Wyhamowanie spadków sprzedaży opon na polskim rynku
Codziennie z fabryk w naszym kraju wyjeżdża ponad 140 tys. opon z napisem „made in Poland”
15.05.2024

Wyhamowanie spadków sprzedaży opon na polskim rynku

W pierwszym kwartale 2024 roku sprzedaż opon na rynek do dystrybutorów spadała ogółem o -3%, podobnie w największym segmencie opon do samochodów osobowych (-3%). W pozostałych segmentach sprzedaż również się zmniejszyła: opony dostawcze -12%, ciężarowe -15%, rolnicze -6%, a przemysłowe pozostały bez zmian (0%). Wzrosty zanotowano w segmencie SUV +12%, a także opon motocyklowych +1%.

 

 

W Europie wzrosła sprzedaż opon w segmencie opon konsumenckich o +3%, a także opon całorocznych i zimowych. Pozostałe segmenty notowały nieduże spadki.

 

Członkowie PZPO są przedstawicielami największych w Polsce i na świecie producentów opon. Codziennie z ich fabryk w naszym kraju wyjeżdża ponad 140 tys. opon z napisem „made in Poland” do samochodów osobowych, ciężarowych, autobusów czy maszyn rolniczych i przemysłowych.


 

 

Eksperci Europejskiego Związku Producentów Opon i Gumy (ETRMA) wskazują, że na rynku europejskim inflacja nadal wpływa na popyt we wszystkich liniach oponiarskich.(ww)