Elektromobilność nie omija wynajmu długoterminowego
Transformacja rynku motoryzacyjnego, w tym również branży wynajmu długoterminowego w Polsce, w kierunku samochodów przyjaznych środowisku to już dobrze widoczny i zaawansowany proces
19.05.2021

Elektromobilność nie omija wynajmu długoterminowego

Dane PZWLP po pierwszym kwartale 2021 roku potwierdzają, że tzw. elektryczna, czy też zielona rewolucja w motoryzacji jest niepodważalnym faktem, dzieje się na naszych oczach i nie omija branży wynajmu długoterminowego w Polsce.


W liczącej niemal 183 tys. aut flocie w wynajmie długoterminowym firm PZWLP udział poszczególnych rodzajów napędów nieustannie i szybko się zmienia. Najszybciej ubywa pojazdów wyposażonych w niegdyś dominujące we flotach silniki Diesla, a największe tempo wzrostu notują samochody z ekologicznymi (hybrydowymi i w 100% elektrycznymi) napędami.

Auta z dieslowskimi jednostkami stanowiły na koniec marca 51,9% ogółu, a ich udział zmniejszył się w ciągu roku o 4,4 punktu procentowego. Równolegle zwiększył się o 1,5 punktu procentowego udział aut z silnikami benzynowymi i wynosił na koniec pierwszego kwartału 41,5%. Na uwagę zasługuje odsetek samochodów ekologicznych, które w łącznej flocie w wynajmie długoterminowym stanowiły już 6,5%, a ich udział w ciągu roku niemalże się podwoił (wzrost
o 2,9 punktu procentowego). Zdecydowaną większość pojazdów tego typu stanowią wszelkiego rodzaju hybrydy, a auta w pełni elektryczne to 0,4% ogółu.

PZWLP


- Transformacja rynku motoryzacyjnego, w tym również branży wynajmu długoterminowego
w Polsce, w kierunku samochodów przyjaznych środowisku to już dobrze widoczny i zaawansowany proces – mówi Jacek Studziński, członek zarządu PZWLP, dyrektor finansowy
i członek zarządu LeasePlan Polska. – Elektryfikacja, częściowa lub pełna, przyśpiesza i należy
się spodziewać, że tempo tego typu zmian będzie jeszcze wyższe w najbliższej przyszłości.
Rośnie świadomość ekologiczna firm i przedsiębiorców, odpowiedzialność firm za środowisko naturalne, a oferta nowych aut ewoluuje jednoznacznie w kierunku jednostek choć częściowo zelektryfikowanych. Samochody hybrydowe to już codzienność w polskich flotach, a auta elektryczne, pomimo że relatywnie jest ich jeszcze bardzo mało, przestają być postrzegane
jako nowinka technologiczna czy niestandardowe narzędzie marketingowe dla firmy, a zaczynają stawać się pojazdami, które z powodzeniem mogą na co dzień być wykorzystywane przez pracowników. Najlepszym przykładem jest fakt, że po auta elektryczne sięgają już nawet korporacje taksówkowe, czy nawet firmy kurierskie-
dodaje dyrektor Studziński.

PZWLP
* Źródło: PZWLP


Średnia emisja dwutlenku węgla nowych samochodów osobowych zakupionych przez branżę wynajmu długoterminowego w pierwszym kwartale 2021 roku była o 3,3% i 4,3 g/km wyższa niż rok wcześniej i wyniosła 132,9 g/km. Jeśli zaś chodzi o auta dostawcze,
to średnia emisja w ich przypadku wyniosła 146,2 g/km i była niższa o 12,3% i 20,5 g/km w stosunku do stanu w porównywalnym czasie roku 2020.