Unia Europejska - w autach dostawczych dominuje Diesel
Olej napędowy pozostaje najpopularniejszym paliwem do lekkich samochodów dostawczych w krajach UE. Według wyników najnowszych badań Stowarzyszenia Europejskich Producentów Pojazdów (ACEA) silniki Diesla stanowią 92,4% rynku samochodów dostawczych.
W ubiegłym roku liczba samochodów dostawczych z silnikiem Diesla sprzedanych w całej Unii Europejskiej spadła o 17,2% do 1,3 miliona sztuk, przy czym spadki odnotowano na wszystkich 27 rynkach UE. Pomimo tego spadku udziału w rynku lekkich samochodów dostawczych napędzanych olejem napędowym wzrósł z 91,7% w 2019 r. do 92,4% w 2020 r.
Ogólny spadek rejestracji samochodów dostawczych w wyniku COVID-19 najbardziej dotknął pojazdy napędzane benzyną. Rzeczywiście w ubiegłym roku w krajach UE zarejestrowano tylko 49 056 samochodów dostawczych z silnikiem benzynowym, czyli mniej więcej połowę liczby sprzedanej w 2019 r. Z wyjątkiem Łotwy, na wszystkich rynkach UE odnotowano w 2020 r. spadek rejestracji samochodów dostawczych zasilanych benzyną. W rezultacie udział benzyny w unijnym rynku samochodów dostawczych zmniejszył się z 5,1% w 2019 r. do 3,4% w roku ubiegłym.
Pojazdy z napędem alternatywnym (APV)
Aczkolwiek pandemia koronawirusa spowolniła sprzedaż nowych samochodów w ubiegłym roku w UE, to sprzedaż pojazdów dostawczych elektrycznych ładowanych wtyczką i hybrydowych wzrosła. Pojazdy doładowywane elektrycznie (ECV) stanowiły 2,0% całkowitej sprzedaży samochodów dostawczych w regionie (wzrost z 1,3% w 2019 r.). Podczas gdy samochody hybrydowe stanowiły 0,9% rynku UE w 2020 r. (w porównaniu z 0,3% rok wcześniej). (ww)