Biały pozostaje najpopularniejszym kolorem świata. Axalta publikuje 68. Globalny Raport Popularności Kolorów
Globalny Raport Popularności Kolorów firmy Axalta powstaje w oparciu o dane z wszystkich krajów, w których produkuje się samochody
12.01.2021

Biały pozostaje najpopularniejszym kolorem świata. Axalta publikuje 68. Globalny Raport Popularności Kolorów

Aż 81% wszystkich wyprodukowanych samochodów ma nadwozie w neutralnym odcieniu białego, czarnego, szarego lub srebrnego zaś na wielu rynkach srebrny traci na rzecz szarego, który jest uznawany za bardziej nowoczesny i luksusowy.


Axalta globalny dostawca lakierów ciekłych i proszkowych, opublikowała swój 68. doroczny Globalny Raport Popularności Kolorów. Wynika z niego, że największą popularnością na drogach cieszą się obecnie biały (38%), czarny (19%) i szary (15%).

Dwuprocentowy wzrost popularności szarego oznacza, że ma on największy udział w rynku od 10 lat. Z kolei biały już trzeci raz notuje 38%. Tym samym jest to już 10 rok z rzędu jego globalnej dominacji. Srebrny traci we wszystkich regionach i obecnie w tym kolorze jest jedynie 9% nowych aut. Popularność czarnego pozostaje bez zmian. Wciąż jest on także ulubionym kolorem nabywców samochodów luksusowych.

Globalny Raport Popularności Kolorów firmy Axalta powstaje w oparciu o dane z wszystkich krajów, w których produkuje się samochody. Zapewnia on producentom szczegółowy wgląd w dane produkcyjne i trendy z całego świata oraz konkretnych rynków.

- Trendy wśród nabywców samochodów prezentowane w raporcie kształtują nasze prace nad innowacyjnymi kolorami przyszłości - wyjaśnia Nancy Lockhart, Axalta’s Global Product Manager.
Rosnąca popularność niebieskozielonego i zielonożółtego pokazuje, że najnowsze trendy motoryzacyjne odzwierciedlają trendy w obszarze projektowania wnętrz, mody i wzornictwa przemysłowego. Zauważalnie rośnie też globalna popularność szarego i jego wariantów z efektami nadających mu wyjątkowy charakter, jak drobne ziarno lub delikatny odcień innego koloru.

Raport o popularności kolorów powstaje na podstawie analizy danych z fabryk samochodowych za rok 2020 i odzwierciedla aktualne trendy rynkowe. Pierwszy raport na temat kolorów lakierów Axalta opublikowała w 1953 roku. Poza analizą obecnie popularnych kolorów firma prognozuje również przyszłe trendy. Ewolucja pojazdów oraz preferencji konsumentów nieustannie kształtuje rynek kolorów samochodowych. (ww)