auto1
Branża CFM przeciera szlaki elektromobilności
Wynajem długoterminowy 41 samochodów to rekordowe zamówienie i duży krok w kierunku pełnej elektromobilności
24.06.2022

Branża CFM przeciera szlaki elektromobilności

Firma LeasePlan zrealizowała jedno z największych zamówień na dostarczenie 41 samochodów elektrycznych dla spółki AstraZeneca w ramach wynajmu długoterminowego. Najnowsze dane Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych wskazują, że po polskich drogach jeździ już ponad 22 tysiące samochodów elektrycznych.

Zeroemisyjność staje się priorytetem dla firm, które testują samochody elektryczne i coraz częściej włączają je do swojej floty. Przykładem jest realizowany przez LeasePlan kontrakt długoterminowego wynajmu 41 samochodów elektrycznych dla firmy AstraZeneca. Wybór padł na w pełni elektryczny model Hyundai IONIQ 5 – samochód roku 2022. Auta dołączą do 6 samochodów elektrycznych znajdujących się w flocie spółki, liczącej 842 pojazdów. Pozostałe 813 samochody to hybrydy, a 23 to hybrydy plug-in. Wprowadzenie kolejnych elektryków wpisuje się w realizowany przez spółkę program „Ambition Zero Carbon”, poprzez który firma planuje osiągnąć neutralność klimatyczną do 2025 roku.

Zeroemisyjność stała się kluczowym elementem strategii biznesowej dla wielu naszych klientów. Dlatego wprowadziliśmy program #StartElectric, który pomaga firmom osiągnąć założone cele w zakresie przechodzenia na pojazdy elektryczne. Wynajem długoterminowy 41 samochodów to rekordowe zamówienie i duży krok w kierunku pełnej elektromobilności. Jeżeli chcemy na stałe zmienić transport, niezbędne są odważne decyzje i ambitne cele – mówi Rogier Klop, prezes LeasePlan w Polsce.

Hyundai IONIQ 5 we flocie AstraZeneca

Stacji ładowania wciąż za mało. „Dajemy rozwiązania dla tego problemu”

Raport EV Readiness Index 2022 przygotowany przez LeasePlan wskazuje, że Polska dalej boryka się z problemem za małej liczby stacji ładowania. W zestawieniu 22 przebadanych państw zajęliśmy ostatnie miejsce , w gotowości do przejścia na elektromobilność. W rankingu niską punktację za rozwój stacji ładowania otrzymali także liderzy ogólnego rankingu – Niemcy i Wielka Brytania. W zwiększeniu liczby punktów ładowania przodowały natomiast Czechy, Austria czy Szwecja.

Szybki przyrost samochodów elektrycznych na polskich drogach jedynie uwypuklił nasze braki. Mimo, że według licznika elektromobilności PSPA w ostatnich 3 latach w naszym kraju przybyło blisko 1500 ładowarek, to wciąż ich liczba jest niewystarczająca i oscyluje w granicach 2200. Z pomocą przychodzą firmy, które mają specjalne rozwiązania dla biznesu.

- W LeasePlanie zapewniamy kompleksową obsługę w procesie przechodzenia na elektromobilność. W ramach programu #StartElectric zapewniamy klientom audyt energetyczny oraz bogatą ofertę ładowarek domowych i mobilnych. To ogromne ułatwienia, które przekonują biznes do aut elektrycznych. W świetle danych z naszego raportu, EV Readiness Index 2022, takie rozwiązania są niezbędne. Jako LeasePlan nie tylko alarmujemy o małej liczbie stacji ładowania, ale sami znajdujemy rozwiązania dla tego problemu – komentuje Piotr Wróbel, dyrektor Handlowy w LeasePlan. (ww)