Starter24 podsumowuje 2020 rok
Ubiegły rok był rokiem jubileuszu Starter24
13.01.2021

Starter24 podsumowuje 2020 rok

Starter 24 pomimo pandemii COVID-19 nie zmniejszył tempa zmian i realizacji strategicznych projektów. Firma jako pierwsza na rynku zwróciła uwagę na assistance samochodów elektrycznych i rolę assistance w rozwoju elektromobilności. Wszystkie działania zbiegły się z jubileuszem 20-lecia funkcjonowania firmy na polskim rynku.

W 2020 Starter24 korzystając z danych sieci ARC Europe Group informował na bieżąco o wpływanie pandemii na ilość zdarzeń i dostępność podstawowych usług assistance. Generalnie w szczycie pandemii obserwowaliśmy znaczący spadek wolumenu spraw assistance (średnio 40-50%) w całej Europie. Największy w krajach najbardziej dotkniętych skutkami pandemii takich jak Włochy i Hiszpania (60-70%). Należy podkreślić, że przez cały okres lockdownu dostępne były podstawowe usługi assistance takie jak: naprawa na drodze i holowanie. W niektórych krajach występowały problemy z dostępnością usług dodatkowych takich jak wynajem samochodu zastępczego, dostęp do autoryzowanych serwisów i hoteli.

- W Polsce, podobnie jak w innych europejskich krajach zanotowaliśmy spadek liczby zdarzeń car assistance. Było to oczywiście spowodowane mniejszym ruchem na drogach. Warto podkreślić, że przez cały okres wiosennego lockdownu nie było w naszym kraju żadnych problemów z dostępnością podstawowych usług takich jak: naprawa na drodze, holowanie czy wynajem samochodu zastępczego - podkreśla Marek Zefirian prezes zarządu Starter24.

20 lat Starter24

Ubiegły rok był rokiem jubileuszu Starter24. Firma, która jako ostatnia rozpoczynała działalność w branży car assistance w Polsce, dzisiaj jest jednym z liderów tego rynku, z blisko 60% udziałem w segmencie OEM (producentów, importerów samochodów). Od kilku lat w ramach międzynarodowej Grupy ARC Europe, firma systematycznie umacnia swoją pozycję i chce zmieniać oblicze car assistance w Polsce.

- To, co wyróżnia naszą firmę i pozwoliło zbudować przewagę konkurencyjną to wysoka skuteczność napraw na drodze (dzięki własnej flocie samochodów patrolowych, rozwojowi kompetencji technicznych), wykorzystanie najnowszych technologii (m.in. własny system operacyjny ATLAS) oraz dojrzały i ambitny Zespół, bez którego to wszystko nie byłoby możliwe - dodaje Marek Zefirian.

Obsługa klienta

Cały 2020 rok upłynął pod hasłem wdrażania i rozwoju rozwiązań, które mają zapewnić wygodną obsługą klienta w najlepszej cenie. Składa się na nią szybkie przyjęcie zgłoszenia za pomocą aplikacji digital intake oraz automatyzacja procesu organizowania pomocy. Digital intake to rozwiązanie do w pełni cyfrowego zgłaszania spraw assistance z wykorzystaniem aplikacji webowej uruchamianej na smartfonie.

- W mijającym roku osiągnęliśmy rekordowe wskaźniki zainteresowania i korzystania z aplikacji. Dla klientów, u których wdrożyliśmy to rozwiązanie, odsetek spraw zgłaszanych cyfrowo w tym roku osiągnął poziom 15%. Zakładamy, że w przyszłym roku wykorzystanie będzie rosło. W tym roku wdrożyliśmy także rozwiązania do wsparcia telefonicznej obsługi klienta wykorzystujące technologię bota głosowego. Nasz asystent głosowy wspiera proces przyjęcia zgłoszenia, pomagając w zebraniu podstawowych danych klienta, co przyspiesza cały proces - wyjaśnia Rafał Staszkiewicz, dyrektor marketing Starter24.

Naprawa zdalna i na drodze

Pod koniec roku Starter24 pokazał także dane dotyczące procesu naprawy zdalnej i na drodze. Priorytetem assistance powinno być jak najszybsze przywrócenie mobilności klienta i umożliwienie mu kontynuowania podróży własnym samochodem. W 2020 roku 43% realizowanych spraw assistance skutecznie usuwaliśmy zdalnie lub na miejscu zdarzenia. Naprawa zdalna i na drodze jest wielokrotnie tańsza od tradycyjnego assistance, a powrót do mobilności następuje o połowę szybciej.

- Według naszych wyliczeń ubezpieczyciel może zaoszczędzić ok. 420 zł na każdej sprawie, gdzie zamiast tradycyjnego assistance (czyli holowania, korzystania z auta zastępczego, itp.) udało się naprawić auto na miejscu. Jednak to dopiero początek prawdziwej rewolucji związanej ze zdalną diagnostyką, która czeka branżę w najbliższym czasie - wyjaśnia Paweł Zawisza, dyrektor Business Development Starter24.

Elektryczny Assistance

W ubiegłym roku Starter24 jako pierwsza firma z branży w Polsce zwróciła uwagę na istotną kwestię, jaką jest assistance samochodów elektrycznych.

- W ramach Grupy ARC Europe wypracowaliśmy własne rozwiązania dla całego ekosystemu elektromobilności, na który składają się: kierowca, pomoc na drodze oraz obsługa infrastruktury. Stworzyliśmy swoje własne standardy obsługi samochodów EV i konsekwentnie przygotowujemy się do wzrostu liczby samochodów elektrycznych na polskich drogach - wyjaśnia Mikołaj Siwecki, kierownik sieci Starter24.

Rozwój elektromobilności to nie tylko coraz ciekawsze i nowocześniejsze samochody. Branża assistance musi dostosować się do zmian na rynku motoryzacyjnym po to, aby zapewnić kierowcom bezpieczne i wygodne korzystanie z aut elektrycznych oraz minimalizować koszty obsługi assistance dla firm ubezpieczeniowych czy leasingowych. (JB)