auto1
Inspecto pomoże zapanować nad stanem pojazdu
Aplikacja Inspecto zapewnia aktualną wiedzę na temat wyposażenia i stanu floty
21.01.2022

Inspecto pomoże zapanować nad stanem pojazdu

Jednym z najbardziej uciążliwych problemów w branży transportowej jest brak wiedzy na temat stanu floty w danym momencie i towarzysząca temu niepewność. To z kolei generuje masę praktycznych problemów, które nie tylko wywołują niepotrzebny stres, ale przede wszystkim tworzą dodatkowe koszty oraz zabierają czas. Dlatego powstała aplikacja do zarządzania wyposażeniem i stanem floty Inspecto.



Każdy szef zna takie sytuacje, które – niczym koszmar senny – notorycznie powtarzają się, a przy tym powodują zbędne koszty. Większość problemów (jeśli nie wszystkie) można wyłapać i w ten sposób zapewnić firmie spore oszczędności. Oto największe bolączki związane z zarządzaniem flotą, z którymi szefowie taboru muszą zmagać się na co dzień:

• Braki w dokumentach

Przysłowiowe schody zaczynają się, gdy dochodzi do kontroli i na jaw wychodzą braki w dokumentacji. Np. brak upoważnienia z firmy leasingowej do użytkowania pojazdu może we Włoszech skończyć się mandatem w wysokości aż 4 tys. euro, który trzeba zapłacić od razu na drodze. Za brak wypisu z obowiązkowej licencji transportowej grozi kara w wysokości 200 - 300 euro. A jeśli mamy większego pecha i trafimy na kontrolera - służbistę, to pojazd może zostać unieruchomiony, zawrócony lub odesłany na parking do czasu uzupełnienia licencji.

• „Znikające” elementy wyposażenia

Mowa tutaj m.in. o pasach oraz belkach zabezpieczających ładunek. Podczas załadunku bardzo często okazuje się, że np. pasów brakuje. Wówczas trzeba uzupełnić szybko braki, kupując dodatkowe wyposażenie po znacznie wyższej cenie. Tymczasem wystarczyło przed wyjazdem z bazy sprawdzić, czy potrzebny na załadunku sprzęt i wyposażenie jest na swoim miejscu.

• Problemy z oponami i uszkodzenia zewnętrzne

O problemach z oponami przedstawiciele branży transportowej mogą pisać powieści. Korzystanie z nadmiernie zużytych opon jest po prostu niebezpieczne i dlatego należy regularnie sprawdzać ich stan. Problem w tym, że już przy flocie liczącej powyżej 10 samochodów trudno jest prowadzić proces kontroli.

• Czystość w samochodzie

Z rotacją kierowców jeżdżących jednym pojazdem wiąże się też kwestia zachowania odpowiedniej czystości. W kabinie samochodu ciężarowego, czyli miejscu, w którym kierowca spędza większość swojego czasu, warto zadbać o porządek. Jeśli pojazd po zakończonej trasie zjeżdża do bazy na miejscu, wówczas możemy kontrolować czystość w kabinie. Jednak, gdy pojazd jest zdawany za granicą, tracimy taką możliwość i powstaje problem.

Dodatkowa praca w weekendy

Ostatnia kwestia, to kontrolowanie stanu floty po zjeździe samochodów do bazy, co najczęściej odbywa się w weekend. Załóżmy, że flota liczy 20 pojazdów. Sprawdzenie stanu jednego z nich zajmuje średnio około 30 minut (z naczepą nawet 45). Mnożąc ten czas przez większą liczbę samochodów, sprawdzając je w weekend jeden po drugim, otrzymalibyśmy dodatkowe kilka godzin pracy.

Inspecto

Proste rozwiązanie pomoże zapanować nad flotą

Wszystkie powyższe problemy mają jeden wspólny mianownik – wywołują niepotrzebny stres wynikający z braku kontroli nad stanem floty. Dodatkowo zaburzają płynność finansową, gdyż przedsiębiorca nie wie, ile wydatków - „niespodzianek” czeka go w danym miesiącu. Na rynku pojawiło się narzędzie, które pomaga odzyskać tę kontrolę.

Aplikacja Inspecto zapewnia aktualną wiedzę na temat wyposażenia i stanu floty, poprawia przepływ informacji w firmie, maksymalizuje czas menedżera floty oraz wyklucza nieprzewidziane koszty. Nie trzeba już „bawić się w detektywa”, żeby znaleźć winnego powstania uszkodzeń pojazdu lub braku porządku w aucie, zagubionego sprzętu czy koła zapasowego. Za pośrednictwem systemu powstaje indywidualny raport od każdego kierowcy, który zdaje pojazd. Raport ten zawiera zarówno dokumentację zdjęciową wnętrza kabiny, jak i pojazdu od zewnątrz.

Jak w praktyce działa Inspecto

W momencie oddawania pojazdu kierowca wypełnia w aplikacji protokół i zaznacza wszystkie ewentualne braki lub uszkodzenia. Następnie szef floty, poprzez filtr „niekompletne”, znajduje samochody, które wymagają uzupełnienia wyposażenia albo np. naprawy drobnych uszkodzeń.

Wszystkie braki są uzupełniane, a uszkodzenia usuwane. Po zakończeniu tych działań status pojazdu w aplikacji zostaje zmieniony na „kompletny” i pojazd jest w pełni gotowy do drogi. System daje użytkownikom dużą niezależność w działaniu – może on m.in. sam dodawać nowe pojazdy oraz tworzyć dodatkowe szablony protokołów, według specyfiki swojej firmy. Przed przystąpieniem do kolejnego kursu kierowca może np. potwierdzić, że w pojeździe znajduje się komplet dokumentów.

Inspecto


Ostatecznie, korzystanie z Inspecto pozwala nie tylko zapanować nad flotą, ale przekłada się też pozytywnie na firmowe finanse. (Oprac. ms)