auto1
System zarządzania flotą nie może być gadżetem
Bartłomiej Prokopiuk, Regional Sales Team Leader WebEye Polska
25.04.2021

System zarządzania flotą nie może być gadżetem

Rozmowa z Bartłomiejem Prokopiukiem, Regional Sales Team Leader WebEye Polska Sp. z o.o

Przy wzrastających kosztach obsługi i utrzymania floty pojazdów systemy do zarządzania flotą stają się kluczowym narzędziem zapewniającym kontrolę wydatków. Firmy poszukują nowszych, dokładniejszych i przede wszystkim niezawodnych rozwiązań. Ich stosowanie zapewnia zwiększenie wydajności pracy oraz efektywne zarządzanie kosztami.


Redakcja - Przy wzrastających kosztach obsługi i utrzymania floty pojazdów systemy do zarządzania nią stają się kluczowym narzędziem zapewniającym kontrolę wydatków. Jakimi kryteriami należy kierować się przy wyborze systemu do zarządzania flotą ?

Bartłomiej Prokopiuk - Przede wszystkim system nie może być gadżetem, który zachwyca nas różnorodnością funkcji, a z których nie umiemy korzystać. W dzisiejszych czasach to system musi zarabiać na nas, a nie my na system, dlatego bardzo ważne jest znalezienie dostawcy usług, w którym pracują nie tyle przedstawiciele handlowi, co specjaliści w zakresie transportu. Kontakt z takimi osobami pozwala nam na lepsze poznanie systemu, oraz możliwość zaimplementowania do naszej firmy rozwiązań, które sprawdziły się w innych gdzie indziej.

Czy telematyka zdaje egzamin także w firmie posiadającej nawet niewielką flotę?

Telematyka to źródło oszczędności i narzędzie do analizowania rentowności firmy. Mimo, iż mniejsze firmy tracą mniej, to skala strat pozostaje na tym samym, wysokim poziomie. Wprowadzenie telematyki nawet do najmniejszych flot pozwoli na szybszy rozwój oraz większa kontrolę.

W jakim stopniu systemy telematyczne nadzorują transport niebezpiecznych bądź kosztownych ładunków, a tym samym pozwalają na unikniecie strat?

W przypadku materiałów niebezpiecznych, systemy telematyczne zabezpieczają przede wszystkim przewoźników, którzy dzięki integracji z SENT (System Elektronicznego Nadzoru Transportu) unikają ogromnych kar. Nie bez znaczenia pozostaje tutaj również bieżący podgląd na styl jazdy kierowcy wraz w wbudowanym akcelerometrem mierzącym rozkład przeciążeń zestawu. Towary o wysokiej wartości zabezpieczane są zazwyczaj przez czujniki otwarcia drzwi w naczepie.

W jakim kierunku podąża rozwój systemów telematycznych?

Od kilku lat obserwujemy niezwykle dynamiczny rozwój tej gałęzi transportu. Dostawcy telematyki prześcigają się w co raz to nowych funkcjach i udogodnieniach dla zarządców flot, kierowców i spedytorów. Próżno dzisiaj szukać funkcjonalności, której firmy telematyczne nie mogą nam dostarczyć. Elastyczność i czas reakcji dostawców usług na potrzeby rynku jest wręcz natychmiastowa. Jakie będą następne kroki? Być może za 10 czy 20 lat spedytor wyznaczy tylko trasę zestawu, a ten bez udziału kierowcy dojedzie z załadunku na rozładunek.

Dziękujemy za rozmowę

________________________________

Bartłomiej Prokopiuk, od 4 lat pracuje w branży transportowej nie tylko jako sprzedawca usług dla transportu, ale także jako doradca i specjalista ds. transportu. Dzięki doskonałemu wyszkoleniu w wykorzystaniu systemów telematycznych, szkoleniu kierowców oraz współpracy z dyrektorami transportu, właścicielami firm, przedstawicielami emitentów kart paliwowych, doradcami finansowymi w firmach leasingowych, czy dilerami samochodów ciężarowych i dostawczych poznał funkcjonowanie branży transportowej oraz systemy zarządzania flotą.