Conti EcoPlus: mistrz oszczędzania paliwa w transporcie dalekobieżnym
Nowatorskie rozwiązanie sprawia, że opony klasy premium pomagają obniżyć koszty floty i emisję CO2
20.07.2021

Conti EcoPlus: mistrz oszczędzania paliwa w transporcie dalekobieżnym

Mniejszy opór toczenia, większa oszczędność paliwa: Continental oferuje operatorom flot zoptymalizowane opony do pojazdów użytkowych w ramach unowocześnionej rodziny opon Conti EcoPlus. Zastosowanie w oponach do transportu dalekobieżnego innowacyjnej mieszanki gumowej pozwoliło na dalsze, znaczne zmniejszenie oporów toczenia.

Nowatorskie rozwiązanie sprawia, że opony klasy premium pomagają obniżyć koszty floty i emisję CO2, bez uszczerbku dla przebiegu i trwałości. Konstruktorzy Continental skoncentrowali się zarówno na nowej mieszance, zoptymalizowanej pod kątem transportu dalekobieżnego, jak i na ulepszonym procesie produkcji, który pozwala pogodzić opór toczenia z przebiegiem. Opony Conti EcoPlus HS3+ i Conti EcoPlus HD3+ na oś kierowaną i napędową są dostępne od lipca w rozmiarze 315/70 22,5. Kolejne rozmiary będą dostępne od października. Opona Conti EcoPlus HT3+ na oś naczepy zostanie wprowadzona w przyszłym roku.

Conti EcoPlus HS3+ i Conti EcoPlus HD3+: wytrzymałe opony do użytku na długich dystansach
Opona Conti EcoPlus HS3+ na oś kierowaną do transportu dalekobieżnego ponownie zmniejszyła opór toczenia w stosunku do swojej poprzedniczki aż o 7 procent. Udało się to osiągnąć dzięki zastosowaniu innowacyjnej mieszanki bieżnika i ścian bocznych oraz zoptymalizowanej mieszanki podstawowej. Takie połączenie zapewnia doskonałą wydajność paliwową.

- Wraz z aktualizacją linii produktów jeszcze bardziej zwiększyliśmy trwałość, wytrzymałość i przebiegi tej linii opon – wyjaśnia Hinnerk Kaiser, szef działu rozwoju opon do autobusów i samochodów ciężarowych w Continental.

Opona Conti EcoPlus HD3+ na oś napędową przekonuje zmniejszeniem oporu toczenia nawet o 12 procent w stosunku do swojej poprzedniczki. Do tej wyraźnej poprawy przyczynia się innowacyjna mieszanka bieżnika i ściana boczna. Ponadto specjalna technologia zmniejsza deformację ściany bocznej i stopki opony, co dodatkowo obniża opór toczenia.

Niski opór toczenia zmniejsza wpływ na środowisko

Pojazdy użytkowe zużywające mniej paliwa są korzystne zarówno dla budżetów flot, jak i dla środowiska. Opór toczenia opony może mieć nawet 30 proc. udział w zużyciu paliwa, co sprawia, że jest on kluczowym aspektem dla konstruktorów opon. Co więcej, opór toczenia jest jednym z parametrów wykorzystywanych przez narzędzie symulacyjne VECTO do obliczania efektywności paliwowej samochodu ciężarowego. VECTO i rozporządzenie UE

w sprawie emisji pozostają ważnymi tematami dla branży transportowej. Branża ta ma oczywiście za zadanie znacznie zredukować emisję CO2 do 2030 roku. W celu zwiększenia przejrzystości procesu wyboru opon, Continental oferuje kalkulator emisji CO2 i zużycia paliwa oparty na narzędziu symulacyjnym VECTO. Dzięki temu operatorzy flot mogą obliczyć, w jakim stopniu mogą ograniczyć emisję spalin i zużycie paliwa, wybierając odpowiednie opony Continental. Wzajemne oddziaływanie profilu misji opony, struktury, poziomu ciśnienia i oporu toczenia ma decydujący wpływ na to, ile paliwa zużywa flota i ile można zaoszczędzić. (oprac. ww)