Pojazd dostawczy w abonamencie
W 2020 roku Carsmile czterokrotnie zwiększył liczbę sprzedanych samochodów dostawczych
19.03.2021

Pojazd dostawczy w abonamencie

Carsmile szykuje rewolucję w samochodach dostawczych. Chce stworzyć pierwszy na świecie salon, w którym kilkoma kliknięciami będzie można zamówić samochód dostawczy z wybraną zabudową. Po kilku miesiącach od wejścia w struktury międzynarodowej Grupy OLX, polska firma zapowiada uruchomienie nowej platformy, nowej linii biznesowej i nowej marki dedykowanej profesjonalistom.


Nowa platforma będzie nazywać się Carsmile PRO. To skrót od słowa „profesjonaliści”. Celem jest stworzenie serwisu internetowego, który umożliwi skonfigurowanie samochodu dostawczego dopasowanego do specyfiki działalności, jaką prowadzi użytkownik.

„Dostawczaki” to zupełnie inny rynek niż samochody osobowe, w przypadku których stawiamy w Carsmile na oferowanie gotowych modeli niż na indywidualną konfigurację. Samochód dostawczy wymaga zindywidualizowanego podejścia, aby spełniał on swoją rolę w konkretnym biznesie. Inny samochód jest potrzebny do przewożenia mrożonek, inny do transportu i załadunku materiałów budowalnych, a jeszcze inny do przyrządzania gorących posiłków – mówi Michał Knitter, wiceprezes Carsmile, odpowiedzialny za stworzenie i rozwój platformy Carsmile PRO.

Rewolucja w motoryzacji

Carsmile, który rozpropagował sprzedaż samochodów przez internet i teraz rozwija koncepcję aut na abonament ma ambicję, aby w kolejnym kroku zmienić sposób sprzedaży samochodów dostawczych.

Chcemy dać użytkownikom możliwość wyboru odpowiednich funkcji pojazdu na naszej nowej platformie, przez smartfona lub na laptopie. To będzie rewolucja w autach dostawczych. Zaoferujemy możliwość zamówienia kilkoma kliknięciami specjalistycznego samochodu. To może być laweta, foodtruck, a nawet koniowóz – zapowiada Knitter.

W autach dostawczych nie liczy się kolor, rodzaj tapicerki, wzór felg, isofix czy typ reflektorów. Tu kluczowa jest moc silnika, wielkość przestrzeni załadunkowej, rodzaj ogrzewania i chłodzenia czy sposób otwierania drzwi.

To są kompletnie inne parametry, które wymagają innego modelu sprzedaży i konfiguracji na platformie – podkreśla wiceprezes Carsmile.

„Dostawczaki” ciągną rynek

Wybór momentu na uruchomienie nowej linii biznesowej nie jest przypadkowy. Rynek samochodów dostawczych jest rozpędzony. Według danych Samaru, w lutym zarejestrowano w Polsce 5,8 tys. aut dostawczych o masie do 3,5 t, o jedną czwartą więcej niż w styczniu i o jedną czwartą więcej niż przed rokiem. Tu sytuacja jest znacznie lepsza niż w segmencie aut osobowych.
- Ogromne zainteresowanie samochodami dostawczymi, które do tej pory oferowaliśmy w ramach naszej podstawowej platformy, utwierdziły nas w przekonaniu, ze warto temu segmentowi poświęcić odrębną linię biznesową, a zatem stworzyć nową markę i dedykowany serwis z innowacyjną technologią tylko dla samochodów dostawczych i specjalistycznych – wyjaśnia Michał Knitter.

W 2020 roku Carsmile czterokrotnie zwiększył liczbę sprzedanych samochodów dostawczych. Co ciekawe, aż 66% umów miało formę abonamentu, a tylko 34% leasingu.

Platforma Carsmile działa od czerwca 2018 roku. Od tego czasu sprzedała łącznie 3600 nowych samochodów, z czego rekordową liczbę prawie 2000 umów zawarła w pandemicznym roku 2020, w którym rynek nowych aut w Polsce skurczył się o niemal jedną czwartą. Firma oferuje długoterminowy wynajem (abonamenty) oraz leasing. Jej klientami są małe firmy oraz osoby prywatne. Na platformie widocznych jest ok. 1200 nowych samochodów większości marek motoryzacyjnych. (Carsmile)