AutoSalon online
Platforma AutoSalon pozwala przedsiębiorcy wybrać pojazd i sposób jego finansowania w procesie online
23.11.2020

AutoSalon online

Santander Consumer Multirent uruchomił innowacyjną usługę - AutoSalon, która pozwala przedsiębiorcy jednocześnie wybrać pojazd i sposób jego finansowania w procesie online, bez konieczności odwiedzania wielu salonów samochodowych i sprawdzania ofert leasingowych.


„Kup auto w salonie... w swoim salonie. W leasingu przez internet” – w ten sposób Santander Consumer Multirent opisuje swoją nową platformę AutoSalon, na której przedsiębiorcy wybiorą
dla siebie pojazd z bogatej, szczegółowo opisanej oferty najlepszych dealerów samochodowych
z całej Polski. Jednocześnie w tym samym miejscu, po wybraniu konkretnego auta, zostają
im zaprezentowane opcje finansowania leasingiem, w wariantach dopasowanych do ich potrzeb
i możliwości. Cały proces aż do złożenia wniosku leasingowego prowadzony jest na portalu. Również podpisanie umowy może odbyć się zdalnie poprzez dostępne komunikatory.
Do dilera wybierze się dopiero, aby odebrać swoje auto lub zostanie ono dostarczone
do niego pod dom po wcześniejszym ustaleniu szczegółów z dilerem. Na każdym etapie klient
ma możliwość skorzystania ze wsparcia dedykowanego doradcy, kontaktując się z nim telefonicznie. Trend wprowadzania sprzedaży online w powiązaniu z finansowaniem w branży motoryzacyjnej jest coraz powszechniejszy zarówno w USA, jak i w Europie. Według badań przeprowadzonych przez Cox Automotive w Wielkiej Brytanii, 60 procent tamtejszych dealerów twierdzi, że będzie w stanie oferować transakcje cyfrowe w ciągu dwóch lat. Jak zauważają niezależni branżowi eksperci, w 2035 roku to przede wszystkim leasing stanowić ma największy
i najsolidniejszy fundament wzrostu w usługach finansowych związanych z rynkiem automotive.
Na podobną przyszłość wskazują wyniki badania Santander Consumer Multirent opublikowane
w raporcie „Auto w sieci”. Według nich aż 93 proc. polskich przedsiębiorców bierze pod uwagę skorzystanie z leasingu, gdy pojawia się potrzeba wymiany firmowego samochodu. Wiąże się to między innymi ze zmianą preferencji konsumentów, którzy coraz częściej odchodzą od posiadania pojazdów na rzecz ich użytkowania.