzyni biegów wykończone skórą. Z kolei od 103 400 zł można już mieć odmianę z podgrzewanymi fotelami z przodu, aktywnym tempomatem, system ochrony przedzderzeniowej z wykrywaniem pieszych, automatycznymi światłami drogowymi, asystentem utrzymywania pasa ruchu, systemem rozpoznawania znaków drogowych oraz układem wykrywającym zmęczenie kierowcy i ostrzegającym o nim.

Lexus
Lexus CT 200h w standardzie ma dwustrefową klimatyzację automatyczną, system multimedialny z 7-calowym wyświetlaczem, czujniki parkowania z przodu i z tyłu czy kierownicę i gałkę skrzyni biegów wykończone skórą.

Audi

Osoby szukające Audi za jak najniższą cenę powinny spojrzeć na model A1. Niemiecka marka wycenia to auto w swoim konfiguratorze na minimum 90 300 zł lub w racie miesięcznej wynoszącej od 697 zł netto. A1 to hatchback wyraźnie mniejszy od Lexusa CT – auto mierzy niewiele ponad 4 m długości.
W podstawowej cenie otrzymujemy benzynowy silnik 1.0 o mocy 95 KM sparowany z 5-biegową manualną skrzynią. W podstawowym wyposażeniu auta znajdziemy także klimatyzację manualną, cyfrowe zegary, system multimedialny, centralny zamek z pilotem, regulowany ogranicznik prędkości oraz system ostrzegający przed zjechaniem z pasa ruchu i układ przeciwkolizyjny.

Audi
A1 to hatchback wyraźnie mniejszy od Lexusa CT – auto mierzy niewiele ponad 4 m długości

Mercedes-Benz

Najtańszym modelem w ofercie Mercedesa również jest hatchback. Mowa o klasie A, modelu, którego długość wynosi nieco ponad 4,4 m. W aktualnym cenniku marka wycenia to auto na minimum 98 100 zł lub od 981 miesięcznie w racie leasingu Lease&Drive 1%. W takiej cenie można mieć model A 160 z benzynowym silnikiem 1.3 o mocy 109 KM i manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach.
Klasa A w standardzie ma systemy aktywnego utrzymania pasa jazdy i zapobiegania kolizjom, tempomat, kamerę cofania, klimatyzację automatyczną i system multimedialny. W podstawowej wersji auto dysponuje również wycieraczkami z czujnikiem deszczu i wielofunkcyjną kierownicą.

Nowa Klasa A to wydatek minimum 98 100 zł lub od 981 miesięcznie w racie leasingu Lease&Drive 1%

Volvo

W ofercie Volvo nie znajdziemy obecnie typowego hatchbacka. Najtańszym i najmniejszym modelem szwedzkiej marki jest teraz kompaktowy SUV XC40. Auto mierzy 4,425 m długości, więc wymiarami blisko mu do Mercedesa klasy A czy Lexusa CT. W aktualnym cenniku producent wycenia to auto na minimum 136 300 zł. W takiej cenie miejski SUV ma silnik benzynowy 1.5 o mocy 163 KM i manualną przekładnię o 6 przełożeniach.
W bazowej wersji modelu XC40 jest system wspomagający unikanie kolizji, układ utrzymania pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych oraz tempomat. We wnętrzu Szwedzi montują system multimedialny z 9-calowym wyświetlaczem oraz cyfrowe zegary. Auto ma również jednostrefową klimatyzację automatyczną, tylne czujniki parkowania oraz 17-calowe obręcze aluminiowe.

Volvo
W aktualnym cenniku producent wycenia XC40 na minimum 136 300 zł

BMW

W salonach BMW najmniej przyjdzie nam zapłacić za serię 1, czyli kolejnego kompaktowego hatchbacka segmentu premium. W aktualnym cenniku bawarska marka wycenia ten model na minimum 99 100 zł. Tyle trzeba wydać na wariant 116i z 1,5-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 109 KM, połączonym z 6-biegową, manualną skrzynią biegów.

BMW
BMW serii 1 to wydatek minimum 99 100 zł

BMW serii 1 w standardzie otrzymuje asystenta uwagi, system ostrzegania przed kolizją z poprzedzającym pojazdem i pieszymi z funkcją hamowania, układ alarmowania o niezamierzonym opuszczaniu pasa ruchu z automatyczną interwencją układu kierowniczego (powyżej 70 km/h) oraz system ostrzegania o ograniczeniach prędkości. W bazowej cenie auto dysponuje również multimediami z dotykowym ekranem o przekątnej 8,8 cali, automatyczną klimatyzacją jednostrefową, skórzaną kierownicą oraz podgrzewanymi i sterowanymi elektrycznie lusterkami.