Trzy pytania do Darii Zielaskiewicz, dyrektorki marek SEAT i CUPRA w Polsce
Daria Zielaskiewicz, dyrektor marek SEAT i CUPRA w Polsce
20.02.2024

Trzy pytania do Darii Zielaskiewicz, dyrektorki marek SEAT i CUPRA w Polsce

Transformacja branży automotive i zmieniające się przepisy unijne ukierunkowujące przemysł w stronę zeroemisyjności wymagają od producentów samochodów wprowadzania radykalnych zmian. Marki SEAT i CUPRA od lat realizują ten cel dzięki coraz bogatszej gamie samochodów elektrycznych i hybrydowych. Jakie nowości pojawią się na polskim rynku jeszcze w tym roku oraz w jakim stopniu hiszpańska marka spotyka się z zainteresowaniem klientów instytucjonalnych – odpowiada Daria Zielaskiewicz, dyrektorka marek SEAT i CUPRA w Polsce.

 

 

Redakcja: Początek nowego roku to czas podsumowań. Jak ocenia Pani pozycję rynkową marek SEAT i CUPRA. Jakie modele zyskały największe uznanie polskich klientów?

Daria Zielaskiewicz: Dokładnie, rok 2023 był dla nas niezwykle udany i stanowił rekordowy okres dla marek CUPRA i SEAT na polskim rynku. Cieszymy się, że nasze samochody zdobyły serca polskich kierowców, co przełożyło się na imponujący wzrost sprzedaży. W przypadku marki CUPRA, możemy z dumą ogłosić niemal potrójny wzrost sprzedaży w porównaniu z ubiegłym rokiem, osiągając ponad 8780 zarejestrowanych pojazdów. Wyjątkową gwiazdą był model Formentor, który zanotował imponujące 6700 rejestracji, co oznacza trzykrotny wzrost. To dla nas potwierdzenie, że oryginalny design, inspirowany drapieżnym charakterem i sportowym DNA marki, zdobywa coraz większe uznanie. Dziękujemy wszystkim, którzy entuzjastycznie przyjęli model Formentor.
Jeśli chodzi o markę SEAT, odnotowaliśmy solidny wzrost liczby rejestracji o 3%, co potwierdza stabilną pozycję marki na rynku. Nasze silne portfolio i atrakcyjne oferty finansowe przyczyniły się do tego sukcesu.

Wayne Griffiths, dyrektor generalny SEAT i CUPRA zapowiedział transformację marki i przejście na elektryfikację gamy modelowej. Czy Tavascan, pierwszy elektryczny SUV marki jest zapowiedzią wejścia na ścieżkę elektromobilności? Jakie nowości pojawią się jeszcze w tym roku?

Pierwszym elektrycznym modelem w gamie CUPRA był Born, wprowadzony na rynek w 2021 r. 2 lata później debiutował w Berlinie elektryczny SUV – Tavascan, który okrzyknięty został sensacją. I faktycznie, ten projekt budzi najwięcej emocji, bo jest genialną zapowiedzią stylistyczną CUPRY na następne lata. Pierwsze modele mają pojawić się w Polsce w IV kwartale 2024 r. Kolejna i niezwykle ważna premiera w IV kwartale to debiutujący na rynku duży sportowy SUV Terramar, dostępny zarówno z silnikiem spalinowym jak i hybrydowym typu plug-in. Terramar będzie mocnym graczem i wierzymy, że powtórzy sukces sprzedażowy Formentora.





Także w SEACIE możemy spodziewać się nowości. Odświeżeniu ulegnie flagowy model Leon – zostanie wzbogacony o silniki typu PHEV, nowy infotainment i lampy matrix LED.
Co najważniejsze, jego specyfikacja będzie dostosowana do oczekiwań klientów flotowych, czyli oprócz nowego modelu klienci flotowi mogą oczekiwać bardziej atrakcyjnej oferty.
Dodatkowo wprowadzona zostanie na rynek też wersja specjalna dla Ibizy: 40th Anniversary oraz Arony – limitowana wersja na modelu FR.

Interesującym sposobem dotarcia do klientów są autorskie showroomy marki. W Polsce w ubiegłym roku otwarto 12 salonów CUPRA Studio. Czy obok klientów indywidualnych w podobny sposób przedstawiciele marki docierają do klientów instytucjonalnych. Jaką pozycję w strukturze handlowej zajmuje sprzedaż adresowana do firm?

Nasza ekspansja jest widoczna poprzez otwarcie 12 nowych CUPRA STUDIO, a łącznie 22 punktów na mapie Polski. Pozwala nam to lepiej obsługiwać klientów i dostarczać nasze samochody tysiącom zadowolonych kierowców. To ważny krok w kierunku zacieśnienia relacji z naszymi klientami. Dla klientów flotowych mamy 12 dedykowanych doradców flotowych w CUPRA STUDIO w całej Polsce oraz dedykowanych Key Account Managerów, którzy dbają o przygotowanie ofert uszytych pod specyficzne potrzeby konkretnej firmy i pełnią rolę doradcy w tworzeniu polityk flotowych. Bardzo często są ogromnym wsparciem dla menedżerów flotowych.

W najbliższym roku mamy zaplanowany szereg dodatkowych aktywności dedykowanych klientom flotowym, m.in. wzmocnioną ofertę finansową oraz wzbogacony park samochodów testowych.

Dziękujemy za rozmowę.

--------------------------------------

Daria Zielaskiewicz – od stycznia 2022 roku dyrektorka marek SEAT i CUPRA. Z Volkswagen Group Polska związana od 14 lat. W 2009 roku rozpoczęła pracę w Kulczyk Tradex na stanowisku specjalisty ds. sprzedaży flotowej. Dwa lata później objęła rolę koordynatora Back Office dla Sprzedaży Flotowej, a następnie dyrektora marketingu w marce Volkswagen Samochody Dostawcze. Od 2016 roku była odpowiedzialna za obszar marketingu i Brand Management w Volkswagen Financial Services. Jest absolwentką poznańskiego Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, studiów MBA na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu oraz programu managerskiego PMD Barcelona na IESE Business School, University of Navara.